Hafiz Mustafa کافه و شیرینی فروشی با قدمت ترکی است که اگر به آن سر نزنید لذت بزرگی را در استانبول از دست داده‌اید. تاریخ بازگشایی این کافه بخشی از نام آن شده ‌است. اولین شعبه‌ حافیظ مصطفی در سال ۱۸۶۴ میلادی یعنی در دوران عثمانی تاسیس شد. داستان از این قرار است که پسر یک شیرینی‌پز در زیرزمین کارگاه شیرینی‌پزی پدر آنقدر آزمون و خطا کرد تا در نهایت نیروی خلاقیت جواب داد. او آبنبات خوشمزه‌ای ساخت که مورد پسند ذائقه‌ مردم قرار گرفت. بعد از آن این پسر جوان صنعت شیرینی‌پزی در ترکیه را متحول کرد. نام اولیه‌ این شیرینی فروشی ایسماعیل هاکی زاد (نام پدر حافیظ مصطفی) بود. حالا پنج نسل بعد از او نیز در تلاشند تا با حفظ اصالت و کیفیت میراث‌داران خوبی برای اجداد خود باشند. آن‌ها عکس حافیظ مصطفی را به عنوان لوگو استفاده کرده‌اند. روی سر در مغازه‌ها، جعبه‌ها، قوطی‌های فلزی و پاکت‌ها می‌توانید اثری از چهره حافیظ مصطفی ببینید. تمام کارکنان کلاه قرمزی به سر دارند که روی آن نام حافیظ مصطفی نوشته شده. این کسب و کار خانوادگی در حال حاضر ۱۵۴ سال عمر دارد. جالب است بدانید که برخی از شعب این شیرینی فروشی‌ها به صورت ۲۴ ساعته باز هستند. شگفت‌انگیز است که کسب و کاری این چنینی آنقدر محبوب است که بعد از یک و نیم قرن هنوز لحظه‌ای خواب ندارد.

شیرینی و چای ترکی با طعم اصالت

خوردن شیرینی و نوشیدن چای یا قهوه در حافیظ مصطفی فراتر از تجربه‌ چشیدن طعمی لذیذ است. با قدم گذاشتن در هر کدام از شعب اگر به محیط دقیق شوید و سر بچرخانید، تکه‌ای از تاریخ قهوه‌خانه‌ای و کافه‌ای مردم ترکیه را می‌بینید. اینجا یک کافه‌ اصیل ترکی است؛ زیرا از کاشی‌کاری‌های دیوار گرفته تا فنجان‌ها نمادهای زیبایی از تاریخ کشور ترکیه و عثمانیان را دارند.

چه چیزی سفارش بدم؟

باقلواهای بسیار متنوع، کونفه، فرنی، راحت الحقوم در طعم‌های متنوع، مسقطی، شیرینی خشک و تر، تارت‌ها، چیزکیک، قطاب و شکلات چیزهایی هستند که می‌توانید در این کافه سفارش دهید. منو تصویری همراه با قیمت و بسیار مفصل است و شما را واقعاً گیج و وسوسه می‌کند. بهترین شیرینی‌های ترکیه‌ای در حافیظ مصطفی جمع شده‌اند. همه چیز تازه و بسیار هوس‌انگیز به نظر می‌رسد. به هر محصولی که نگاه کنید ظرافت ترکیه‌ای در آشپزی را خواهید دید.
شیرینی که سفارش می‌دهید را به یک باره قورت ندهید، کمی آن را در دهان نگه دارید تا این طعم‌های جادویی را به خاطر بسپارید؛‌ حالا کمی چای یا قهوه بنوشید، زیرا این مقدار شیرینی بر حسب تجربه برای ذائقه‌ بعضی ایرانی‌ها زیاد است. اما این فقط طعم شکر و شیره نیست! اگر باقلوای پسته‌ای را بخورید درک می‌کنید که طعم پسته‌ای این شیرینی چقدر دلتان را می‌برد. باقلوای حافیظ مصطفی در سرتاسر ترکیه بی‌رقیب است. کنفه‌ این کافه هم جزو دسرهای پر طرفدار منو دسته بندی می‌شود. طعمی از سرشیر، پنیر، رشته‌ و شهد که سرو آن نیز به دلیل کش آمدن پنیر بسیار دلچسب‌تر شده. در این کافه صبحانه‌ ترکی نیز سرومی‌شود.

بازه‌ قیمتی 

برای یک ظرف باقلوای ۴ تکه‌ای باید حدود ۱۶ الی ۲۱ لیر بپردازید. ۴ تکه می‌تواند برای ۲ نفر کافی باشد؛ اما همه چیز به خورد و خوراک شما و میزان علاقه‌تان به باقلوا بستگی دارد. بستنی‌ها حدود ۱۸ لیر، انواع کادایف بین ۱۷ الی ۲۰ لیر، کونفه ۱۵ الی ۱۶ لیر هستند. همانطور که اشاره کردیم منوی حافیظ مصطفی بسیار مفصل‌ طراحی شده و ما تنها قصد داشتیم شما را با حدود قیمت‌ها آشنا کنیم. اگر می‌خواهید برای منزل نیز شیرینی بخرید،
راحت‌الحقوم‌ها بهترین گزینه هستند. قیمت آن‌ها از کیلویی ۴۰ لیر شروع می‌شود و به ۱۳۰ لیر می‌رسند. کاهوا-آلتی یا صبحانه‌ی ترکی نیز حدود ۲۲ لیر است که شامل بورک پنیر، پنیر مخصوص، تخم مرغ، گوجه، خیار، مربا و زیتون به همراه چای می‌شود.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید