«جنیفر لین لوپز» آمریکایی ملقب به JLO متولد شهر نیویورک و منطقه برونکس است. از آنجایی که در خانواده‌ای از تبار پورتوریکو بزرگ شده است، هنررقص با گوشت و استخوان او درآمیخته شده و تمام دوران کودکی خود را با یادگیری رقص و موسیقی گذراند. تجربه‌های اول جنیفر لوپز مربوط به اجرای برنامه روی صحنه‌های موزیکال است و ازهمان سنین کم آرزوی شهرت داشت. در سال ۱۹۹۰ و وقتی ۲۱ ساله بود، در یک مسابقه استعدادیابی برنده شد و موفق شد تا با بازی در نقش سلنا، دراولین سریال تلویزیونی خود دیده ‌شود. موسیقی هم در این مدت یار همیشگی او بوده. اولین آلبوم پاپ او در سال ۱۹۹۹ در کمال تعجب منتقدین، هشت میلیون نسخه فروش داشت!

همه چیز درباره جنیفر لوپز

جنیفر لوپز، همچنین با نام مستعار جی.لو، بازیگر، خواننده، رقاص و کارآفرین آمریکایی است که در صنعت سرگرمی به شهرت و موفقیت گسترده‌ای دست یافته است. جنیفر لوپز در 24 ژوئیه 1969 در برانکس، شهر نیویورک، در خانواده‌ای پورتوریکی به دنیا آمد. از سنین کودکی، علاقه زیادی به سرگرمی داشت و به تدریس رقص پرداخت و در اجراهای مدرسه شرکت می‌کرد.

شروع حرفه‌ لوپز به عنوان یک رقاص در برنامه تلویزیونی “In Living Color” در اوایل دهه 1990 آغاز شد. سپس او به عنوان یک رقصنده Fly Girl در برنامه کمدی اسکچ “In Living Color” شهرت کسب کرد. محبوبیت اصلی او در سال 1997 بود. زمانی که او در نقش اصلی فیلم زندگی و مرگ سلنا کوینتانیا، ستاره موسیقی تهانو، بازی کرد. این نقش به او شهرت گسترده‌ای واقعیت و او را به عنوان یک بازیگر بااستعداد معرفی کرد.

علاوه بر بازیگری، لوپز به موسیقی نیز پرداخت و آلبوم استودیوی اول خود با نام “On the 6” را در سال 1999 منتشر کرد. شامل موزیک‌های معروفی مانند “If You Had My Love” و “Waiting for Tonight” بود. حرفه‌ موسیقی او رونق یافت و او ادامه داد تا آلبوم‌های موفقی مانند “J.Lo” (2001)، “This Is Me… Then” (2002) و “A.K.A.” (2014) را منتشر کند.

آلبوم On the 6 جنیفر لوپز

حرفه‌ی بازیگری لوپز با نقش‌هایی در فیلم‌هایی مانند “The Wedding Planner” (2001)، “Maid in Manhattan” (2002)، “Monster-in-Law” (2005) و “Hustlers” (2019) گسترش یافت. او یکی از پردرآمدترین بازیگران لاتین در هالیوود شد و برای بازی‌هایش مورد تحسین مثبت قرار گرفت. علاوه بر سرگرمی، لوپز به مشاغل مختلفی مانند پوشاک، بازاریابی برندهای مختلف وارد شده است. او همچنین به خیریه و پشتیبانی از موضوعات مربوط به سلامتی و آموزش کودکان، کمک‌هایی برای حوادث و آگاهی از اچ‌آی‌وی/ایدز معروف است.

در طول حرفه‌ی خود، جنیفر لوپز از جوایز و تحسین‌های فراوانی برخوردار بوده است که شامل نامزدی‌های گرمی، جوایز موسیقی بیلبورد و جوایز ویدیویی MTV می‌شود. او اغلب به دلیل شکستن موانع برای زنان لاتین در صنعت سرگرمی تحسین شده است و همچنان یک شخصیت برجسته در فرهنگ جهانی محسوب می‌شود.

بیوگرافی مادر جنیفر لوپز

اگر دارید به این فکر می‌کنید که موفقیت‌های او تنها از روی خوش شانسی اتفاق افتاده است، سخت در اشتباه‌ هستید. جنیفر درطول تمام این مدت با مخالفت‌ها و سختی‌های زیادی روبه رو بود، اما هیچکدام و حتی مادرش نتوانستند که سد راه او شوند. گوادالوپه، مادر جنیفر، مخالف سرسخت رقصیدن او بود و اصرار داشت که درس و دانشگاه را جدی بگیرد و حتی چندبار جنیفر را از خانه بیرون کرد!

مادر جنیفر لوپز

اما جنیفر بااستعداد ما  به‌خاطر رویاهایی که درباره رقصیدن به‌ صورت تمام وقت داشت، بعد از تنها یک ترم تحصیل در دانشگاه، درس را رها کرد. او سفر تنهایی و سخت خود را در ۱۸ سالگی، با نقل مکان کردن به منهتن آغاز کرد. درست است که پرنسس جوان ما گاهی در استدیوی تمرین رقص روی مبل می‌خوابید. اما همه این موانع جنیفر را به زیبایی تراش دادند و از او یک ستاره هالیوود و یک الماس درخشان و گران قیمت ساختند.

بیوگرافی جنیفر لوپز و فرزندانش

مدل، بازیگر، خواننده، بازیکن بیسبال و حتی رقصنده کم سن و سال! جنیفر لوپز از شروع دوران حرفه‌ای خود چندین و چند رابطه را آغاز و متاسفانه بدون سرانجام به پایان رساند.‌ ازدواج جیلو و مارک انتونی یکی از خبرسازتر رابطه ها در سال ۲۰۰۴ بود. درست است که درنهایت به جدایی ختم شد، اما ماه عسل این ازدواج مادر شدن ستاره دنیای رقص بود.

جیلو و مارک انتونی

آن هم نه یکی، بلکه دوتا دوقلوی دوست داشتنی پسر و دختر به نام‌های ماکسیمیلیان و امه. حتی فکرش را هم نکنید که وظیفه سنگین مادری، جنیفر را به سمت بازنشستگی و خانه‌نشینی کشاند. برنامه‌ ریزی و سخت‌کوشی بی‌نظیر او در اداره زندگی شخصی و کاری همیشه مثال‌زدنی است. خودش بعد از جدایی از مارک آنتونی گفته بود:

«همیشه مثبت باقی می‌مانم، مصمم هستم که به تنهایی با جریان زندگی به پیش بروم، بچه‌هایم را دربهترین شرایط بزرگ کنم. بهترین خودم را به‌عنوان مادر، خواننده و بازیگر نشان دهم.»

الحق و والنصاف هم که تا الان از پس تمامی آنها به خوبی برآمده و صددرصد شایسته لقب مادر نمونه است.  به نظر می ‌رسد که این اواخر، جنیفرلوپز بلاخره توانسته بعد از مسیر پر پیچ خم روابط و جدایی‌های مختلف، مرد رویاهای خودش را پیدا کند. بعد از پایان یک رابطه پرحرف و حدیث با الکس رودریگز، ستاره سابق و جذاب بیسبال، عشقی قدیمی در زندگی او دوباره شد. زیرا بن افلک و جنیفر بعد از سال ها بار دیگر به هم رسیدند.

زندگینامه جنیفر لوپز به زبان فارسی

احتمالا ضرب المثل «از هر انگشتش یک هنر می‌ریزد» را مخصوص جنیفر لوپز ساخته‌اند! چون پاریس هیلتون و ماریا کری تنها ستارگانی نیستند که عطرهای زیادی را منتشر کرده‌اند، بلکه جنیفر هم امپراطوری رایحه‌های خوشبوی خود را تشکیل داده. تا به حال بیش از بیست نسخه عطر تولید و روانه بازار کرده‌ است.

البته این کار برای او اصلا جنبه سرگرمی ندارد و در این زمینه هم خوش درخشیده، چون میزان فروش عطرهای او بالغ بر ۲ میلیارد دلار است! «وقت آن رسیده که دنیا سلیقه مرا بپوشد!» این جمله‌ای است که جنیفر لوپز بعد از موفقیت در تولید عطر بیان کرد و تصمیم گرفت تا خط تولید خود را گسترش دهد و یکی دیگر از آرزوهای کودکی‌اش، یعنی طراحی لباس را واقعی کند.

این علاقه به خیلی قبل برمی‌گردد و حتی قبل از اینکه جنیفر خوانندگی و رقص را یادبگیرد. مدل لباس‌هایش را با سلیقه خودش تغییر می‌داده و یک جورایی آن‌ها را طراحی می‌کرده است. او از خاطرات کودکی‌اش تعریف کرده و گفته: «در آن دوران به یک پیراهن خیلی ساده احتیاج داشتم. برای همین با پول توجیبی کمی که جمع کرده بودم، یک تیشرت خیلی ارزان خریدم. آستین‌های آن را بریدم و توانستم با یک پیراهن خیلی زیبا درست کنم.»

سال ۲۰۰۱  بود که انتظارها به سر رسید و مارک “J.Lo by Jennifer Lopez” راه‌اندازی شد. او این مارک را نه‌تنها به‌عنوان فقط یک برند، بلکه به‌عنوان چیزهایی که همه زنان با هر سایزی، چه جوان و چه پیر بتوانند از آن‌ها استفاده کنند و شیک ‌پوش باشند. عینک، بدلیجات، کیف‌، کفش، لباس شنا، ساعت و حتی روتختی های سلیقه جنیفر لوپز را می‌توانید در برند بین‌المللی او پیدا کنید.

برند J.Lo by Jennifer Lopez

قد وزن جنیفر لوپز

تنها کسی که تاکنون بیشتر از یک بار عنوان «جذاب‌ترین زن جهان» را بدست آورده است، کسی نیست جز جنیفر لوپز. بدون شک یکی از کسانی که توانایی درخشیدن در هر لباس، آرایش و مدل مویی را دارد و بدون اینکه مدل باشد، بازهم جنیفر لوپز است. در این مورد فاکتور سن را هم به‌طور کل فراموش کنید چون به‌نظر می‌رسد روند پیری در جنیفر لوپز معکوس عمل می‌کند! او همیشه در جواب این سوال کلیشه‌ای که «راز جوانی و زیبایی شما چیست؟» می‌گوید:

«هیچ رازی وجود ندارد. تمام کارها و اطلاعاتی را که همه دنیا برای داشتن یک سبک زندگی سالم می‌دانند، من با چندین برابر تمرکز انجام می‌دهم. خیلی در معرض آفتاب قرارنمی‌گیرم. از کرم ضدآفتاب زیاد استفاده می‌کنم. سیگار نمی‌کشم و الکل و قهوه درزندگی من جایی ندارند. اینها مواردی هستند که واقعا پوست شما را خراب می‌کنند. برای همین هم پوست من درخشش خود را از جوانی تا کنون حفظ کرده‌است.»

از نظر جنیفر لوپز علاوه بر اهمیت موادغذایی و تمرینات ورزشی شدید، بالا رفتن سن هم نقش بسزایی در افزایش اعتماد به نفس او دارد. زیرا معتقد است که خانم‌ها هر چقدر پیرتر می‌شوند، در پوست خود احساس امنیت بیشتری می‌کنند و زیبایی‌های خود را بهتر می‌شناسند.

مطمئنا همه ما آرزو داریم که روزی با مربی جنیفر لوپز ورزش کنیم! چون از یک دوره‌ای به بعد، اندام او واقعا تغییر کرد و عضلاتش مشخص‌تر شده است. به طوریکه درچند سال اخیر، در کنار تمامی هنرها و استعدادهای بیشماری که دارد، اندام او هم یکی ازجذاب‌ترین و خاص‌ترین ویژگی‌های او بشمار می‌رود.

سعی نکنید که مدام اراده جنیفر را تحسین کنید و حسرت بخورید، چون او هم اعتراف می‌کند که: «ازجا بلند شدن و تمرین کردن همیشه کار راحتی نیست. من همیشه به خودم انگیزه می‌دهم و با خودم صحبت می‌کنم که فقط یک ساعت طول می‌کشد، پس لطفا تنبلی نکن، بلند شو و انجامش بده!»

جنیفر یک توصیه دیگر هم برای کسانی که مشتاق‌اند تا سبک زندگی او را دنبال کنند دارد و آن هم خواب کافی است. او می‌گوید که بدون خواب کامل شبانه و بین ۸-۱۰ ساعت،‌ تمام روز احساس دیوانگی و آشفتگی می‌کند! خب، شاید حداقل به آخرین توصیه‌ی جنیفر بتوان عمل کرد!

جنیفر لوپز علاوه بر اینکه یکی از بزرگ‌ترین نام‌های تاریخ هالیوود را یدک می‌کشد، یک دختر، خواهر و مادر فوق‌العاده هم هست. او با وجود اینکه همیشه در کانون توجه‌ها قرار دارد وهمیشه یک زندگی بی‌نهایت شلوغ و پرتحرک را تجربه کرده است، اما توانسته به خوبی از پس همه جنبه‌ها و نقش‌های زندگی خود برآید و صدالبته انسان بسیار خوبی هم باشد.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید