عاشق فوتبال هستید درست است؟ البته حتی اگر طرفدار دوآتشه این ورزش هم نباشید. یا فقط گهگداری بازی‌های مهم را تماشا کنید یا حداقل یک چرخی در اینترنت بزنید، مطمئنا باید یک اسم را به خاطر بیاورید. کسی که گفته می شود یکی از دو فرد شایسته برای عنوان بهترین بازیکن فوتبال قرن است. او در پاهای خود جادو دارد و مهارت‌های او در فوتبال بازی کردن، فراتر از درک یک انسان معمولی است. بله، کاملا درست حدس زدید! ما داریم در مورد بازیکن افسانه ای، یعنی کریستیانو رونالدو و با نام مستعار CR7 صحبت می‌کنیم.

کریستیانو رونالدو می‌گوید: «بسیاری از مردم به من نگاه می کنند و چون خیلی ثروتمند، خوش تیپ و بااستعداد هستم، از من بیزارند! این خیلی من را آزار می‌دهد چون فکر می کنند که من را می شناسند، درحالیکه اصلاً اینطورنیست. من یک فرد فروتن و احساساتی هستم. کسی که به دیگران اهمیت می دهد و دوست دارد به دیگران کمک کند. این خود واقعی من است.»

اگرچه چندین دهه است که این بحث طرفداران لیونل مسی را خشمگین می‌کند! اما کریستیانو رونالدو نه تنها یکی از بزرگترین فوتبالیست های جهان است، بلکه یکی از بزرگترین انسان‌های تاریخ هم است. چرا که او همه چیز دارد: تقدیر‌ها، احترام‌ها، استعداد، ثروت، شهرت و هرچیز دیگری که فکرش را کنید.

پر مخاطب‌ترین فرد در اینستاگرام، هرگز از روز اول اینقدر تحسین نمی‌شد و موفق نبود. داستان او پر از مبارزات و تعهدات است و او را به یکی از محبوب ترین بازیکنان زمان حال حاضر تبدیل کرده است. علاوه بر این با ارزش خالص بیش از 900 میلیون دلار، او یکی از ثروتمند ترین ورزشکاران جهان هم به شمار می‌رود.

بیوگرافی رونالدو

بیوگرافی رونالدو از فقیری تا ثروتمندی 

«کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو» کوچکترین فرزند یک خانواده پرجمعیت‌ است که دریک اتاق خواب مشترک با سه خواهر و برادر دیگرش زندگی می‌کرد. او در تاریخ ۵ فوریه 1985 در جزیره مادیرا، پرتغال متولد شد. این فوتبالیست پرتغالی در جزایر مادیرا بزرگ شده است. در اصل به خاطرعلاقه پدرش به رئیس جمهور آن دوره آمریکا، یعنی رونالد ریگان نام‌گذاری شده است.

او یک برادر بزرگتر به اسم هوگو و دوخواهر بزرگتر به اسم الما و لیلیانا کتیا دارد. کریستیانو می گوید والدینش که آشپز و باغبان بودند، همیشه تمام تلاش خود را می‌کردند تا فرزندانشان همه چیز داشته باشند. داستان زندگی کریستیانو نشان می‌دهد که فوتبال، همیشه در اولویت زندگی او قرار داشته است. حتی بهترین هدیه‌ای که در کودکی او را خوشحال می‌کرد، توپ بود و آن را همراه با خودش به همه‌جا می‌برد.

واقعیت این است که برعکس دنیای فوتبال، وضعیت رونالدو هیچوقت در مدرسه خوب نبوده و حتی اخراج شده است. دلیل اخراجش از مدرسه هم این بوده که صندلی را به سمت معلم خود پرتاب کرده و به او بی احترامی کرده است! جالب اینجاست که مادرش به جای اینکه او را در مدرسه دیگری ثبت نام کند، تصمیم می‌گیرد که به او کمک کند تا روی فوتبال متمرکز شود.

کریستیانو رونالدو چگونه فوتبالیست شد؟

این بازیکن فوق‌العاده از 8 سالگی در تیم آماتور آندورینا بازی می‌کرد، اما چندسال بعد استعدادهای ذاتی و خارق‌العاده او توسط آکادمی جوانان Sporting لیسبون دیده شد و هنگامی که 12 سال داشت، او را با هزینه 1500 پوند استخدام کردند. در آگوست 2001 بود که این مهاجم پرسرعت اولین بازی خود را به عنوان جایگزین یکی از بازیکنان اصلی انجام داد.

در همان مدت کوتاهی هم که در زمین بود، توانست یک گل به ثمر رساند و خود را ثابت کند. کم کم راه ورود و درخشش او در تیم ملی جوانان پرتغال هم باز شد و با شرکت در مسابقات قهرمانی جوانان اروپا خوش درخشید. اما داستان جادویی او در تیم شیاطین سرخ از کجا شروع شد؟ از سن 18 سالگی این پسر بااستعداد و وقتی که باشگاه فوتبال منچستریونایتد برای تمرین به پرتغال آمده بود.

منچستریونایتد (۲۰۰۳-۲۰۰۹)

تیم الکس فرگوسن بازی در مقابل اسپورتینگ را از دست داد و بدون شک کریستیانو در این پیروزی در مقابل شیاطین سرخ نقش مهمی ایفا کرد. جای تعجب ندارد که این درخشش از چشمان تیزبین و استعدادیاب الکس فرگوسن دور نماند و او را به عنوان فوتبالیست یکی از باشگاه‌های درجه یک انگلیسی انتخاب کرد. منچستر یونایتد مبلغ 12.24 میلیون پوند را برای اولین قرارداد این مهاجم پرداخت کرد.

منچستریونایتد (۲۰۰۳-۲۰۰۹)

از سال 2003 کریستیانو رونالدو شروع به بازی برای منچستر یونایتد کرد. بلافاصله توانست پیراهن شماره 7 را که قبلاً توسط اساتید دنیای فوتبال مانند برایان رابرسون، اریک کانتونا و دیوید بکهام پوشیده شده بود، به تن کند. صدالبته با درک اینکه چنین افتخار بزرگی را کسب کرده، هرگز تیم را ناامید نکرد و موفق شد تمام انتظارات را برآورده سازد.

نمایندگان باشگاه منچستر یونایتد از اولین دیدارها متوجه شدند که تصمیم درستی گرفته‌اند. مدت زیادی نگذشت که رونالدو به عنوان بهترین بازیکن جوان سال شناخته شد. تلاش این بازیکن پرتغالی به شیاطین سرخِ انگلیسی کمک کرد تا در سال 2007 و 2008 قهرمان انگلستان شوند.

بعد از موفقیت‌های کسب شده کم‌ نظیر توسط کریستیانو، مانند انتخاب شدن به‌عنوان کاپیتان تیم و دریافت عنوان بهترین بازیکن این باشگاه. توانست تا اولین جوایز مهم خود یعنی کفش طلایی و توپ طلایی را هم برای بازی در منچستر یونایتد دریافت کند. بدین ترتیب تبدیل شود به یکی از گران قیمت‌ترین و محبوب‌ترین بازیکنان دنیا.

رونالدو در منچستریونایتد به یک ستاره جهانی تبدیل شد. او ۶ فصل در این باشگاه بازی کرد و در این مدت 3 قهرمانی لیگ برتر، 1 قهرمانی جام حذفی، 2 قهرمانی جام اتحادیه، 1 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و 1 قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها را کسب کرد. او همچنین برنده 1 توپ طلا و 1 کفش طلای اروپا در این دوران شد.

رئال مادرید (۲۰۰۹-۲۰۱۸)

داستان هیجان‌انگیز کریسیانو رونالدو در تیم شیاطین سرخ فقط تا سال ۲۰۰۹ دوام آورد. بعد از دریافت پیشنهاد سرسام آور ۸۰ میلیون پوندی از طرف باشگاه رئال مادرید و تبدیل شدن به پردرآمدترین فوتبالیست جهان، تصمیم گرفت این باشگاه انگلیسی را به مقصد اسپانیا ترک کند. البته که کریستیانو با گرمی از الکس فرگوسن، سرمربی منچستریونایتد خداحافظی کرد. او از کمک‌های فراوان او برای تبدیل شدن به یک بازیکن حرفه‌ای در دنیای فوتبال، بی‌نهایت تشکر و قدردانی کرد.

رئال مادرید (۲۰۰۹-۲۰۱۸)

هنرنمایی‌های موفقیت آمیز کریستیانو در رئال‌مادرید هم ادامه‌دار بود. حتی توانست رکورد های جدیدی برای این باشگاه به وجود آورد. تحلیلگران فوتبال معتقدند که رونالدو سبک بازی بسیار متفاوتی دارد و فوق‌العاده است. آمار دیوانه‌کننده 200 گل در 197 بازی به‌خوبی این موضوع را اثبات می‌کند.

او 9 فصل در این باشگاه بازی کرد. در این مدت 2 قهرمانی لالیگا، 4 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، 2 قهرمانی کوپا دل ری، 2 قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا، 3 قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها و 4 قهرمانی سوپرجام اروپا را کسب کرد. او همچنین 4 توپ طلا و 4 کفش طلای اروپا در این دوران شد.

یوونتوس (۲۰۱۸-۲۰۲۱)

در سال ۲۰۱۸ کریستیانو رونالدو با قراردادی 100 میلیون یورویی از رئال مادرید به یوونتوس پیوست. این انتقال یکی از بزرگترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال بود و هواداران یوونتوس با شور و اشتیاق منتظر حضور این ستاره پرتغالی در تیمشان بودند. رونالدو در سن 33 سالگی، چالشی جدید را در سری آ ایتالیا آغاز کرد.

یوونتوس (۲۰۱۸-۲۰۲۱)

رونالدو در اولین فصل حضور خود در یوونتوس، عملکردی درخشان ارائه داد. او در 38 بازی لیگ 21 گل به ثمر رساند و 5 پاس گل نیز داد. رونالدو با گلزنی‌های متعدد خود، به یوونتوس کمک کرد تا برای هشتمین بار متوالی قهرمان سری آ شود. او همچنین در لیگ قهرمانان اروپا نیز عملکردی قابل قبول داشت و 6 گل به ثمر رساند.

در فصل دوم حضور رونالدو در یوونتوس، عملکرد او تا حدودی افت کرد. او در 37 بازی لیگ 21 گل به ثمر رساند و 3 پاس گل نیز داد. یوونتوس در این فصل با وجود رونالدو، نتوانست عنوان قهرمانی سری آ را کسب کند و به مقام دوم رضایت داد. رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا نیز عملکرد ضعیفی داشت و در 9 بازی تنها 4 گل به ثمر رساند.

در فصل سوم حضور رونالدو در یوونتوس، او دوباره به فرم ایده‌آل خود بازگشت. او در 33 بازی لیگ 36 گل به ثمر رساند و 4 پاس گل نیز داد.رونالدو با گلزنی‌های متعدد خود، به یوونتوس کمک کرد تا برای نهمین بار متوالی قهرمان سری آ شود. او همچنین در لیگ قهرمانان اروپا نیز عملکردی درخشان داشت و 4 گل به ثمر رساند.

حضور رونالدو در یوونتوس تاثیرات مثبت و منفی متعددی داشت. از یک سو، حضور او باعث شد که توجه زیادی به یوونتوس جلب شود و این امر می‌توانست به سود این باشگاه و فوتبال ایتالیا باشد. از سوی دیگر، دستمزد هنگفت رونالدو باعث شد که یوونتوس با مشکلات مالی مواجه شود و همچنین برخی از هواداران معتقد بودند که حضور او در ترکیب یوونتوس تعادل تیم را به هم زده است.

کریستیانو رونالدو در سه فصل حضور خود در یوونتوس، عملکردی ناپایدار داشت. او در دو فصل نخست عملکردی درخشان ارائه داد و به این تیم کمک کرد تا به موفقیت‌های قابل توجهی دست پیدا کند. با این حال، در فصل سوم عملکرد او تا حدودی افت کرد و نتوانست انتظارات را به طور کامل برآورده کند. با وجود این، رونالدو در یوونتوس به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه شناخته می‌شود و نام خود را در تاریخ این تیم جاودانه کرده است.

النصر (۲۰۲۱-تاکنون)

در تابستان سال ۲۰۲۱، کریستیانو رونالدو با قراردادی 200 میلیون یورویی به النصر عربستان پیوست. این انتقال یکی از جنجالی‌ترین و پرهزینه‌ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال بود و بازتاب‌های گسترده‌ای در سراسر جهان داشت. رونالدو در سن 37 سالگی، چالشی جدید را در لیگ عربستان آغاز کرد.

النصر (۲۰۲۱-تاکنون)

رونالدو در اولین فصل حضور خود در النصر، عملکردی قابل قبول ارائه داد. او در 29 بازی لیگ 21 گل به ثمر رساند و 3 پاس گل نیز داد. رونالدو با وجود سن بالا، همچنان قدرت گلزنی خود را حفظ کرده بود و به عنوان یکی از بهترین بازیکنان لیگ عربستان شناخته می‌شد.

کریستیانو رونالدو با حضور خود در النصر، به این تیم کمک کرد تا به موفقیت‌های قابل توجهی دست پیدا کند. النصر با رونالدو در لیگ عربستان به مقام سوم رسید و همچنین قهرمان سوپرکاپ عربستان شد. رونالدو در این مسابقات نیز عملکردی درخشان داشت و 3 گل به ثمر رساند.

حضور رونالدو در عربستان از همان ابتدا با حواشی و انتقاداتی همراه بود. برخی معتقد بودند که او به خاطر پول هنگفت به عربستان آمده و دیگر انگیزه لازم برای رقابت در بالاترین سطح را ندارد. همچنین برخی از هواداران فوتبال از حضور یک ستاره بزرگ در لیگ عربستان ناراضی بودند و معتقد بودند که این امر به فوتبال اروپا لطمه می‌زند.

با وجود عملکرد قابل قبول رونالدو در النصر، آینده او در این تیم نامشخص است. قرارداد او با النصر در تابستان 2024 به پایان می‌رسد و هنوز مشخص نیست که او قصد تمدید قرارداد خود را دارد یا خیر. برخی از منابع خبری از احتمال بازگشت رونالدو به فوتبال اروپا در پایان فصل خبر می‌دهند.

حضور رونالدو در عربستان تاثیرات مثبت و منفی متعددی داشته است. از یک سو، حضور او باعث شده است که توجه زیادی به فوتبال عربستان جلب شود و این امر می‌تواند به سود این لیگ و فوتبال ملی عربستان باشد. از سوی دیگر، حضور رونالدو انتقاداتی را نیز به همراه داشته است و برخی معتقدند که این امر باعث شده است که توجه از فوتبال در سایر نقاط جهان، به خصوص اروپا، کم شود.

تیم ملی پرتغال

کریستیانو رونالدو از سال ۲۰۰۳ عضو تیم ملی پرتغال است. او در این مدت 1 قهرمانی جام ملت‌های اروپا (۲۰۱۶) و 1 قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا (۲۰۱۹) را کسب کرده است. او همچنین با 120 گل، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی پرتغال است. رونالدو در 5 دوره جام جهانی (2006، 2010، 2014، 2018 و 2022) با تیم ملی پرتغال حضور داشته است. او در جام جهانی 2018 با به ثمر رساندن 4 گل، بهترین گلزن پرتغال در این رقابت‌ها بود.

کریستیانو رونالدو رهبر و الهام‌بخش تیم ملی پرتغال است. او با تعهد، شور و اشتیاق مثال‌زدنی خود، انگیزه مضاعفی به هم‌تیمی‌هایش می‌دهد. کریستیانو رونالدو نه تنها یک گلزن قهار است، بلکه در زمین بازی با حرکات تکنیکی و قدرت رهبری خود، نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

کریستیانو رونالدو در حال حاضر 39 ساله است و حضور او در یورو 2024 با تردیدهایی همراه است. با این حال، او همچنان انگیزه و اشتیاق خود را برای بازی در تیم ملی پرتغال حفظ کرده است و امیدوار است که بتواند در این مسابقات نیز به کشورش کمک کند. کریستیانو رونالدو بدون شک یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال و یکی از اسطوره‌های تیم ملی پرتغال است.

افتخارات کریستیانو رونالدو در فوتبال 

افتخارات کریستیانو رونالدو در فوتبال 

  • 5 توپ طلا
  • 5 کفش طلای اروپا
  • 1 جایزه بهترین بازیکن مرد یوفا
  • 1 جایزه بهترین بازیکن سال فیفا
  • 33 جام باشگاهی
  • 2 جام ملی
  • رکورد بیشترین گل زده در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا (140 گل)
  • رکورد بیشترین گل زده در تاریخ جام ملت‌های اروپا (14 گل)
  • رکورد بیشترین گل زده در تاریخ تیم ملی پرتغال (120 گل)

فرزندان کریستیانو رونالدو و همسرش

کریستیانو رونالدو فقط در زمین‌های فوتبال خبرساز نبوده، بلکه زندگی شخصی او هم همیشه پر از شایعات عجیب و غریب بوده و زیر ذره‌بین پاپاراتزی‌ها قرار دارد. تعداد روابط عاشقانه او آنقدر زیاد است که گاهی بعضی از آنها از قلم می‌افتد! حتی در میان دوست دختران سابق کریستیانو، نام پاریس هیلتون، مدل و بازیگر آمریکایی و همچنین وارث و صاحب هتل های زنجیره ای هیلتون هم به چشم می‌خورد.

اما یکی از جنجالی‌ترین و معروف‌ترینِ‌ این رابطه‌ها، مربوط به مدل مشهور روسی، یعنی ایرینا شایک می‌شود که مطبوعات به طور لحظه‌ای درمورد اخبار مرتبط با رابطه او و کریستیانو رونالدو بحث می‌کردند. کریستیانو و ایرینا، چندین‌بار به عنوان زیباترین و جذاب‌ترین زوج جهان شناخته شدند. عکس های آنها روی جلد صدها مجله مشهور دیده می‌شد. درست زمانی که هواداران این زوج منتظر نتیجه گیری منطقی داستان آنها، یعنی ازدواج بودند، در سال 2015 این مدل و بازیکن فوتبال رسماً خبر جدایی‌شان را اعلام کردند.

در ژانویه سال 2010 بود که رونالدو خبر شوکه کننده تولد پسرش را اعلام کرد! به هرحال یکی از اسرارآمیزترین و محرمانه‌ترین موضوعات تاریخ برمی‌گردد به نام مادر “کریستیانو جونیور” که همیشه مخفی نگه داشته شده است! به هر حال او تنها و آخرین فرزند کریستیانو نیست. چون در پایان نوامبر 2016 بود که این فوتبالیست افسانه‌ای، همراه با مدل اسپانیایی، جورجینا رودریگز که 10 سال از کریستیانو جوان تر است و درحال حاضر مادر سه فرزند دیگر او می‌باشد، در دید عموم ظاهرشد.

در ژانویه سال 2017 بود که هواداران این بازیکن فوتبال خبرهای خوبی درباره دوباره پدرشدن او شنیدند. دوقلوهای «مَتیو و اِوا» ازطریق لقاح مصنوعی در ۸ ژانویه به دنیا آمدند. اما در آن اخبار تولد فرزندان کریستیانو تمامی نداشتند. چون تنها چمد ماه بعد بود که مشخص شد رونالدو برای چهارمین بار پدر شده است و جورجینا دخترشان «آلانا مارتینا» را به دنیا آورد.

ثروت کریستیانو رونالدو

رونالدو به عنوان نماد تمام وقت فوتبال، یک تنه در صدر بازی ثروت و شهرت قرار دارد. چون جزیره زادگاه او به سرعت در حال تبدیل شدن به شهر اختصاصی رونالدو است. وقتی هواپیمای شما در جزیره مادیرای پرتغال فرود می آید، سفر شما در فرودگاه بین المللی کریستیانو رونالدو به پایان می‌رسد. از آنجا می توانید یک اتومبیل دریافت کرده و جلوی معروف‌ترین هتل مادیرا پیاده شوید. دقیقاً درکنار آبشار خیره‌کننده آن واقع شده است.

فراموش نکنید که در کنار ماکت‌های قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و مجسمه برنز کریستیانو رونالدو در خارج از هتل سلفی بگیرید. بعد از وارد شدن، مطمئنا عکس‌های خیره‌کننده گلزن رکورددار رئال مادرید و منچستر یونایتد، روی دیوارهای راهروها توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. کاغذ دیواری‌های سبزرنگ، یکدست و لوکس شما را به یاد دو چیز در فوتبال می اندازند: زمین بازی و ثروت کریستیانو رونالدو.

با اقامت یک شب در این هتل، یک کارت پستال و خودنویس کریستیانو هدیه بگیرید. برای استراحت، پتو CR7 را روی خود بکشید. پیراهن CR7 و شلوارجین CR7 را به تن کنید. کمی ازعطر و بوی CR7 را به خودتان بزنید. بند کفش های دستباف CR7 را ببندید. با بخش کوچکی از امپراطوری قدرتمند و لوکس کریستیانو رونالدو خداحافظی کنید!

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید