ارز دیجیتال فانتوم؛ ارزی برای حرفه ای ها

رمز ارزها اصطلاحی نام آشنا در دنیای امروز و بازار معاملات هستند. حتی اگر با ماهیت رمز ارزها آشنایی نداشته باشید هم قطعا این اصطلاح را شنیده‌اید و شاید بابت معنای آن کنجکاو هم شده باشید. رمز ارزها یا ارزهای دیجیتال نوعی سرمایه هستند که امکان داد و ستد، معامله و تجارت با آن‌ها وجود دارد. رمز ارزها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و این موضوع دلایل زیادی مانند امنیت، عدم دخالت نهادهای دولتی در تراکنش‌های آن‌ها و سرعت بالای تراکنش دارد. با این حال هنوز هم بسیاری از افراد با تصور به بلوغ نرسیدن شبکه‌های بلاکچین در استفاده از رمزارزها تردید دارند. در چنین شرایطی ارز دیجیتال فانتوم عنوان می‌شود. این رمز ارز یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال امروزی است که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟

فانتوم پروژه‌ای در حوزه ارزهای دیجیتال است که استارت آن در سال 2018، توسط دکتر آن بی انگ ایک خورده شد. دکتر ایک دانشمند رشته علوم کامپیوتر در کره جنوبی است که استارت این رمز ارز را نیز از همین کشور زد. شاید جالب باشد که بدانید دکتر ایک تا پیش از تاسیس پروژه عظیم و محبوب فانتوم، رئیس انجمن فناوری‌های غذایی در کره بود، شغلی که هیچ ارتباطی با رمز ارزها و حوزه ارزهای دیجیتال نداشت. البته دکتر ایک یک سال بعد یعنی در سال 2019 از پروژه فانتوم کناره‌گیری کرد و از آن تا به امروز مدیریت و رهبری این پروژه توسط بنیاد ارز فانتوم انجام می‌شود. این بنیاد، تیمی متشکل از بزرگ‌ترین دانشمندان، محققان و طراحان حوزه ارزهای دیجیتال است که در حال حاضر چیزی حدود 28 متخصص در آن عضویت دارند.

این ارز دیجیتال، رمز ارز بومی پلتفرم فانتوم است. یکی از ویژگی‌های مهم این رمز ارز امکان دسترسی به آن از طریق شبکه اتریوم است. در واقع این رمز ارز علاوه بر شبکه رسمی و اصلی خود از طریق شبکه اتریوم هم در دسترس تریدرها قرار می‌گیرد. این ویژگی کمک می‌کند که کاربرد این رمز ارز گسترده‌تر و موارد استفاده از آن بیشتر شود. این رمز ارز از زمان ساخت و عرضه تا به حال توانسته به محبوبیت زیادی دست پیدا کند و به یکی از محبوب‌ترین بلاکچین‌ها برای تراکنش‌های Defi تبدیل شده است.

چرا فانتوم ارزی مهم است؟

ارز دیجیتال فانتوم یکی از مهم‌ترین ارزهای امروزی است و این موضوع دلایل زیادی دارد. پروژه فانتوم از زمان تاسیس تا به حال با تمرکز بر پشتیبانی از توسعه مجموعه اپلیکیشن‌های DApp شروع به کار کرد. این پروژه از اتدا در تلاش بود که جایگاه متمایز این اپلیکیشن‌ها را در دنیای ارزهای دیجیتال ثابت کند. به علاوه این رمز ارز، اکوسیستمی غنی و کامل از ابزارهای ماژولار است که با هدف اشتراک‌گذاری هر چه سریع‌تر اطلاعات و توسعه پرسرعت بلاکچین طراحی گردیده است.

جالب است بدانید کدهای رمز ارز فانتوم به عنوان یک بلاکچین متن‌باز، به راحتی از طریق Github در دسترس کاربران قرار دارد و عموم مردم و کاربرانی که از این رمز استفاده می‌کنند، به این کدها دسترسی دارند. پشتیبانی از توکن ERC20 و ورود مستقیم توکن‌ها به کیف پول، سازگاری با اتریوم و… از دیگر دلایلی هستند که این رمز ارز را به یکی از مهم‌ترین انواع ارزهای دیجیتال تبدیل کرده‌اند. رمز ارز فانتوم در چند سال اخیر موفق شده که عنوان محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین ارز دیجیتال را دریافت کند.

رمز ارز فانتوم

ویژگی‌های رمز ارز فانتوم

شبکه ارز دیجیتال فانتوم یکی از بهترین شبکه‌های امروزی در حوزه رمز ارزها است. این شبکه به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، به عنوان یکی از آینده‌دارترین شبکه‌ها در این حوزه شناخته می‌شود و در حال حاضر هم یکی از قابل توجه‌ترین توکن‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این شبکه بی‌نظیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقیاس پذیری
  • سرعت تراکنش بالا
  • استفاده از DAG
  • سازگاری با ماشین مجازی اتریوم
  • سازگاری با محیط زیست
  • متن باز بودن
  • کارمزد نزدیک به صفر
  • و….

مقیاس‌پذیری

ترافیک بالا، هزینه‌های سنگین دریافتی بابت کارمزد و عدم توانایی شبکه در مقیاس پذیری برخی از مهم‌ترین مشکلات سیستم اتریوم هستند. رمز ارز فانتوم از ابتدای تاسیس با تضمین رفع این مشکلات و اختصاص دادن فضای مستقل به هر کدام از شبکه‌ها و گره‌ها (Nod) موجود در بلاکچین شروع به کار کرد. این فرآیند باعث بهبود عملکرد شبکه می‌شود و فانتوم را به ارزی مقیاس پذیر تبدیل می‌کند. این ویژگی به فانتوم کمک می‌کند تا برای هر تراکنش یک بلاچین مستقل را اختصاص دهد و تراکنش‌ها به صورت مجزا کار کنند.

سرعت تراکنش بالا و کارمزد حدود صفر

مقیاس‌پذیر بودن شبکه فانتوم موجب مزیت بعدی این شبکه یعنی سرعت بالای تراکنش‌ها در آن می‌شود. این موضوع یعنی پردازش تراکنش‌ها با سرعت بسیار بالا یکی از جذابیت‌های این شبکه است که باعث استقبال کاربران از این ارز دیجیتال می‌شود. شبکه فانتوم این قابلیت را دارد که هزاران تراکنش را در کسی از ثانیه انجام داده و نتایج را برای کاربران مشخص می‌کند. به گزارش منابع معتبر کریپتوکارنسی، فانتوم در لیست دارندگان سریع‌ترین پلتفرم‌های بلاکچین جای می‌گیرد. البته این تنها مزیت شبکه فانتوم نیست. توکن‌های این رمز ارز با تراکنش نزدیک به صفر معامله می‌شوند و این موضوع در مقایسه با رقبای اصلی آن مانند اتریوم یک مزیت ویژه محسوب می‌شود.

استفاده از DAG

به کارگیری تکنولوژی DAG دگر ویژگی منحصر به فرد و برتر ارز دیجیتال فانتوم است. این اصطلاح که مخفف Directed Acyclic Graph است، نوعی تکنولوژی موثر و کارآمد برای نودها است که با کمک آن بتوانند تراکنش‌های مختلف را به صورت غیرهمزمان پردازش کنند. استفاده از این این تکنولوژی در شبکه فانتوم موجب شده که کارایی این شبکه افزایش پیدا کند و این مسئله نیز در محبوبیت آن بی‌تاثیر نیست.

سازگاری با ماشین مجازی اتریوم

نوآوری‌های فانتوم به مواردی که تا اینجا گفتیم ختم نمی‌شود. دیگر ویژگی مثبت این شبکه که در جلب توجه کاربران نسبت به این رمز ارز هم بی‌تاثیر نیست، سازگاری این ارز دیجیتال با ماشین مجازی اتریم است. این کامپیوتر مجازی مربوط بلاکچین اتریوم، به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا در عرض چند ساعت کل پروژه خود را به فانتوم انتقال دهند. البته این در صورتی است که پروژه توسعه دهنده با ماشین مجازی سازگاری داشته باشد. با توجه به اینکه این ماشین مجازی یکی از مهم‌ترین برتری‌های اتریوم نسبت به بیت کوین است، سازگاری فانتوم با آن در کاربردی‌تر کردن این رمز ارز تاثیر به‌سزایی دارد.

سازگاری با محیط زیست

الگوریتمی که شبکه فانتوم از آن پیروی می‌کند از نوع اجماع اثبات سهام است. این الگوریتم در مقابل الگوریتم اتریوم و بیت کوین که از نوع اثبات کار است قرار می‌گیرد و مزیت مهم آن کاهش مصرف برق و انرژی است. این موضوع باعث می‌شود که شبکه فانتوم یک شبکه سازگار با محیط زیست باشد و با صرف حداقل انرژی نسبت به ارزهای دیگر برتری داشته باشد.

متن باز

در شبکه فانتوم احترام به سلیقه و نظر کاربران از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو فانتوم از نوع متن باز است و کاربران ضمن استفاده از تمام بلاک‌ها این امکان را دارند که متناسب با نیاز و خواسته خود آن‌ها را شخصی‌سازی یا سفارشی‌سازی کنند. اهمیت این موضوع برای شبکه فانتوم به حدی است که برای شفاف‌سازی همه چیز نزد کاربرد کد فانتوم را در GitHub در اختیار کاربران خود قرار داده است. عدم نیاز به مجوز و امکان مشارکت آزاد در این شبکه کمک می‌کند که همه افراد قادر به ایجاد یک نود در این شبکه باشند و این موضوع به مسائلی مانند تعداد توکن‌های کاربر هم بستگی ندارد.

تاریخچه ارز فانتوم

کاربرد ارز دیجیتال فانتوم

توکن اصلی در شبکه فانتوم، ارز دیجیتال Fantom است که در معاملات و بازار با نماد FTM شناخته می‌شود. این توکن کاربردهای متعددی دارد که در کنار مزایا و ویژگی‌هایی که کمی قبل به آن اشاره کردیم، فعالیت در شبکه را برای کاربران جذاب‌تر می‌کند. از جمله کاربردهای مهم این توکن در شبکه می‌توان به مشارکت در مدیریت و تامین امنیت شبکه، پرداخت کارمزدها و… اشاره کرد. در ادامه هرکدام از کاربردهای ارز دیجیتال فانتوم را به طور مفصل‌تر توضیح خواهیم داد تا اگر قصد ورود به این شبکه را دارید و به دلیل عدم آشنایی با کاربردهای آن در انتخاب خود مردد هستید، با خیالی آسوده برای شروع کار خود برنامه‌ریزی کید. مهم‌ترین کاربردهای این ارز دیجیتال در شبکه فانتوم عبارتند از:

تامین امنیت شبکه

اولین کاربرد توکن و ارز دیجیتال فانتوم، تامین امنیت شبکه است. همان‌طور که گفته شد این شبکه به صورت اثبات سهام فعالیت می‌کند تا از این طریق انرژی کمتری صرف شود و در نتیجه آسیب زیست محیطی این ارز نیز کمتر شود. این نحوه فعالیت توکن های اکوسیستم فانتوم یک مزیت دیگر هم دارد و آن تامین امنیت شبکه است. شبکه متمرکز از دیگر ویژگی‌ها و کاربردهای این شبکه است. امنیت شبکه در ارزهای دیجتال فانتوم به شیوه استیکینگ انجام می‌شود.

پرداخت کارمزد شبکه

از دیگر کاربردهای این ارز دیجیتال می‌توان به ایجاد شبکه‌های جدید و استقرار قراردادهای هوشمند برای کارمزد تراکنش‌ها اشاره کرد. در صورتی که یک شبکه فاقد کارمزد باشد دچار حملات اسپ و پر شدن دفتر کل با حجم بالایی از اطلاعات بیهوده می‌شود و تمام این موارد در نهایت باعث اختلال در عملکرد شبکه می‌شوند. ارز دیجیتال فانتوم اما برای حل این مشکل کارمزدی ناچیز را برای تراکنش‌های خود در نظر می‌گیرد. این موضوع در درجه اول باعث امنیت تراکنش و بعد از آن حفاظت از شبکه در برابر حملات می‌شود.

مدیریت درون زنجیره‌ای

یکی دیگر از کاربردهای توکن FTM، مدیریت درون زنجیره‌ای است. این کاربرد به دلیل خاصیت و ماهیت این اکوسیستم است. اکوسیستم فانتوم یک اکوسیستم غیرمتمرکز است که بدون لیدر و مجوز و با مدیریت درون زنجیره‌ای تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام می‌دهد. در چنین سیستم و اکوسیستم هایی، استیکرها دارای توکن مدیریتی، تغییرات و اصلاحات را پیشنهاد و براساس رای‌گیری انجام می‌دهند.

شبکه فانتوم چیست؟

تا اینجا در مورد ارز دیجیتال فانتوم، کاربرد و ویژگی‌های این توکن و رمز ارز محبوب امروزی پرداختیم. همان‌طور که گفتیم، توکن‌های فانتوم در بستر یک شبکه وجود دارند که با همین نام شناخته می‌شود. شبکه فانتوم در واقع پلتفرمی قرارداد هوشمند است که طبق توضیحات تا اینجا به صورت متن باز و برای پروژه‌های غیرمتمرکز است. شبکه اصلی فانتوم در دسامبر 2019 راه‌اندازی شد. یکی از اهداف تاسیس و اجرا شده در شبکه فانتوم، جایگزینی این شبکه با اتریوم و ارائه بستری مطمئن و معتبرتر به کاربران است.

رقبای اصلی فانتوم

کمی قبل گفتیم که هدف از تاسیس و شکل‌گیری شبکه فانتوم، جایگزینی آن با اتریوم بود. هر چند اتریوم به عنوان یک رمز ارز قدیمی بسیار موفق عمل کرده است اما نواقص و مشکلاتی که دارد، موجب شده بیشتر کاربران به جای انتخاب آن دیگر رمز ارزها از پلتفرم‌ها و شبکه‌های دیگر را انتخاب کنند. به همین دلیل فانتوم ایجاد شد تا این نواقص را رفع کرده و از این طریق تجربه بهتری برای کاربرادن ایجاد کند. با توجه به شباهت‌های فانتوم و اتریوم کاربران این دو رمز ارز را رقیب هم می‌دانند تا جایی که در بعضی نظریه‌ها معتقدند اگر معایب ارز فانتوم برطرف شود، این ارز به راحتی می‌تواند جایگزین اتریوم شود.

با این حال تنها رقیب سرسخت فانتوم در دنیای ارزهای دیجیتال اتریوم نیست. هر چند اتریوم به دلیل شباهت‌های فراوان یک رقیب جدی محسوب می‌شود اما این ارز دیجیتال رقبای دیگری هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به رمز ارز کاردانو و سولانا اشاره کرد. این رمز ارزها نیز در صورت پیشرفت و کسب محبوبیت می‌توانند در آینده تهدیدی برای فانتوم حساب شده و حتی با کاهش محبوبیت فانتوم جای این عرضهر ا در میان کاربران بگیرند.

بهترین پروژه‌های فانتوم

در صورتی که در حوزه ارزهای دیجیتال دارای تجربه و مهارت باشید، قطعا می‌دانید که پروژه در این فضا به چه چیزی گفته می‌شود. به طور کل پروژه ارزهای دیجیتال، برنامه یا هدفی است که یک رمز ارز برای حضور در فضای کریپتوکارنسی انجام می‌دهد. هر کدام از ارزهای دیجیتال برای رفع نواقص قبلی و ارائه راهکارهای جدیدتر به کاربران و مشتریان خود، اقداماتی انجام داده و دائما اطلاعات خود را به روزرسانی می‌کنند. این به روزرسانی و آپدیت اطلاعات در اصطلاح پروژه آن ارز دیجیتال شناخته می‌شود. رمز ارز فانتوم، از زمان تاسیس تا به امروز برای ارتقا و بهبود تجربه کاربری مشتریان خود، پروژه‌های متعددی داشته است که از بهترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تراولا

یکی از دغدغه‌های افرای که به مسافرت علاقه دارند، حمل پول نقد به ویژه پولی است که در کشور مقصد معتبر بوده و قابل خرج باشد. صرف هزینه و خرج کردن پول در سفر از ابتدای سفر یعنی خرید بلیط رفت و آمد تا آخرین مراحل یعنی اقامت و… انجام می‌شود. با روی کار آمدن ارزهای دیجیتال بسیاری از کاربران منتظر بودند تا پرداخت در این حوزه نیز با کمک کیف پول انجام شود تا از دردسرها و خطرات حمل پول در امان بمانند. شبکه فانتوم به منظور راحتی کاربران، پروژه تراولا را راه‌اندازی کرد که یک پروژه عظیم در صنعت گردشگری بود. طبق این پروژه که پلتفرمی محبوب برای سفر است، مسافران می‌توانند تور، هتل، اتاق و… را از طریق پلتفرم رزرو و هزینه آن را از طریق رمز ارز پرداخت کنند.

تراولا

هایپر جامپ

این پروژه یک پلتفرم قرارداد هوشمند در حوزه بازی‌های رایانه‌ای است. امروزه بیشتر بازی‌های رایانه‌ای پولی که در ازای برنده شدن به بازیکنان جایزه می‌دهند با ارزهای دیجیتال کار می‌کنند. در واقع جایزه نهایی بازیکنان ارزهای دیجیتال هستند که امکان انتقال آن‌ها به کیف پول خود یا نقد کردن و استفاده را دارند. یکی از جذاب‌ترین پروژه‌های فانتوم مربوط به این حوزه است. در این پلتفرم فانتوم به عنوان پاداش به بازیکنان داده می‌شد و بازیکنان قادر به استفاده از آن برای پیشبرد مراحل یا دریافت نقدی بودند.

گایست فایننس

تا همین چند سال پیش که شناخت و آشنایی در مورد ارزهای دیجیتال به شکل و اندازه فعلی نبود، امکان انجام عملیات مشابه پول نقد برای کاربران بیش از اندازه عجیب بود. این روزها اما با ارزهای دیجیتال هر کاری امکان‌پذیر است که یکی از آن‌ها دریافت و اعطای وام به کاربران است. این پروژه فانتوم نیز با استقبال زیاد کاربران مواجه شد و فانتوم توانست از طریق آن، در مدت زمانی کوتاه به محبوبیت چندین برابری دست یپدا کند. این پروژه به تنهایی موفق به افزایش و رشد ارز فانتوم به میزان 36 درصد در مدت زمانی بسیار کوتاه بود.

بیفی فایننس

یکی دیگر از پروژه‌های جذاب و محبوب فانتوم، پروژه بیبی فایننس است. این پروژه پلتفرمی بهینه‌ساز و چند زنجیره‌ای است که اجازه هلد و مدیریت کردن توکن‌ها و سود آوری از طریق آن‌ها را به کاربران می‌دهد. پروتکل‌های بیفی فایننس استخرهای نقدینگی با امکان ویژه استخراج رمز را شامل می‌شوند که کاربران در آن‌ها قادر به هلد کردن توکن‌ها به ساده‌ترین شکل هستند. شریک اصلی این پروژه یکی از معتبرترین کیف‌ پول‌ها در حوزه ارز دیجیتال یعنی تراست ولت است.

بیفی فایننس

کیف پول فانتوم

طبیعتا رمز ارزی مانند فانتوم که توانسته تا این لحظه تحولی عظیم در دنیای ارزهای دیجیتال ایجاد ‌کند از حداقلی‌ترین‌ها برخوردار است و کیف پول یکی از حداقلی‌ترین چیزهایی است که تمام ارزهای دیجیتال حرفه‌ای و پرطرفدار از آن برخوردار هستند.

کیف پول فانتوم

این شبکه دارای کیف پولی اختصاصی به  نام Fantom Wallet است که استفاده از آن مزایای زیادی مانند تسریع و ساده کردن فرآیند استیکینگ و قابلیت دسترسی به موبایل و دسکتاپ را دارد. هر چند این کیف پول، کیف رسمی توکن فانتوم است اما این توکن را می‌توان در کیف‌های دیگر هم امتحان کرد. به شرطی که با آن‌ها سازگاری داشته باشد.

کیف پول فانتوم مناسب‌ترین مکان برای فعالیت در شبکه فانتوم است. با توجه به اینکه این کیف پول مربوط به همین شبکه است، امینت و سرعت تراکنش‌ها در آن بسیار بیشتر از دیگر بسترها است. تمام توکن‌هایی که به این کیف پول منتقل می‌شوند، به صورت استاندارد و اتوماتیک به توکن استاندارد تبدیل شده و در کیف پول شما ذخیره‌سازی می‌شوند.

کیف پول متاماسک

یکی دیگر از کیف پول‌هایی که می‌توان با استفاده از آن این ارز را مدیریت کرد، کیف پول متاماسک است. این کیف پول یکی از بهترین کیف پول‌های دنیا است که توسط اتریوم توسعه یافته و یک انتخاب مناسب برای توکن‌های اتریوم است. به علاوه این کیف پول از توکن‌هایی که با ERC-20 سازگار هستند، پشتیبانی کرده و آن‌ها را می‌پذیرد. این کیف پول را می‌توان برای تمام سیستم‌ عامل‌ها به راحتی در اختیار داشت، به همین دلیل از ارزش بسیار بالایی برخوردار بوده و انتخاب اول بسیاری از کاربران است.

کیف پول متاماسک

کیف پول تراست ولت

در حوزه هر ارزی که فعالیت کنید، قطعا نام کیف پول تراست ولت را شنده‌اید. این کیف پول یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها در دنیا است که به عنوان بهترین کیف پول برای بسیاری از ارزها هم شناخته می‌شود. پشتیبانی از شبکه‌های مختلف به طور همزمان که فانتوم هم یکی از آن‌ها است، از مهم‌ترین ویژگی‌های این کیف پول ایرانی است. این کیف پول یک انتخاب مناسب برای نگهداری ارزهای فانتوم است که امکان نگهداری و ذخیره‌سازی ارز دیجیتال فانتوم از انواع مختلف به خصوص BEP-2 را نیز دارا می‌باشد.

کیف پول تراست ولت

آینده فانتوم به چه صورت پیش‌بینی می‌شود؟

یکی از مسائل بسیار مهم در حوزه ارزهای دیجیتال، پیش بینی آینده رمز ارزها است. این کار به منظور فعالیت بهتر در شبکه ارزهای مختلف و سرمایه‌گذاری عاقلانه انجام می‌شود و اهمیت زیادی در کار با یک ارز و استفاده از آن دارد. پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال توسط متخصصین این حوزه انجام می‌شود. در مورد آینده ارز دیجیتال فانتوم هم پیش‌بینی‌های مختلفی انجام شده است که توجه به آن‌ها کمک می‌کنند که سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه‌تری با این ارز داشته باشید و در نتیجه سود زیادی برای شما حاصل شود.

پیش بینی ارز دیجیتال فانتوم در آِنده توسط فعالان حوزه ارزهای دیجیتال به این صورت است که فانتوم ارزی رو به رشد است و در صورتی که پروژه‌های منطقی و مورد پسند و نیاز کاربران را ارائه کند، به راحتی می‌تواند با ارزهای برتر امروزی رقابت کند.

البته در مورد پیش‌بینی و آینده ارز دیجیتال باید به یک نکته مهم دقت کرد و آن، عدم امکان پیش‌بینی و عنوان کردن یک آینده دقیق برای ارز است. دنیای ارز دیجیتال دنیایی فعال است و هر لحظه تغییرات فراوانی در آن انجام می‌شوند که این تغییرات می‌توانند آینده یک ارز را به طور کل تغییر دهند. با این حال طبق شواهدی که در حال حاضر از پروژه‌های فانتوم وجود دارد، این ارز آینده روشنی دارد.

به عبارت دیگر در مورد آینده این ارز می‌توان گفت که فانتوم، ذهنیتی فراتر از یک ارز دیجیتال دارد. این ارز تنها با هدف مبادله کالا یا خدمات ایجاد نشده و تصمیم دارد که به زیربنای بسیاری از پروژه‌های هوشمند در دنیای دیجیتال تبدیل شود. این ارز به دنبال ایجاد بانک‌های دیجیتال، شهرها و خانه‌های هوشمند است که زیرساخت بعضی از آن‌ها همین حالا نیز ایجاد شده است.

استخراج فانتوم

یکی از سوالات متداول و دغدغه‌های کاربران در حوزه ارزهای دیجیتال، استخراج و استفاده از آن‌ها است. با وجود تمام پیشرفت‌هایی که در حوزه ارز دیجیتال انجام شده، این امکان یعنی استخراج و ماینینگ ارزهای دیجیتال تنها برای ارزهایی امکان‌پذیر است که از الگوریتم اجماع اثبات کار پیروی می‌کنند. در واقع ارزهایی که این الگوریتم را بای بررسی و تایید تراکنش‌های خود استفاده می‌کنند را می‌توان به راحتی استخراج کرد. همان‌طور که گفته شد، فانتوم از اثبات سهام برای تراکنش‌های خود استفاده می‌کند و به جای استخراج برای تامین امنیت از استیکینگ استفاده می‌کند.

سرمایه گذاران فانتوم

در نهایت برای اینکه از ورود به شبکه فانتوم و خریداری این رمز ارز مطمئن شوید و برای آن اقدام کنید، بد نیست که با چند مورد از بزگ‌ترین شرکت‌هایی که جزو سرمایه‌گذاران این رمز هستند، آشنا شوید. این شرکت‌ها عبارتند از:

  • Alameda Research
  • Arrington XRP Capital
  • DHVC
  • Kosmos Capital
  • Nirvana Capital
  • Elysium

ارز دیجیتال فانتوم؛ ارزی که شما را به موفقیت می‌رساند

ارز دیجیتال فانتوم یکی از محبوب‌ترین ارزهای امروزی است که با توجه به مزایا و ویژگی‌هایی که دارد و استقبال عموم از خرید و فروش آن، می‌توان گفت که ارزش سرمایه‌گذاری کردن دارد. این ارز تا امروز یکی از ارزهای پرفروش و مطرح دنیا بوده و با توجه به اینکه سازندگان آن، دائما درتلاش برای ارتقا خود هستند، پیش‌بینی می‌شود که تا چند سال آینده جایگزین بیشتر ارزهای معروف شود. جهت فعالیت با این ارز ابتدا باید با ماهیت و جزئیات مختلف در مورد آن آشنا شوید. به علاوه می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا ضمن دریافت ادرس شبکه فانتوم، این شبکه را بهتر و بیشتر بشناسید و در مورد چگونگی فعالیت در این شبکه، اطلاعات کسب کنید.

سوالات متداول

1.    فانتوم چیست؟

ارز دیجیتال فانتوم که به اختصار FTM هم گفته می‌شود، نوعی رمز ارز بومی پلتفرم فانتوم است.

2.     فانتوم در جهت رفع چه معضلی ایجاد شده است؟

فانتوم در جهت رفع معضلات اتریوم مانند افزایش مقیاس پذیری و کاهش هزینه‌های تراکنش ایجاد شده و روی کار آمده است.

3.     فانتوم چه کاربردهایی دارد؟

مدیریت شبکه، تامین امینت شبکه‌ها، پرداخت کارمزدهای شبکه و انجام پرداخت‌های مختلف در حوزه شبکه از جمله کاربردهای ارز دیجیتال فانتوم هستند.

4.     کدام شرکت‌ها در فانتوم سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟

Arrington XRP Capital، DHVC، Kosmos Capital، Nirvana Capital از جمله شرکت‌هایی هستند که بخش نسبتا زیادی از سرمایه گذاری خود در شبکه فانتوم انجام داده‌اند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید