با ماساژ یخ پوست خود را شاداب و درخشنده کنید

شاید کمتر کسی بداند که یخ خواص بسیار زیاد و شگفت‌انگیزی برای پوست صورت دارد. شما می‌توانید در کنار استفاده از محصولات مراقبت پوست روزی یکبار با یخ ناحیه گردن و صورت خود را مالش دهید تا کارایی و تاثیرگذاری محصولات آرایشی و بهداشتی شما بیشتر شود. به این ترتیب شما می‌توانید از یخ برای پاک کردن لکه‌ها و جوش‌های صورت یا افزایش ماندگاری محصولات آرایشی و زیبایی در روزهای گرم تابستان استفاده کنید. استفاده از یخ، بدون توجه به شرایط و نوع پوست شما، تاثیرات بسیار مثبت و اعجاب‌آوری دارد. در این مطلب با فواید و مضرات یخ برای پوست صورت و ویژگی‌های آن آشنا می‌شویم.

ماساژ پوست با یخ؛ تکنیکی برای از بین بردن خستگی پوست

اگر بعد از یک روز شلوغ و خسته‌کننده می‌خواهید به پوست خود استراحت بدهید استفاده از یخ بهترین راه‌حل است. مالش پوست با یخ موجب افزایش گردش خون در صورت می‌شود و درخشندگی پوست شما را افزایش می‌دهد. این تکنیک “Ice Facial” نام دارد و زادگاه این روش سرزمین کره است. امروزه محبوبیت این روش در سراسر دنیا افزایش پیدا کرده است. بسیاری از افراد برای داشتن پوست شفاف، درخشان و صاف از یخ استفاده می‌کنند؛ پس شاید بد نباشد شما هم امتحان کنید. آشنایی با فواید یخ درمانی برای صورت پیش از هر چیز ضروری است.

فواید یخ برای صورت

به گفته دکتر آلبرتو دلافونته گارسیا، متخصص پوست سرشناس، اگر قصد دارید التهاب، قرمزی و تورم پوست خود را کاهش دهید می‌توانید روی صورت خود یخ بمالید. او در این باره گفته است: “یخ موجب صاف شدن پوست‌های ملتهب و تحریک‌شده به علت اگزما یا آکنه می‌شود.” برای مالیدن صورت با یخ باید قالب‌های یخ را درون یک پارچه تمیز یا دستمال کاغذی بگذارید و سپس آن را بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. ماساژ پوست صورت با یخ می‌تواند از آن در طول سال محافظت کند. در ادامه مطلب با مزایای یخ برای صورت آشنا می‌‎شویم.

ماساژ یخ سیاهی دور چشم ها را از بین می برد

اگر زیر چشم‌های شما سیاه است باید ماساژ یخ را انجام دهید. برای این کار مقداری گلاب را را با آب خیار مخلوط کنید. سپس این ترکیب را درون فریزر بگذارید تا به شکل قالب یخ درآید. در نهایت قالب‌های یخ را بر روی سیاهی چشم قرار دهید. انتظار تغییرات سریع و ناگهانی را نداشته باشید. این شیوه در صورتی که چند روز تکرار شود به آرامی سیاهی را از بین می‌برد.

حتما بخوانید  سیاهی دور چشم و علت های آن

یخ برای دور چشم

با ماساژ یخ پوست درخشنده خواهید داشت

هرکسی آرزوی داشتن پوست درخشان و شفاف را دارد. خبر خوش آن که انجام یک نوبت ماساژ یخ می‌تواند این آرزو را برای شما برآورده کند! یخ موجب بهبود جریان خون در زیر پوست می‌شود و در نتیجه سطح آن شفاف خواهد شد. مالیدن یخ روی صورت سبب انقباض رگ‌های خونی می‌شود و در ابتدا جریان خون زیر پوست را کاهش می‌دهد. سپس در واکنش به این وضعیت بدن خون بیشتری را به سمت صورت می‌فرستد که در نهایت موجب شادابی، طراوت و جذابیت چهره شما خواهد شد.

یخ موجب جذب بیشتر محصولات آرایشی می‌شود

مالش پوست صورت با یخ یک ترفند قدیمی و کارآمد برای افزایش جذب مواد آرایشی بر روی پوست است. بنابراین اگر می‌خواهید پوست خود را با کرم شب یا هر نوع سرم آغشته کنید حتما پیش از آن ماساژ یخ را انجام دهید. در نتیجه این کار یک اثر کششی روی پوست ایجاد می‌شود که به جذب بهتر محصولات آرایشی کمک خواهد کرد.

یخ جوش‌های پوستی و آکنه را از بین می‌برد

اگر صورت شما پر از آکنه و جوش است باید ماساژ یخ را انجام دهید. قرار گرفتن قالب یخ روی صورت موجب کاهش تولید چربی در پوست می‌شود. علاوه بر این قابل یخ به از بین بردن حفره‌ها و چاله‌‌ها و تورم ناشی از آکنه کمک می‌کند.

اگر چشم های پف کرده دارید از ماساژ یخ استفاده کنید

یخ می‌تواند ورم و پف چشمان شما را از بین ببرد. تنها باید قالب یخ را به آرامی بر روی گوشه داخلی چشم‌ها و به سمت ابروها بکشید. این عمل موجب کاهش تورم می‌شود و زیبایی چشم‌های شما را باز می‌گرداند. به طور کلی ماساژ یخ پوست شما را می‌کشد و ظاهر آن را جذاب‌تر می‌کند.

از بین بردن پف چشم با یخ

یخ موجب انقباض منافذ پوستی می‌شود

بر روی سطح پوست منافذ بسیار زیادی وجود دارد که چربی و تعریق از طریق آن‌ها ترشح می‌شود. این عملکرد بدن به تمیز نگه داشتن سطح پوست کمک می‌کند. حال اگر آلودگی و غبار درون این منافذ وارد شود سبب بروز آکنه و جوش خواهد شد. یخ پس از شست‌وشوی پوست منافذ آن را منقبض می‌کند و رنگ پوست را زیباتر خواهد کرد. خاصیت دیگر یخ دور نگه داشتن خاک و آلودگی از منافذ و پاکسازی پوست است. این فایده اساسی موجب استفاده از قالب یخ در هنگام فیشیال می‌شود.

ماساژ یخ ماندگاری مواد آرایشی را بیشتر می‌کند

ترفند ماساژ با برای آرایش نیز مفید است. پیش از اضافه کردن زیرسازی یک قالب یخ بردارید و پوست خود را خوب ماساژ دهید. با استفاده از این کار آرایش شما زیباتر و بهتر دیده می‌شود. علاوه بر این ماندگاری مواد آرایشی بر روی پوست شما بیشتر خواهد شد. محبوبیت اثرات قالب‌های یخ باعث می‌شود از آن در پروسه فیشال استفاده شود.

چین و چروک صورت را با ماساژ یخ از بین ببرید

هیچکس نمی‌تواند از افزایش سن جلوگیری کند، اما امکان کنترل علائم پیری وجود دارد. قرار دادن قالب‌های یخ روی صورت به کنترل چین‌ و چروک و دیگر نشانه‌های پیری کمک می‌کند. یخ به‌طور همزمان با جلوگیری از ایجاد خطوط جدید باعث سفت شدن و جذابیت پوست می‌شود. منقبض شدن منافذ پوست پس از ماساژ یخ خطوط صورت شما را از بین می‌برد و چهره‌ای جوان پیدا خواهید کرد. این مزیت یکی از مهمترین موارد لیست فواید مضرات یخ برای پوست صورت است.

برای درمان آفتاب‌سوختگی از ماساژ یخ استفاده کنید

یخ یک درمان جادویی برای آفتاب‌سوختگی نیز می‌باشد. پس از قرار دادن یخ روی ناحیه آفتاب‌سوختگی می‌توان کاهش التهاب و سرخی پوست را به راحتی مشاهده کرد. با این حال به خاطر داشته باشید که درمان آفتاب‌سوختگی زمان‌بر است و برای کوتاه‌تر شدن مدت آن باید به طور مرتب ماساژ یخ انجام دهید.

یخ موجب نرم تر شدن لب ها می شود

اگر لب‌های چروکیده و ترک‌خورده دارید حتما با قالب یخ آب سیب آن‌ها را ماساژ دهید. این کار موجب کاهش التهاب لب‌ها می‌شود. البته همیشه برای حفظ رطوبت و شادابی پوست باید مصرف آب زیادی داشته باشید، بنابراین آن را هم مدنظر قرار دهید.

ماساژ لب با قالب یخ

ماساژ یخ یک درمان موثر برای اگزما و تحریکات پوستی است

اگر به دلیل گرمای هوا پوست شما تحریک شده است حتما با استفاده از قالب یخ آن را درمان کنید. یخ به عنوان یک روش درمان طبیعی برای این نوع تحریک‌های پوستی شناخته می‌شود. قالب‌های یخ را درون یک پارچه کتان بریزید و به آرامی بر روی پوست آسیب‌دیده بمالید. این کار موجب از بین رفتن التهاب این ناحیه می‌شود و روند درمان و تغذیه پوست را سرعت می‌بخشد.

ماساژ یخ یک درمان عالی برای پوست‌های چرب است

داشتن پوست روغنی و چرب بسیار آزاردهنده است، به همین دلیل استفاده بیش از حد از کرم‌ها را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم. توجه داشته باشید که پوست‌های روغنی و چرب بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قرار دارند. قرار دادن یخ روی پوست موجب کاهش تولید بیش از حد روغن و خروج آن از منافذ خواهد شد و چربی پوست را متعادل می‌کند.

ماساژ یخ پس از استفاده از موچین التهاب پوست را کاهش می‌دهد

یخ را بر روی محل موچین شده مانند ابرو قرار دهید. استفاده از موچین موجب درد و سوزش بسیار زیاد می‌شود که برای پایان دادن به آن می‌توان از یخ استفاده کرد. یک قالب را یخ بردارید و با ماساژ ناحیه مدنظر آن را بی‌حس کنید. ماساژ یخ موجب کاهش التهاب نیز خواهد شد.

یخ موجب لایه‌برداری از پوست می‌شود

اگر به دنبال لایه‌برداری پوست هستید از یخ استفاده کنید! قالب یخ می‌تواند جایگزین تمام روش‌های موجود برای لایه‌برداری شود. این شیوه طبیعی و بی‌نظیر با ماساژ صورت توسط شیر یخ‌زده انجام می‌شود. شیر حاوی لاکتیک اسید است که به پاکسازی تمام سلول‌های مرده سطح پوست کمک می‌کند. همزمان دمای بسیار پایین این قالب یخ موجب شادابی و درخشندگی پوست شما خواهد شد.

یخ یک آرایش طبیعی و بسیار جذاب است

اگر عجله دارید و زمان زیادی برای آرایش کردن باقی نمانده است می‌توانید به سراغ یخ بروید! برای مدت 2 دقیقه یک قالب یخ را بر روی تمام صورت بمالید. درمان با یخ به شما کمک خواهد کرد تا پوست جوان‌تر داشته باشید. همچنین همزمان با بهبود رنگ و بافت پوست عمل لایه‌برداری را نیز انجام می‌دهید.

مضرات یخ برای صورت

انجام ماساژ صورت با یخ می‌تواند برخی عوارض را در پی داشته باشد. به عبارت دیگر یخ می‌تواند به شکل‌های مختلف به پوست شما آسیب برساند. برای جلوگیری از بروز این عوارض باید به نکات و توصیه‌ها توجه کنید و دستورالعمل‌های موجود را به کار ببرید. در ادامه با عوارض استفاده از یخ برای صورت آشنا می‌شویم.

خشک شدن پوست

انجام ماساژ یخ، در صورتی که به دفعات زیاد و به شکل اشتباه انجام شود، موجب بسته شدن منافذ پوستی خواهد شد. این شرایط در صورت ادامه‌دار بودن جلوی رسیدن چربی به سطح پوست را می‌گیرد و در نهایت باعث خشک شدن آن خواهد شد. در بیشتر موارد این مشکل به دلیل تماس مستقیم یخ با پوست ایجاد می‌شود. برای جلوگیری از خشک شدن پوست حتما یخ را به صورت غیرمستقیم بر روی پوست قرار دهید و اجازه ندهید برای مدت طولانی با یک نقطه خاص در تماس باشد.

خشک شدن پوست صورت با ماساژ یخ

سوزش و سوختگی پوست

یخ زدن پوست معمولا به دلیل قرار دادن قالب‌های یخ برای مدت زمان طولانی ایجاد می‌شود. سلول‌های پوستی در دماهای بسیار پایین منجمد می‌شوند و به همین دلیل جریان خون به این نقاط سرازیر می‌شود. یخ‌زدگی پوست به دلیل کمبود اکسیژن در بافت‌های اطراف رخ می‌دهد. این پدیده در نهایت به پوست و لایه‌‌های زیرین آن آسیب خواهد زد. برای جلوگیری از سوختن پوست با یخ باید از تماس مستقیم یخ با پوست خودداری کنید. حتما یخ‌ها را داخل پارچه کتان قرار دهید و سپس روی پوست بکشید. همچنین شما می‌توانید صورت خود را بانداژ کنید تا از تماس یخ با پوست جلوگیری شود. مراقب باشید بانداژ بیش از حد تنگ و سفت نباشد.

آسیب پوست به دلیل ماساژ طولانی‌مدت

اگر فرایند ماساژ پوست با یخ را برای مدت طولانی انجام دهید ممکن است پوست شما آسیب ببیند. این کار موجب حساس شدن و قرمزی پوست خواهد شد. به هیچ عنوان یخ را به صورت مستقیم در تماس با پوست قرار ندهید زیرا می‌تواند موجب یخ‌زدگی و مرگ سلول‌های پوستی شود. این کار می‌تواند موجب رشد تبخال بر روی صورت و لب‌ها نیز شود. برای جلوگیری از این آسیب‌ها ماساژ یخ را حداکثر یکبار در روز انجام دهید. راهکار دیگر استفاده از کمپرس سرد، حوله یا پارچه کتان است.

ایجاد سردرد و تحریک سینوزیت

استفاده طولانی‌مدت از یخ بر روی صورت می‌تواند موجب بروز سردرد شود. این سردردها به دلیل تماس ناگهانی پوست با دماهای بسیار سرد رخ می‌دهند. البته باید توجه داشت که مالش صورت با یخ و قرار دادن پک یخ روی پیشانی یکی از روش‌های درمانی سردردهای میگرنی است. اما اگر سینوزیت و سابقه سردرد دارید ماساژ یخ را با احتیاط بیشتری انجام دهید.

تحریک سینوزیت با ماساژ یخ

برای جلوگیری از بروز سردرد به هیچ عنوان پس از تماس پوست با نور خورشید و محیط گرم ماساژ یخ را انجام ندهید. بسیاری از افراد پس از یک روز کاری و بازگشت به منزل اقدام شروع به مالش پوست خود با یخ می‌کنند. این کار می‌تواند موجب بروز سردرد و آسیب به مویرگ‌های پوست شود.

ماندگار نبودن فواید و آثار ماساژ یخ

متاسفانه فواید استفاده از یخ برای صورت تنها تا زمانی که دمای پوست پایین است قابل مشاهده هستند و پس از رسیدن دمای پوست به دمای اتاق التهاب‌ها و مشکلات به احتمال زیاد باز می‌گردند. برخی متخصصان پوست باور دارند که برخلاف باور عمومی انجام ماساژ یخ موجب کاهش تولید چربی پوست یا افزایش نفوذ ترکیبات آرایشی به پوست صورت نمی‌شود. به گفته این افراد تغییر موقت اندازه منافذ صورت می‌تواند سبب به دام افتادن چربی شود و در بلندمدت شاهد ایجاد جوش‌های پوستی، آکنه و بسته شدن منافذ باشیم.

مناسب نبودن ماساژ یخ برای انواع پوست‌ها

ماساژ یخ بر روی پوست صورت برای همه با هر نوع پوست مناسب نیست. برای مثال اگر روزاسه یا اگزما دارید نباید ماساژ یخ را انجام دهید. دمای بسیار پایین این فرایند می‌تواند موجب بدتر شدن شرایط و افزایش التهاب و حساسیت پوستی شود.

خطر ماساژ یخ برای چشم ها

بی‌توجهی به نحوه اجرای ماساژ یخ و مالیدن آن بر روی صورت می‌تواند موجب آسیب‌های جدی به چشم شود. اگر یخ را بر روی چشم قرار دهید می‌تواند موجب یخ زدن این اندام حساس شود. به طور کلی انجام این کار به دلیل نازک بودن پوست پوشاننده چشم‌ها می‌تواند خیلی سریع به مویرگ‌ها و سلول‌ها آسیب برساند. تار شدن دید یکی از نتایج انجام این کار اشتباه خواهد بود.

در جدول زیر می‌توانید فواید و مضرات یخ برای پوست صورت را به صورت خلاصه مشاهده کنید.

فواید

عوارض

از بین بردن تورم و پف چشم

ایجاد حساسیت پوستی

افزایش گردش خون در پوست

ایجاد سردرد

بستن منافذ پوست

مناسب نبودن برای برخی پوست ها

بهبود آفتاب سوختگی

خشک شدن پوست

از بین رفتن چروک و جوان شدن پوست

ماندگار نبودن اثرات و فواید

لایه برداری پوست

یخ زدگی سلول های پوستی

معرفی بهترین ترکیب‌های یخی برای ماساژ پوست

شما می‌توانید هنگام ماساژ یخ با استفاده از چند ترفند ساده اثرات آن را بیشتر کنید. بدون شک استفاده از یخ ساده نیز به سلامت پوست شما کمک می‌کند، اما ترکیب آن با گیاهان دارویی و مواد مختلف می‌تواند این فواید را چند برابر کند. در ادامه و پس از آشنایی با فواید و مضرات یخ برای پوست صورت با چند ترفند جالب برای تهیه ترکیب‌های یخی آشنا می‌شویم.

ترکیب یخ و چای سبز

قالب یخ چای سبز برای درمان چشم‌های پف کرده کاربرد دارد. برای تهیه این یخ‌ها باید ابتدا مقداری چای سبز دم کنید (یا تی‌بگ را درون مقداری آب جوش بیاندازید). سپس چای سبز را درون قالب‌ها بریزید و درون فریزر قرار دهید. برای بهره‌مند شدن از خواص این قالب‌های یخ باید هر روز یک یخ را بر روی سیاهی زیر چشم و نقاط متورم قرار دهید. در پایان به هیچ عنوان رطوبت روی پوست را خشک نکنید و اجازه دهید خشک شود. پس از پایان ماساژ صورت خود را نشویید. چای سبز دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدان است و در ترکیب با یخ به کاهش تورم و از بین بردن سیاهی‌های چشم کمک می‌کند.

قالب های یخ و شیر

استفاده از قالب یخی شیر برای از بین بردن چین و چروک صورت یک روش کارآمد و آسان است. شیر کامل به دلیل داشتن ویتامین A و ترکیبات لایه‌بردار در صورت ماساژ آرام بر روی پوست آن را باطراوت می‌کند. برای تهیه این نوع ترکیب شیر را درون قالب یخ بریزید و درون فریزر قرار دهید تا یخ بزند. هر هفته دو مرتبه صورت خود را با این ترکیب ماساژ دهید و در پایان صورت خود را با آب بشویید.

قالب های یخ و شیر

ترکیب یخ و آلوئه‌ورا

شما می‌توانید از ترکیب یخ و آلوئه‌ورا برای درمان آفتاب‌سوختگی و اگزما استفاده کنید. برای تهیه قالب‌های یخ مقدار کافی عصاره آلوئه‌ورا را درون قالب‌ها بریزید و سپس آن را با آب مخلوط کنید. در انتها ترکیب ایجاد شده را داخل فریزر بگذارید تا یخ بزند. پوست صورت را پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید با این نوع یخ ماساژ دهید. به هیچ عنوان پس از پایان ماساژ پوست صورت را خشک نکنید و اجازه دهید به صورت طبیعی خشک شود. آلوئه‌ورا موجب کاهش التهاب و استراحت پوست می‌شود. ترکیب این عصاره با یخ بخش‌هایی از پوست که دچار آفتاب‌سوختگی شده‌اند را التیام می‌دهد. شما پس از ماساژ صورت با این یخ ترکیبی احساس آرامش می‌کنید و پوست شما مرطوب خواهد شد.

ترکیب یخ و نعناع

استفاده از قالب یخ ترکیب شده با نعناع موجب افزایش درخشندگی پوست شما می‌شود. ماساژ یخ نعنایی جریان خون را افزایش می‌دهد و خیلی سریع پوست شما را درخشان می‌کند. انجام این تکنیک پیش از رفتن به مهمانی و رویدادها به شما این امکان را می‌دهد با کمترین هزینه و در زمان کوتاه چهره بسیار زیاد و جذاب داشته باشید.

ترکیب یخ و نعناع

ترکیب یخ و خیار

یک خیار را درون دستگاه همزن بیاندازید و سپس آبلیمو به آن اضافه کنید. ترکیب نهایی را درون قالب‌ها بریزید و درون فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزند. شما می‌توانید پس از یک روز شلوغ و خسته‌کننده صورت خود را با این قالب‌های یخ ماساژ دهید تا آرام شود. در انتها از شستن و خشک کردن صورت با حوله خودداری کنید و اجازه دهید به صورت طبیعی ترکیبات جذب پوست شوند. ترکیب خیار، لیمو و یخ برای آرامش بخشیدن به پوست خسته بسیار مفید است. خیار دارای خاصیت خنک‌کنندگی است و در ترکیب با لیمو و یخ موجب درخشندگی بیشتر پوست می‌شود.

ترکیب یخ و خیار و لیمو

ترکیب یخ، دارچین و روغن گل رز

ترکیب یخ و دارچین برای درمان آکنه و جوش‌های پوستی بسیار مفید است. ابتدا پودر یا روغن دارچین را با آب مخلوط کنید. سپس ترکیب آن‌ها را درون قالب بریزید تا درون فریزر یخ بزند. از این قالب‌های یخ می‌توان برای ماساژ پوست صورت استفاده کرد. در پایان حتما اجازه دهید مایعات به طور طبیعی جذب پوست شوند و به هیچ عنوان صورت خود را نشویید. این ماساژ را سه بار در هفته انجام دهید تا اثرات آن را مشاهده کنید. دارچین دارای خواص ضد باکتری است و گل رز نیز مقدار بسیار زیادی ویتامین C دارد. منقبض شدن منافذ پوست پس از ماساژ یخ نیز موجب کاهش چربی‌های اضافی پوست می‌شود و برای درمان آکنه بسیار مفید است.

ترکیب یخ و گلبرگ گل رز

شما می‌توانید از خواص ضد باکتری ترکیب یخ و گلبرگ گل رز برای داشتن پوست سالم‌تر و شاداب استفاده کنید. برای تهیه آن ابتدا یک فنجان گلبرگ گل رز خشک شده را به همراه روغن گل رز داخل آب بریزید و به خوبی ترکیب کنید. سپس این ترکیب را داخل قالب بریزید و درون فریزر قرار دهید تا یخ بزند. با استفاده از این نوع یخ می‌توانید پوست صورت و گردن را ماساژ دهید. در پایان به هیچ عنوان پوست خود را نشویید و با حوله خشک نکنید. روغن گل رز خواص ضد باکتری و ضد پیری دارد و پوست شما را جوان خواهد کرد. گلبرگ گل رز نیز به دلیل خواص ضد باکتری موجب سم‌زدایی و آرامش پوست می‌شود.

ترکیب یخ و گلبرگ گل رز

آموزش نحوه استفاده از یخ برای پوست صورت

برای انجام تکنیک صحیح ماساژ یخ تنها به یخ و پارچه نیاز دارید. با توجه به فواید و مضرات یخ برای پوست به منظور تماس غیر مستقیم یخ حتما از کمپرس یخ، پارچه کتان یا حوله استفاده کنید و یخ‌ها را درون آن‌ها بریزید. رعایت نکردن این نکنه می‌تواند موجب حساسیت و قرمز شدن پوست شما شود. پیش از هر چیز صورت خود را به خوبی بشویید و آن را کاملا از مواد آرایشی و آلودگی پاکسازی کنید.

برای شروع پک یخ را به آرامی بر روی صورت ماساژ دهید. ماساژ را در اطراف صورت و با حرکت دایره‌وار انجام دهید. این حرکت باید ادامه‌دار باشد. ماساژ صورت باید به آرامی در اطراف دهان، گونه‌ها، چانه، پیشانی، فک و بینی انجام شود. به هیچ عنوان یخ را برای مدت طولانی در یک نقطه قرار ندهید زیرا موجب مرگ سلول‌های پوستی و حساسیت می‌شود. حتما پس از پایان ماساژ یخ پوست خود را مرطوب کنید تا دچار خشکی پوست نشوید.

برای انجام سریع تکنیک ماساژ یخ می‌توانید صورت خود را درون یک کاسه یخ قرار دهید. برای این منظور ابتدا یک سوم کاسه را با شیر کامل پر کنید. شیر کامل حاوی ویتامین A و لاکتیک اسید (لایه‌بردار طبیعی) است. در پایان قالب‌های یخ را به آن اضافه کنید. برای ماساژ صورت با کاسه یخ هر بار به مدت 15 ثانیه صورت خود را داخل کاسه ببرید و این کار را پنج مرتبه تکرار کنید. شما می‌توانید شیر کامل را نیز به صورت یک ترکیب یخی جذاب منجمد کنید و با آن صورت خود را ماساژ دهید. مطالعه فواید و مضرات یخ برای پوست صورت پیش از هر چیز بسیار مهم است.

نکات مهم هنگام ماساژ صورت با یخ

هنگام ماساژ صورت با یخ و ترکیبات یخی باید به یکسری نکات مهم در طریقه استفاده از یخ برای صورت و فواید و مضرات یخ برای پوست صورت توجه کنید. در نظر گرفتن این توصیه‌ها باعث خواهد شد تا پوست شما پس از این درمان دچار مشکل و حساسیت نشود. برخی از مهمترین نکات عبارتند از:

  • پس از ماساژ صورت با یخ از لایه‌برداری و تماس موادی مانند رتینول با پوست خودداری کنید. این کار خط تحریک و حساسیت پوستی را کاهش می‌دهد
  • به هیچ عنوان درمان با یخ را به دفعات بالا انجام ندهید. چند بار ماساژ صورت با یخ در طول روز به پوست شما آسیب خواهد زد. همچنین از تماس مستقیم یخ با صورت بپرهیزید و همیشه آن را درون یک پارچه کتان قرار دهید و سپس بر روی پوست بمالید
  • پیش از شروع درمان با یخ از تمیز بودن سطح پوست و نداشتن آرایش مطمئن شوید
  • هنگام ماساژ یخ را بیش از یک دقیقه بر روی بخشی از صورت قرار ندهید و سعی کنید به طور مداوم تمام صورت را با آن مالش دهید
  • هنگام ماساژ اطراف چشم‌ها با یخ مراقب باشید، مخصوصا اگر از یخ ترکیبی و حاوی دیگر مواد استفاده می‌کنید. مراقب باشید مایعات وارد چشمان شما نشوند
  • همیشه ماساژ و مالش را با حرکات کوچک و ظریف انجام دهید
  • به یاد داشته باشید که هر جلسه ماساژ صورت با یخ نباید بیش از 10 تا 15 دقیقه زمان ببرد. برای دستیابی به بهترین نتایج این ماساژ را در صبح یا عصر انجام دهید

نکات مهم هنگام ماساژ صورت با یخ

دیگر نکات مهم که باید حتما به آن‌ها توجه داشته باشید

همیشه پیش از شروع ماساژ صورت آن را با یک مرطوب‌کننده مناسب مالش دهید. این کار سد پوستی را پیش از تماس با یخ تقویت می‌کند و از آن حفاظت خواهد کرد. از دیگر نکات مهم ماساژ یخ می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • کسانی که پوست نازک یا حساس دارند، افرادی که مویرگ‌های پوستی آن‌ها آسیب دیده است و اگر به تازگی عمل جراحی یا لیزر انجام داده‌اید نباید ماساژ یخ را انجام دهید
  • اگر از کمپرس گرم برای باز شدن منافذ پوستی استفاده می‌کنید حتما آن را پیش از ماساژ یخ انجام دهید. استفاده از کمپرس گرم پس از ماساژ یخ می‌تواند آسیب‌های جدی به پوست وارد کند
  • در صورت قرمز شدن و حساسیت پوستی شدید حتما به پزشک مراجعه کنید
  • توجه داشته باشید که هرچند ماساژ یخ ظاهر و زیبایی پوست شما را بهبود می‌بخشد اما یک روش درمانی بلندمدت و دائمی به شمار نمی‌رود
  • حتما در صورتی که از محیط گرم و آفتابی به خانه آمده‌اید پیش از انجام ماساژ یخ اجازه دهید پوست شما قدری خنک شود. در صورتی که بلافاصله ماساژ یخ را انجام دهید ممکن است به مویرگ‌های پوستی آسیب برسد و حتی دچار سردرد شوید

اگر چهره شاداب می خواهید ماساژ یخ را به شما پیشنهاد می‌کنیم

فواید و مضرات یخ برای پوست صورت بسیار زیاد است. این نوع ماساژ موجب جذب بهتر مواد آرایشی و بهداشتی بر روی پوست صورت می‌شود. علاوه بر این ماساژ یخ دارای خواص درمانی نیز می‌باشد و موجب کاهش سیاهی زیر چشم، از بین رفتن جوش‌ها و آکنه و کاهش التهاب‌های پوستی می‌شود.

با این وجود باید حتما این ماساژ را به درستی و با رعایت نکات لازم انجام دهید تا بیشترین تاثیر را داشته باشد. در صورت رعایت نکردن برخی نکات ماساژ پوست می‌تواند حتی مضر باشد. شما می‌توانید ترکیب‌های یخی بسیار متنوع برای افزایش اثربخشی ماساژ تهیه کنید. بنابراین دفعه بعد که پوست شما به مراقبت و درمان نیاز داشت، پس از یادآوری فواید و مضرات یخ برای پوست صورت، خیلی سریع سراغ فریزر و قالب‌های یخ بروید!

سوالات متداول

مدت زمان ماساژ صورت با یخ باید چند دقیقه باشد؟

هر نوبت ماساژ صورت با یخ نباید بیش از 10 دقیقه طول بکشد. اگر هنگام ماساژ یخ احساس سوزش کردید باید یخ را بردارید.

چند بار در هفته از یخ روی صورت بگذاریم؟

شما می‌توانید این ماساژ را چند بار در هفته انجام دهید. همچنین یخ را تنها بر روی یک نقطه نگذارید و به آرامی تمام صورت را با آن مالش دهید. حتما با توجه به میزان حساسیت پوست خود زمان استفاده و قرار دادن یخ را تنظیم کنید تا دچار حساسیت نشوید.

طرز استفاده از یخ برای صورت چگونه است؟

پوست را به صورت مستقیم در تماس با یخ قرار ندهید. برای این منظور از کمپرس سرد یا برش‌های خیار خنک استفاده کنید. این کار فواید یکسانی خواهد داشت و موجب کاهش التهاب و حساسیت پوستی می‌شود. علاوه بر این کمتر آزاردهنده خواهد بود.

آیا استفاده از یخ برای پوست زیر بغل مفید است؟

قالب‌های یخ می‌توانند به کاهش بوی بد و آبرسانی به پوست زیربغل کمک کنند. همچنین می‌توان ماساژ پوست این نواحی را با هدف کاهش تعریق و بوی نامطبوع بدن انجام دهید.

آیا می توانم صورت خود را هر روز با یخ ماساژ دهم؟

بله، شما می‌توانید برای از بین بردن تورم اطراف چشم هر روز صورت خود را با یخ ماساژ دهید. فواید و مضرات یخ برای پوست صورت بسیار زیاد است.

ماساژ یخ باید قبل یا بعد از جلسه مراقبت پوست انجام شود؟

ماساژ پوست را باید پس از پاکسازی کامل و شستن پوست صورت انجام دهید. اگر ماساژ یخ را در طول روز انجام می‌دهید پس از پایان از سرم‌ها، مرطوب‌کننده‌ها و SPF استفاده کنید. به هیچ عنوان از محصولات لایه‌بردار مانند تونر یا رتینول استفاده نکنید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید