لندن؛ شهری با نقاط گردشگری فراوان

لندن پایتخت کشور انگلیس و از دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا به‌شمار می‌آید. این شهر در کنار رودخانه تیمز واقع شده است و قدمت آن به بیش از دو هزار سال می‌رسد. سالانه حدود 14 میلیون گردشگر به این شهر سفر می‌کنند. لندن مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری تاریخی، تفریحی و طبیعی بسیاری دارد. این شهر خانه برخی از  بهترین موزه‌ها و گالری‌های جهان است و برای علاوه‌بر این تنوع جاذبه‌های گردشگری این شهر باعث می‌شود توریست‌هایی با سلیقه‌های مختلف، خاطراتی ماندگار از سفر به لندن داشته باشند. بنابراین در این مقاله با برخی محبوب ترین مناطق دیدنی لندن آشنا می‌شویم.

آشنایی با شهر لندن

به‌طور کلی اگر قصد سفر توریستی به یکی از کشورهای اروپایی را دارید، کشور انگلیس یکی از انتخا‌ب‌های هوشمندانه است و برای آشنایی با این کشور، پیش از همه باید به پایتخت آن، یعنی لندن سفر کنید. در این شهر امکانات رفاهی و جاذبه‌های گردشگری متنوعی وجود دارند که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند. از بناهای نمادین تا رستوران‌های بین‌المللی و مجلل، مکان‌های تفریحی و دیدنی مدرن، آثار معماری تاریخی و خیره‌کننده، مراکز خرید و مشهور و پارک‌های دیدنی با طبیعت چشم‌نواز از عوامل جذابیت این شهر هستند.

لندن همچنین شهری مهاجرپذیر است و مردم بسیاری از ملیت‌های مختلف در این شهر ساکن هستند. در گوشه و کنار این شهر نشانه‌هایی از اغلب ملیت‌های اروپایی، آفریقایی، آمریکایی، آسیایی و … دیده می‌شود. این تنوع فرهنگی باعث شده است که لندن چیزی فراتر از یک شهر معمولی و پرجمعیت باشد. تنوع فرهنگی بر سرتاسر این شهر تاثیر گذاشته و این شهر سرشار از موسیقی، نشاط و غذاهای لذیذ محلی و بین‌المللی است. همچنین در مرکز این شهر بهترین و معتبرترین موزه‌های تاریخی و گالری‌های هنری واقع شده‌اند. بنابراین این شهر از اولین اولویت‌های سفر برای دوستداران فرهنگ و هنر غرب است. علاوه بر رستوران‌ها و کافه‌های دوست‌داشتنی، این شهر سرشار از جاذبه‌های گردشگری است که شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از آن‌ها لذت ببرید.

تاریخچه مختصر لندن

از نظر محققان و تاریخدانان لندن یکی از شهرهای باستانی به‌شمار می‌آید و اولین نشانه‌هایی که از این شهر در تاریخ دیده می‌شود، مربوط به دوران امپراتوری روم است. این شهر ابتدا توسط رومی‌ها بنا شد. رومی‌ها برای این شهر نام لاندینیوم را انتخاب کردند. در تاریخچه این شهر مشاهده می‌شود که لاندینیوم یا لندن قدیمی از طرف قبایل بومی، تحت حملات بسیاری قرار گرفته است. به‌همین دلیل این شهر بر اثر جنگ‌های پی‌درپی بارها از نو ساخته شد.

تاریخچه مختصر لندن

تاریخچه پر فراز و فرود لندن باعث شده است که علاقه مندان تاریخ و فرهنگ غرب برای مشاهده آثار باستانی، به شهر لندن سفر ‌کنند. بنابراین بخش بزرگی از مناطق دیدنی لندن را آثار باستانی و تاریخی تشکیل می‌دهند. لندن در قرن هجدهم میلادی از شر مشکلات متعدد خلاص شد و در قرن نوزدهم به یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین شهرهای دنیا از نظر تاریخی تبدیل شد.

چرا لندن یکی از بهترین شهرها برای سفر و مهاجرت است؟

لندن یکی از قدرتمندترین، پربازدیدترین و گران‌ترین شهرهای دنیا به‌شمار می‌آید. همچنین از لندن به‌عنوان یکی از مناسب‌ترین شهرها برای شروع تجارت و سرمایه‌گذاری یاد می‌شود. تاثیرات گسترده این شهر بر هنر، تجارت، آموزش و تدریس، تفریح و سرگرمی، مد، اقتصاد، بهداشت و درمان، رسانه، تحقیق و توسعه، گردشگری و حمل و نقل در تمام دنیا مشهود است. در میان 300 شهر بزرگ جهان، لندن از نظر عملکرد اقتصادی در رتبه‌های بالا قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین مراکز مالی به‌شمار می‌آید. بر اساس آمار سال 2019، لندن از لحاظ تعداد میلیونرها در اروپا در رتبه اول قرار گرفت. در ادامه با برخی از ویژگی‌های برتر شهر لندن آشنا می‌شویم.

برخی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دنیا در لندن قرار دارند

دانشگاه‌های لندن از جمله قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان با رتبه جهانی بالا از نظر خدمات آموزشی هستند. همچنین ساختمان‌های برخی از این دانشگاه‌ها چندان قدیمی و با معماری زیبا هستند که خود آن‌ها از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی لندن به‌شمار می‌آیند. از جمله این دانشگاه‌ها می‌توان به University College، دانشگاه لندن و کالج کینگز اشاره کرد که همگی در قرن هفدهم میلادی آغاز به کار کرده‌اند.

دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن

در ادامه با برخی از دیگر دانشگاه های مشهور لندن آشنا می‌شویم:

  • کالج دانشگاهی لندن (University College London): کالج دانشگاهی لندن یا UCL هفتمین دانشگاه برتر دنیا است. این دانشگاه در سال 1826 تاسیس شده است و از محبوب‌ترین دانشگاه‌های دنیا می‌باشد. UCL اغلب رشته‌های تحصیلی را پوشش می‌دهد. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در حوزه‌های فیزیک، فیزیولوژی و پزشکی، شیمی و … برای جایزه نوبل افتخارآفرینی کرده‌اند
  • امپریال کالج لندن (Imperial College London): این دانشگاه در رتبه هشتمین دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. معتبرترین و بهترین دانشکده‌های پزشکی در انگلیس و اروپا، در امپریال کالج وجود دارند. این دانشگاه در حوزه‌های مهندسی مواد، مهندسی کامپیوتر مهندسی برق، مهندسی مکانیک و … بهترین عملکردها را دارد
  • دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی (School of Economics and Political science): این دانشگاه در مرکز لندن از بهترین دانشگاه‌های دنیا برای رشته‌های مردم‌شناسی، علوم سیاسی، جامعه‌شناسی، تاریخ، حقوق و … است
  • دانشگاه کویین مری‌ (Queen Mary): اگر قصد تحصیل و تحقیق در حوزه‌های دندان‌پزشکی را دارید، دانشگاه کویین مری از بهترین دانشگاه‌ها در این زمینه به‌شمار می‌آید. محققان این دانشگاه موفق به کسب 6 جایزه نوبل شده‌اند
  • دانشگاه بیرک‌بک (Birkbeck College): برای تحصیل علوم مهندسی، این دانشگاه از بهترین دانشگاه‌های اروپا و دنیا است. در دانشگاه بیرک‌بک دوره‌های هنر، تجارت، پزشکی، علوم اجتماعی و ورزش نیز در بالاترین کیفیت برگزار می‌شوند

حمل‌ونقل پیشرفته در شهر لندن

در لندن برای راحتی شهروندان از فناوری‌های هوشمند در حمل‌ و نقل شهری استفاده شده است. مترو، اتوبوس‌های پیشرفته، دسترسی به ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی تردد شهروندان را در سطح شهر راحت‌تر کرده است. در این شهر شش فرودگاه بین‌المللی وجود دارند که برای سفر به این شهر و مشاهده مناطق زیبای لندن مناسب هستند.

شش فرودگاه بین‌المللی و برتر عبارتند از:

  • فرودگاه بین‌المللی هیثرو
  • فرودگاه گاتویک
  • فرودگاه استانستد لندن
  • فرودگاه لوتن
  • فرودگاه لندن سی‌تی
  • فرودگاه جنوبی لندن

فرودگاه های استانبول

امنیت بالا

اگر قصد سفر به شهر لندن را دارید و می‌خواهید از مناطق دیدنی این شهر لذت ببرید، خیال‌تان از امنیت این شهر راحت باشد. در این شهر بر ترافیک شهری و رفتار شهروندان هنگام عبور از طریق داده‌های اینترنتی نظارت می‌شود تا از هر خطر احتمالی جلوگیری شود.

آب‌وهوای شهر لندن

در اغلب ماه‌های سال، آب‌وهوای لندن معتدل است. آب‌وهوا در فصل تابستان معتدل می‌باشد و در فصل‌های پاییز و زمستان، همواره باران می‌بارد. هوای پاک این شهر نیز به‌خاطر بارش‌های فصلی نشاط‌آور است.  زمستان‌های معتدل و تابستان‌های ملایم از اصلی‌ترین ویژگی‌های آب‌وهوای لندن می‌باشند. در برخی از روزهای زمستان، احتمال بارش برف نیز وجود دارد. بنابراین اگر می‌خواهید برای مشاهده مناطق دیدنی لندن به این شهر سفر کنید، بهتر است فصل‌های گرم سال را برای این‌کار انتخاب کنید. همچنین در مجاورت لندن، رودخانه زیبای تیمز وجود دارد که باعث اعتدال آب‌وهوا می‌شود.

لندن جاذبه‌های گردشگری و مناطق دیدنی فراوانی دارد

شهر لندن به‌علت وجود آثار باستانی و بناهای شاهکار معماری یکی از مهم‌ترین شهرهای اروپا و جهان از نظر گردشگری است. مناطق دیدنی لندن بسیار متنوع می‌باشند و توریست‌ها برای تماشای طبیعت بکر، خیابان‌های زیبا، موزه‌های غنی، گالری‌های هنری و … به این شهر سفر می‌کنند.

برخی از جاذبه های گردشگری لندن عبارتند از:

  • موزه‌ ویکتوریا و آلبرت
  • کاخ باکینگهام
  • ایستگاه کینگزکراس
  • میدان لِستر
  • خیابان آکسفورد
  • خیابان الکتریک
  • محله چینی‌ها

بهترین زمان برای سفر به شهر لندن

برای لذت بردن از مناطق دیدنی لندن، باید با آب‌وهوای این شهر آشنا باشید تا بهترین زمان را برای سفر انتخاب کنید. سردترین روز در لندن منفی 16 درجه سانتی‌گراد در ژانویه 1963 ثبت شده است و گرم‌ترین روز لندن با دمای 38 درجه سانتی‌گراد بوده است که به زمان جریان موج‌ گرما در سال 2003 برمی‌گردد.

به‌طور کلی با توجه به دلیل سفر و تفریحاتی که در نظر دارید، می‌توانید هر زمان از سال که مایل هستید برای سفر به لندن اقدام کنید. زیرا لندن آب‌وهوای معتدلی دارد و به‌ندرت بسیار گرم یا بسیار سرد است. البته علاوه بر آب‌وهوا، باید به عوامل دیگر مانند ترافیک گردشگری، فصل مناسب برای تماشای طبیعت، فصل مناسب برای برخی تفریحات و … نیز توجه داشته باشید. بنابراین پس از آشنایی با مناطق دیدنی لندن، می‌توانید برای انتخاب زمان سفر تصمیم‌گیری کنید.

بهترین جاهای دیدنی لندن در کریسمس

آب‌وهوای شهر لندن در اوایل سال میلادی و شروع کریسمس، برای انواع تفریحات و جشن‌های کریسمس مناسب است. در اوایل ماه ژانویه احتمال بارش جادویی برف در لندن وجود دارد و این شرایط آب‌وهوایی برای گردشگرانی که علاقه‌مند به برف و تفریحات کریسمسی هستند، رویایی است. مردم شهر لندن به اعیاد مهم مانند کریسمس اهمیت زیادی می‌دهند و با تفریحات متنوع در کنار خانواده و دوستان خود وقت خود را به خوشی می‌گذرانند. در این زمان از سال، پیست‌های اسکی روی برف و یخ بسیار پرطرفدار هستند. همچنین آرتیست‌ها کنسرت‌های خود را با شروع کریسمس برنامه‌ریزی می‌کنند تا گردشگران خارجی و اهالی لندن بتوانند در کریسمس از موسیقی فاخر و زیبا لذت ببرند.

بهترین جاهای دیدنی لندن در کریسمس

در ادامه به برخی از بهترین تفریحات کریسمسی در لندن اشاره می‌کنیم:

  • چشم لندن و لذت بردن از آواز و جشن: یکی از سمبل‌های شهر لندن، یعنی چشم لندن، بهترین ویو را در زمستان دارد. فضای اطراف این چرخ‌وفلک غول‌پیکر در کریسمس پر از خنده و شادی‌ مردم است
  • پارک هاید و تماشای فستیوال‌های زمستانه: فستیوال‌های زمستانه و جشن سال نو در این پارک با جذابیت‌ فراوان برگزار می‌شوند
  • تماشای نمایش‌هایی با محور کریسمس در سالن‌های تئاتر: شهر لندن به نمایش‌های خلاقانه مشهور است. در زمان کریسمس نمایش‌های متعددی برای کودکان و بزرگسالان اجرا می‌شوند
  • سوار شدن در کشتی‌های کروز مخصوص کریسمس: تجربه شام کریسمس در کشتی‌های کروز از علاقه‌مندی‌های گردشگران و اهالی لندن است. سوار بر کشتی می‌توانید از ویو خیره‌کننده غروب لذت بببرید و همراه با عزیزانتان شام بخورید
  • مراسم و جشن دویدن بابانوئل: این مراسم یک سنت سالانه است و مردم در پارک معروف ویکتوریا، پیش از شرکت در فستیوال‌های غذا، در لباس بابانوئل به مسافت 5 تا 10 کیلومتر می‌دوند. این مراسم برای امور خیریه انجام می‌شود و طرفداران زیادی دارد

موزه ویکتوریا و آلبرت؛ یکی از پربازدیدترین مناطق دیدنی لندن

گشت‌وگذار در موزه‌های لندن یکی از اصلی‌ترین دلایل سفر توریست‌ها به این شهر است. موزه‌های این شهر از نظر تاریخی و هنر غنی هستند و در آن‌‌ها از آثار باستانی مهم تمام دنیا، مخصوصا اروپا و انگلیس نگهداری می‌شود. موزه ویکتوریا و آلبرت لندن از مهم‌ترین موزه‌های اروپا است. با بازدید از این موزه و با کمک راهنماها، می‌توانید درباره بخش‌های مهم تاریخ غرب اطلاعات کسب کنید. بنابراین بازدید از موزه ویکتوریا و آلبرت شروع مناسبی برای آشنایی با مناطق دیدنی لندن است. علاوه بر این موزه، موزه‌های دیگری نیز در لندن وجود دارند؛ اما به توصیه توریست‌ها، دیدار از موزه ویکتوریا و آلبرت واجب است.

موزه ویکتوریا و آلبرت

موزه ویکتوریا و آلبرت در سال 1852 میلادی ساخته شده است و در آن‌جا از آثاری نگهداری می‌شود که مربوط به تاریخ انگلیس و اروپا هستند. مساحت این موزه حدود 13 هکتار است و شامل 145 گالری هنری می‌باشد. قدمت برخی از آثار این موزه به پنج هزار سال پیش برمی‌گردد و از نظر تاریخی و هنری، از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند. یکی از محبوب‌ترین بخش‌های این موزه، گالری لباس‌های قدیمی و کهن لندنی و انگلیسی است. بنابراین بازدید از این موزه برای علاقه‌مندان تاریخ هنر و تاریخ تمدن غرب ضروری می‌باشد.

موزه بریتانیا

علاوه بر موزه ویکتوریا و آلبرت، موزه بریتانیا مقصد بسیاری از گردشگران در شهر لندن است. در این موزه بیش از 13 میلیون اثر باستانی به‌نمایش گذاشته شده است که از هنری و تاریخی بسیار مهم هستند. به‌نظر می‌رسد که این موزه نماینده تمام تمدن و فرهنگ بشر است. در این موزه آثاری از آشوریان، مصریان، تمدن بابل، چین، سرتاسر اروپا، ژاپن و … دیده می‌شود.

موزه بریتانیا

مرمرنماهای معبد پارتنون، رزتا استون، مجسمه تندیس عظیم رامسس دوم، مومیایی‌های‌ مصر و مجموعه‌ای جذاب از نقره‌های رومی قرن چهارم معروف به گنجینه میندونال و … برخی از آثار معروف در این موزه هستند که تمام گردشگران برای دیدن آن‌ها به این موزه مراجعه می‌کنند.

رودخانه تیمز؛ باعث و بانی هوای معتدل در لندن

از یکی از مهم‌ترین و طولانی‌ترین رودهای انگلیس، می‌توان به رودخانه تیمز در جنوب لندن اشاره کرد. این رود با آب نقره‌فام خود جلوه‌ای زیبا به این شهر می‌بخشد و آب‌وهوای شهر را به‌مقدار زیادی به تعادل می‌رساند. به‌طور کلی می‌توان گفت که یکی از اصلی‌ترین دلایل آب‌وهوای معتدل این شهر، وجود این رودخانه است. گردشگران می‌‌توانند در اطراف این رودخانه قدم بزنند و از افق خیره‌کننده لذت ببرند.

رودخانه تیمز لندن

همچنین شرایط کشتی‌رانی در این رودخانه نیز وجود دارد که از یکی از بهترین فعالیت‌هایی است که به توریست‌ها پیشنهاد می‌شود. رود تیمز از مناطق شلوغ و خیابان‌های مهم لندن می‌گذرد و این مساله امکان تماشای شهر از روی عرشه کشتی را فراهم می‌کند. همچنین در اطراف این رودخانه کافه‌ها و رستوران‌های دنج و زیبایی وجود دارند و شما می‌توانید با یک فنجان قهوه دلچسب از جلوه زیبای این رودخانه لذت ببرید.

کاخ سورئال باکینگهام (Buckingham Palace)

بی‌شک بدون نام کاخ باکینگهام، لیست مناطق دیدنی لندن ناقص است. قدمت این کاخ کهن و مهم به سال 1837 برمی‌گردد. پادشاهان و ملکه‌ها همواره در این کاخ زندگی می‌کرده‌اند و این مساله باعث شده است که این کاخ، نقش مهمی را در تاریخ انگلستان ایفا کند. بنای این کاخ از نظر معماری، جزو شاهکارهای هنری به‌شمار می‌آید و در خیابان مارلبرو در منطقه سنت جیمز واقع شده است.

کاخ باکینگهام از جاهای دیدنی لندن

البته چیزی که سالانه چندین میلیون گردشگر را به این کاخ می‌کشاند، رژه‌های سلطنتی است؛ رژه سربازان گوش‌به‌فرمان همراه با ساز و آواز که از کاخ سنت جیمز شروع به حرکت می‌کنند و مقابل کاخ باکینگهام متوقف می‌شوند. همچنین در فصل تابستان، با پرداخت 24 پوند بازدید از برخی از بخش‌های داخل کاخ نیز امکان‌پذیر است.

برج ساعت معروف بیگ بن (Big Ben)

با سرچ کردن نام لندن در گوگل، اولین عکس‌هایی که از شهر نمایش داده می‌شود، عکس ساعت بیگ بن است. این ساعت معروف در بالاترین بخش برجی 96 متری قرار دارد. ساعت بیگ بن همواره سوژه بسیاری از عکاسان نام‌آشنا بوده است. زیر این ساعت و این برج، رودخانه تیمز در جریان است که پیش‌تر با آن آشنا شده‌ایم.

برج ساعت بیگ بن

در همسایگی این برج، ساختمان مجلس بریتانیا قرار دارد و اغلب تورهای گردشگری لندن از این مکان شروع می‌شوند. در این برج و در کنار این ساعت، تورهای رایگان برای گردشگران خارجی در نظر گرفته شده است. این ساعت از معروف‌ترین مناطق دیدنی لندن است و یکی از اصلی‌ترین سمبل‌های این شهر به‌شمار می‌آید.

ایستگاه کینگزکراس (King’s Cross Station)

یکی دیگر از مناطق دیدنی لندن، ایستگاه قطار کینگزکراس است. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا یک ایستگاه شبانه‌روزی به‌عنوان یکی از جاذبه گردشگری این شهر شناخته می‌شود؟ جمعیت شهر لندن تقریبا 9 میلیون است و تقاطع‌ها، خیابان‌ها و ایستگاه‌های سطح شهر نیز از مناطق دیدنی و جالب برای گردشگران خارجی به‌شمار می‌آیند. همچنین گردشگران در این بخش‌های شهر می‌توانند از نزدیک با فضای شهر لندن و فرهنگ مردم این شهر آشنا شوند.

ایستگاه قطار کینگزکراس

ایستگاه کینگزکراس با سایر ایستگاه‌ها و تقاطع‌های لندن تفاوت دارد. این ایستگاه در سال 1852 احداث شده است و از نظر تاریخی نیز اهمیت زیادی دارد. این ایستگاه معروف، در اغلب ساعات روز شلوغ و لبریز از جمعیت است. کینگزکراس از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های قطار دنیا می‌باشد. بنای ایستگاه کینگزکراس بارها نوسازی و مرمت شده؛ اما با این حال، این بنا هنوز ظاهر قدیمی خود را حفظ کرده است. یکی از دلایل جالب بازدید تعداد زیادی از گردشگران از این ایستگاه، به این خاطر است که طرفداران فیلم هری پاتر معتقد هستند، برخی‌های سکانس‌های سفر هری و دوستانش به هاگوارتز در این ایستگاه فیلمبرداری شده است.

فروشگاه دیدنی هارودز؛ از مهم‌ترین مناطق دیدنی لندن

فروشگاه بزرگ هارودز محیطی مناسب برای خرید انواع سوغاتی و اجناس مرغوب در لندن است. طبق نظرات گردشگران، در این فروشگاه کالاهای مرغوب با قیمت مناسب‌تر به‌فروش می‌رسند. به‌طور کلی هارودز یکی از بهترین فروشگاه‌های لاکچری دنیا می‌باشد که در خیابان برامپتون لندن واقع شده است.

فروشگاه هارودز از مناطق دیدنی لندن

بنای این فروشگاه مانند بناهای سایر مناطق دیدنی لندن قدمت زیادی دارد. احداث بنای این فروشگاه به سال 1824 میلادی برمی‌گردد. جالب است بدانید که در برخی مواقع سلبریتی‌های اروپایی و آمریکایی از این فروشگاه خرید می‌کنند. جنیفر لوپز، هلی بری و لارنس اولیویه بارها از هارودز کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کرده‌اند.

میدان لستر؛ از مناطق دیدنی لندن برای عاشقان سینما و تئاتر

همان‌طور که گفته شد، نام خیابان‌ها، میدان‌های شهری و ایستگاه‌های متعددی در لیست مناطق دیدنی لندن دیده می‌شود. گوشه و کنار این شهر کهن، آثار تاریخی در کنار بناهای مدرن قد علم کرده‌اند. میدان لستر، مکانی خاطره‌انگیز برای دوستداران و علاقه‌مندان سینما است که قدمت آن به قرن نوزدهم برمی‌گردد. این میدان مهم لندن لوکیشن بسیاری از فیلم‌های محبوب هالیوود و اروپایی بوده است. میدان لستر که مکان قرارهای عاشقانه طرفداران سینما می‌باشد، نمادی از ارزش و اهمیت سینمای انگلیس است. در اطراف این میدان، سالن‌های سینما و تئاتر متعددی وجود دارند که برخی از آن‌ها بسیار قدیمی هستند. همچنین گاهی چهره‌های مشهور مانند هنرپیشه‌ها از این میدان عبور می‌کنند که مایه خوشحالی ساکنان لندن است.

میدان لستر

در ادامه با برخی از فیلم‌هایی که سکانس‌های محبوب را در این میدان ضبط کرده‌اند آشنا می‌شویم:

  • فیلم If Only (2004)
  • فیلم Notting Hill (1999)
  • فیلمThe Disaster Artist (2017)
  • فیلمVictim (1961)
  • سریال How Art Made the World (20015)
  • فیلم Prestige (2006)

خیابان رنگارنگ آکسفورد از نمادین ترین مناطق دیدنی لندن

تقریبا تمام خیابان‌های اصلی و معروف لندن زیبا و سرشار از رنگ و شادابی هستند. خیابان آکسفورد (Oxford Street) نیز یکی دیگر از مناطق دیدنی لندن است که بازدید از آن هیچ هزینه‌ای ندارد؛ اما خاطره‌ای به‌یادماندنی در ذهن گردشگران به‌یادگار می‌گذارد. خیابان آکسفورد علاوه بر جذابیت بصری، فروشگاه‌هایی دارد که خرید را به کاری لذت‌بخش تبدیل می‌کنند. در این خیابان حدود 300 مغازه وجود دارند که با فضایی رنگارنگ و کالاهای متنوع و باکیفیت آماده ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی هستند. بنابراین اگر به‌دنبال خرید سوغاتی هستید، می‌توانید این خیابان را انتخاب کنید. در کنار این مغازه‌ها، کافه‌های زیبا با فضاهای صمیمانه نیز وجود دارند که در آن‌‌ها بهترین قهوه‌ها و نوشیدنی‌های لندن سرو می‌شوند.

خیابان آکسفورد

خیابان الکتریک؛ یکی دیگر از خیابان های جذاب در لندن

یکی دیگر از مناطق دیدنی لندن خیابان الکتریک نام دارد که در جنوب این شهر واقع شده است. پیش از هر چیزی نام این خیابان توجه گردشگران را به خود جلب می‌‌کند. نام این خیابان به‌دلیل لامپ‌ها و چراغ‌های پرنور و خاص در این خیابان انتخاب شده است. گفته می‌شود که در گذشته‌ این خیابان در شب‌ها بسیار تاریک بوده است، اما حالا در تمام طول شب، این خیابان بیدار است و رفت‌وآمد مردم همواره در آن جریان دارد. قدم زدن در این خیابان برای ساکنان لندنی بسیار خاطره‌انگیز است. احساس نوستالژیک آن نیز به‌دلیل وجود مغازه‌های کوچک و بزرگی است که پس از گذشت ده‌ها سال هیچ تغییری نکرد‌اند. این خیابان علاوه بر اهمیت تاریخی، برای ساکنان و گردشگران مرکز خرید مناسبی نیز به‌شمار می‌آید.

خیابان الکتریک لندن

محله چینی ها؛ تجلی آثار فرهنگ شرقی در لندن

تنوع فرهنگ و زبان در لندن بسیار فراوان است و در خیابان جرارد لندن، محله‌ای وجود دارد که ساکنان بومی نیز آن‌ را به‌نام محله چینی‌ها می‌شناسند. حدود سال 1780 میلادی، اولین مهاجران چینی به اسکله شرق لندن رسیدند و محله‌ای را برای سکونت برگزیدند که امروزه با نام محله چینی‌ها شناخته می‌شود. بنابراین با بازدید از این محله، حس قدم زدن در خیابان‌های چین و شهر شانگهای تداعی می‌شود.

محله چینی های لندن

فانوس‌های معروف و خاص، آیتم‌های دکوراسیون‌ چینی و صنایع دستی چین، در سرتاسر این محله دیده می‌شوند. این محله نماینده فرهنگ شرق در یکی از مهم‌ترین شهرهای غرب است. در این محله رستوران‌های چینی متعددی نیز وجود دارند که در آن‌‌ها با فرهنگ مهمان‌نوازی چینی از گردشگران پذیرایی می‌شود. امکان ندارد از این محله در تاریکی و شلوغی شب بازدید کرده باشید و خاطره آن در ذهن‌تان ماتدگار نشود.

خیابان پیکادلی سرکس از جذاب ترین مناطق دیدنی لندن

همان‌طور که گفته شد، لندن یک شهر کهن و قدیمی است و ریشه استواری در تاریخ اروپا و جهان دارد. قدمت این شهر تقریبا به بیش از 40 سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد به همین دلیل خیابان‌ها و کوچه‌های فراوانی وجود دارند که نظر اغلب توریست‌ها را به خود جلب می‌کنند. یکی دیگر از خیابان‌های معروف و زیبای لندن، خیابان و میدان پیکادلی سرکس (Piccadilly Circus) است. میدان و خیابان سرکس از قرن هفدهم تا امروز، به‌عنوان پاتوق و محل تجمع لندنی‌های جوان شناخته می‌شود. این خیابان در غرب لندن و در نزدیکی مراکز خرید بزرگ و مرکز تفریحی وست اند واقع شده است و بهترین، کافه‌های شبانه، بارها، باشگاه‌های لندن در این منطقه وجود دارند.

خیابان پیکادلی سرکس از مناطق دیدنی لندن

اگر از اهالی لندن و گردشگران پرس‌وجو کنید، با توجه به پاسخ آن‌ها، خیابان و میدان سرکس یکی از بهترین جاهای دیدنی لندن در شب به‌شمار می‌آید. علاوه بر کافه‌ها، سالن‌ تئاتر معروف کرایتریون و مجسمه اروس در این خیابان واقع شده‌اند. این سالن تئاتر از شناخته‌شده‌ترین سالن‌های تئاتر اروپا به‌شمار می‌آید و بسیاری از نمایش‌های مهم در آن‌جا اجرا شده است. بنابراین اگر به شب‌زنده‌داری در خیابان‌های زیبا و رنگارنگ لندن علاقه دارید، می‌توانید در کنار خانواده و دوستان خود در این خیابان تاریخی شبی به‌یادماندنی را رقم بزنید. همچنین در این خیابان مغازه‌ها و مراکز خریدی وجود دارند که برای خرید سوغاتی مناسب هستند.

آکادمی موسیقی بریکستون (O2 Academy Brixton)

شهر لندن همواره در تمام طول سال سرشار از موسیقی و رقص و آواز با نورهای رنگارنگ است. آکادمی بریکستون از محبوب‌ترین مناطق دیدنی لندن به‌شمار می‌‌آید و اهالی این شهر و گردشگران برای گوش فرا دادن به موسیقی زیبا و گوش‌نواز به این آکادمی مراجعه می‌کنند. این آکادمی در جنوب لندن واقع شده است. از سالن این آکادمی در سال‌های گذشته برای اجرای نمایش‌های معروف و محبوب استفاده می‌شد. بنای این آکادمی در سال 1929 احداث شده است و آکادمی نیز در همان سال افتتاح شد. پس از مدتی این سالن، برای اجرای موسیقی آماده شد و خوانندگان و بندهای محبوبی مانند بند کِلَش، مدونا، بند نیو اُردر و … تجربه اجرا در این سالن را دارند.

آکادمی موسیقی بریکستون از جاهای دیدنی لندن

آکادمی بریکستون در دنیای موسیقی اروپا و آمریکا بسیار اهمیت دارد. تا به امروز چندین اجرای خاطره‌انگیز از بهترین خوانندگان در این آکادمی انجام شده است. علاوه بر مدونا، بند کلش و بند نیو اردر، بند معروف و پرطرفدار اسمیتز(The Smiths)  در دهه‌ هشتاد، سالن این آکادمی برای آخرین اجرای زنده خود انتخاب کرد. این آکادمی برای اهالی لندن اهمیت زیادی دارد و از آن با افتخار و غرور یاد می‌کنند.

موزه مادام توسو؛ از بهترین مناطق دیدنی لندن

یکی از بهترین مناطق گردشگری لندن برای کودکان و علاقه‌مندان شخصیت‌های برجسته در دنیای سینما و موسیقی، موزه مادام توسو است. این موزه در مرکز شهر لندن قرار دارد و در آن‌جا از تندیس‌های مومی سلبریتی‌های محبوب و تاریخ‌ساز نگهداری می‌شود. این تندیس‌ها با ظرافت و دقت فراوان ساخته شده‌اند و طبیعی بودن و شباهت آن‌ها به سلبریتی‌ها، تمام گردشگران را حیرت‌زده می‌کند. در این موزه تندیس‌های شخصیت‌های تاریخی، سیاسی، هنری، ورزشی و … از تندیس شکسپیر و گاندی تا تندیس تیلور سوئیفت، مایکل جکسون، کریستیانو رونالدو و … وجود دارد.

موزه مادام توسو از مکان های دیدنی لندن

تجربه لمس دریا در آکواریوم های لندن

در لندن آکواریوم‌هایی وجود دارند که به گردشگران فرصت تماشای دنیای زیر آب را می‌دهند. گردشگران و اهالی لندن می‌گویند که در این آکواریوم‌ می‌توان مزه دریا را چشید. در این آکواریوم فرصت تماشای زندگی انواع موجودات دریایی مانند کوسه‌های غول‌پیکر، عروس دریایی، دلقک‌ماهی، سفره‌ماهی و … از نزدیک وجود دارد. لطافت شنای لاکپشت‌های خوش‌رنگ‌ونگار و هیجان و ابهت کوسه‌های قاتل تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای گردشگران رقم می‌زنند.

آکواریوم های لندن

پارک جنگلی همپستید هیث یکی از مناطق دیدنی لندن است

طبیعت سرسبز و آب‌وهوای دلپذیر تمام شهر لندن را محاصره کرده است. پارک زیبای همپستید هیت(Hampstead Heath)  از یکی از مناطق دیدنی لندن است که باید به آن اشاره کرد. این پارک حدود 330 هکتار وسعت دارد و پوشیده از درختان تنومند و سربه‌فلک‌کشیده، گیاهان سرسبز و گل‌های رنگارنگ است. زمین وسیع این پارک هر نوع تفریحی را در خود جای داده است. اگر شیفته طبیعت هستید، از بازدید از پارک همپستید هیث پشیمان نخواهید شد. همچنین قسمتی از پارک به نمایش آثار هنری، اجرای نمایش و موسیقی زنده اختصاص داده شده است.

پارک جنگلی همپستید از مناطق دیدنی لندن

محله سوهو و شب‌زنده‌داری در این خیابان همیشه‌بیدار لندن

سوهو نام محله‌‌ای در لندن است که شب‌های خاطره‌انگیزی دارد. برخی از اهالی لندن از این محله از نظر فعالیت‌های شبانه، به‌عنوان نیویورک کوچک یاد می‌کنند. سال‌ها است که این محله پاتوق بسیاری از جوانان می‌باشد و کافه‌ها و رستوران‌های شیک این محله، آماده پذیرایی از توریست‌ها هستند. این محله در نزدیکی میدان لستر که پاتوق سینمادوستان است، قرار دارد. بنابراین شما می‌توانید پس از بازدید از میدان لستر، تا محله سوهو پیاده‌روی کنید و از تماشای شادی‌های صمیمانه مردم لذت ببرید.

محله سوهو لندن

استودیو وارنر بروس؛ استودیو فیلم هری‌پاتر

مجموعه کتاب هری‌پاتر نوشته جی. کی. رولینگ دارای ارتباط مستقیم با شهر لندن است. یکی از مناطق دیدنی لندن نیز بهشت پاترهدها یا طرفداران هری‌پاتر است. فیلم هری‌پاتر در این استودیو تولید شده است و طرفداران این مجموعه فیلم می‌توانند پشت صحنه و لوکیشن‌های این فیلم را از نزدیک ببینند. بازدیدکنندگان پرشماری به این استودیو مراجعه می‌کنند تا بتوانند با دنیای رویایی و فانتزی خود در فیلم هری‌پاتر ارتباط برقرار کنند.

استودیو وارنر بروس

شگفت‌انگیزترین و مهم‌ترین سکانس‌های این فیلم، در استودیو وارنر بروس ضبط شد‌اند. بنابراین اگر شما هم مانند میلیون‌ها نفر دیگر، طرفدار هری‌پاتر هستید، به شما قول می‌دهیم که از بازدید از استودیو وارنر بروس لذت می‌برید و با ذوق و اشتیاق فراوان از آن‌جا خارج می‌شوید؛ حتی ممکن است که هرگز به خروج از استودیو راضی نباشید.

خیابان بریک لین (Brick Lane)

یکی دیگر از خیابان‌های پرتردد لندن پس از قرن هفدهم، خیابان بریک لین است. با توجه به تراکم بالای جمعیت در این خیابان، خرده‌فروشی‌ها و مراکز خرید متعددی در این خیابان وجود دارد. همچنین حضور دستفروش‌های دوره‌گرد با کالاهای خاص، این خیابان را به بهترین مکان برای خرید و فروش کالاهای قدیمی و عتیقه تبدیل کرده است. در خیابان بریک لین، رفت‌وآمد مردم در تمام طول روز جریان دارد و این مساله این خیابان را به بهترین مناطق لندن برای گردهمایی‌های اجتماعی و آشنایی با مردم تبدیل کرده است. این خیابان بورس کتاب‌های نادر و قدیمی، صفحه‌های گرامافون، تابلوهای نقاشی، تندیس‌های زیبا، آثار هنری دست‌ساز و انواع اجناس آنتیک است که حس و حال اروپای قدیم را به گردشگران القا می‌کنند.

خیابان بریک لین لندن

برج پرآوازه وست مینستر؛ از اصلی‌ترین مناطق دیدنی لندن

برجی که ساعت بیگ بن در آن قرار دارد، با نام وست مینستر شناخته می‌شود. این بنای خارق‌العاده مکان برگزاری مجلس بریتانیا است و ساعت بیگ بن در ضلع شمالی آن قرار دارد. با این‌که این بنا مرکز سیاست‌گذاری‌های حکومت بریتانیا است، اما گشت‌‌وگذار در داخل این ساختمان برای گردشگران به‌صورت رایگان امکان‌پذیر است. اگر قصد بازدید از این برج را دارید، حتما به میدان مجلس در داخل این ساختمان نیز سر بزنید؛ چرا که در این قسمت از بنا، تندیس‌های ماندگار شخصیت‌های بزرگی همچون نلسون ماندلا و وینستون چرچیل قرار داد.

برج وست مینستر از مناطق دیدنی لندن

چشم لندن؛ از اصلی‌ترین مراکز تفریحی برای برگزاری جشن‌ کریسمس

یکی دیگر از اصلی‌ترین نمادهای پایتخت انگلیس، چشم لندن است. چشم لندن در واقع چرخ‌وفلکی بزرگ با 135 متر ارتفاع است که به‌عنوان بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک اروپا شناخته می‌شود. این چرخ‌وفلک جلوه‌ای سورئال و خیره‌کننده به شهر بخشیده است و از اولین‌ بناهایی است که توجه گردشگران را جلب می‌کند. چشم لندن در واقع به‌منظور برگزاری جشن‌های کریسمس احداث شده است. در تاریکی شب، این چرخ‌وفلک با رنگ‌های متنوع نورانی می‌شود و در آسمان لندن می‌درخشد.

چشم لندن

این چرخ‌وفلک در نزدیک رود تیمز واقع شده است و با نورپراکنی، جلوه‌ای زیبا به رودخانه تیمز می‌بخشد. البته این چرخ‌وفلک علاوه بر زیبایی شهر، کاربردهای تفریحی نیز دارد. کابین‌های چشم لندن به‌صورت خصوصی و عمومی قابل رزرو هستند و گردشگران می‌توانند شهر را از فراز آسمان تماشا کنند و صحنه‌ای رمانتیک و بی‌نظیری را در خاطرات خود حک کنند. سالانه 3 میلیون گردشگر به‌عنوان بهترین جاهای دیدنی لندن در شب و جاهای دیدنی لندن در کریسمس، چشم لندن را انتخاب می‌کنند.

کلیسای جامع سنت پائول؛ یکی از محبوب‌ترین مناطق دیدنی لندن

از باشکوه‌ترین و بزرگ‌ترین کلیساهای دنیا می‌توان به کلیسای سنت پائول لندن اشاره کرد. بنای این کلیسای تماشایی در حدود سال 1666 بر اثر آتش‌سوزی عظیم آسیب دید و جلوه قدیم خود را از دست داد. پس از فاجعه آتش‌سوزی سر کریستوفر رن بازسازی و طراحی مجدد این کلیسا را برعهده گرفت. این کلیسا در واقع دارای برج‌های دوقلو است که به سبک معماری باروک طراحی شده‌اند. گنبد 110 متری این کلیسا نیز از شاهکارهای معماری به‌شمار می‌آید.

کلیسای جامع سنت پائول

موزه اتاق جنگ چرچیل

در میان بهترین مناطق دیدنی لندن، مرموزترین و سحرآمیزترین آن‌ها، اتاق جنگ چرچیل است. وینستون چرچیل نخست‌وزیر سابق بریتانیا می‌باشد که با صادر کردن دستورات جنگی حساس در جنگ جهانی دوم، تاثیرات زیادی در تاریخ بریتانیا گذاشته است. این جاذبه گردشگری لندن، در حقیقت مکان استراحت و اتاق فکر چرچیل برای استراتژی‌های جنگی و سیاسی بوده است.

موزه اتاق جنگ چرچیل از جاهای دیدنی لندن

این اتاق به‌عنوان یک موزه کامل و جالب به‌شمار می‌آید که در آن استودیوی رادیوی مخصوص ضبط سخنرانی‌های معروف چرچیل در زمان جنگ نیز قرار دارد. بازدید از این موزه، انتخابی هوشمندانه برای بررسی تاریخ انگلیس و جنگ جهانی دوم است.

بازار گل کلمبیا؛ یکی از مناطق دیدنی لندن

از زیباترین بازارهای لندن می‌توان به بازار گل کلمبیا اشاره کرد. فروشنده‌ها فقط در روز یکشنبه هر هفته در این بازار مشغول به‌کار هستند. بهترین و کمیاب‌ترین گل‌های اروپا و جهان در این بازار پیدا می‌شوند و با قیمت بالایی به‌فروش می‌رسند. در این بازار رقابت برای خرید بهترین گل با قیمت مقرون‌به‌صرفه وجود دارد. بنابراین اگر به خرید بهترین و نادرترین گل‌ها علاقه‌مند هستید، بهتر است از صبح زود در بازار گل کلمبیا حضور داشته باشید. همچنین در ساعات پایانی کار که نزدیک به غروب است، می‌توانید گل‌ها را با قیمت ارزان‌تر خریداری کنید.

بازار گل کلمبیا از مناطق دیدنی لندن

آشنایی با اروپا را از سفر به لندن شروع کنید

نام لندن همواره در لیست مهم‌ترین شهرهای دنیا قرار دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر و مهاجرت به‌شمار می‌رود. در این شهر جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری وجود دارند که سالانه میلیون‌ها توریست را به این شهر می‌کشاند. توصیه می‌کنیم حتما از موزه‌های لندن بازدید کنید و از آثار تاریخی، طبیعی و هنری آن لذت ببرید. همچنین می‌توانید با تهیه کارت Oyser Card تا 50 درصد هزینه‌های مترو و اتوبوس‌های شهری را کاهش دهید. بخش بزرگی از سفر گردشگران به این شهر، صرف پیاده‌روی در خیابان‌های مهم و اصلی لندن می‌شود. در این خیابان‌ها مراکز خرید مدرن و کلاسیک فراوانی وجود دارند که تجربه خریدی دلچسب را برای شما ایجاد می‌کنند.

سوالات متدوال

خیابان‌های اصلی لندن کدام خیابان‌ها هستند؟

از برخی از خیابان‌های مشهور و مهم لندن می‌توان به خیابان‌های آکسفورد، ریجنت، بیکر استریت، چانسری لین، داونینگ استریت، شفتسبری، کمدن تاون، برک لین، سرکس، الکتریک و … اشاره کرد.

کدام مراکز خرید در لندن بهترین انتخاب برای خرید سوغاتی هستند؟

اغلب مراکز خرید بزرگ لندن در جنب خیابان‌های اصلی قرار دارند. برای مثال مراکز خرید نایتزبریج، سویل رو، کمدن، ناتینگ هیل، اسپیتال فیلدز، هارودز، کنری وارف و … بزرگ‌ترین مراکز خرید لندن هستند که برای خرید سوغاتی نیز مناسب می‌باشند.

مراسم تعویض گارد چیست؟

مراسم تعویض گارد در کاخ باکینگهام در ساعت 11 و 30 دقیقه صبح و تعویض گارد اسب‌ها نیز در وایت‌هال و ساعت 11 صبح برگزار می‌شود. تماشای رایگان این مراسم، از دلایل علاقه گردشگران به این شهر است.

در صورت تمایل به تماشای تئاتر در سالن‌های تئاتر لندن، باید چگونه بلیت تهیه کرد؟

توصیه می‌شود که برای خرید بلیت با قیمت مناسب، در آخرین دقایق پیش از شروع نمایش اقدام کنید. می‌توانید بلیت‌ها را از کیوسک‌های اطراف میدان لستر خریداری کنید. البته احتمال تمام شدن بلیت‌ها و پر شدن صندلی‌های سالن زیاد است.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید