فواید سرکه سیب؛ معجزه سلامتی

سرکه سیب از جمله مواد خوراکی است که مصرف آن از گذشته‌های دور توصیه می‌شود. این ماده به عنوان یک خوراکی طبیعی و مفید، داروی بسیاری از بیماری‌ها است و قابلیت پیشگیری از مشکلات و عارضه‌های مختلف را دارد. این ماده خوراکی هم به تنهایی و هم در کنار غذاها و خوراکی‌های دیگر قابل استفاده است. اگر هنوز با فواید سرکه سیب آشنایی ندارید و از این ماده در وعده‌های غذایی خود استفاده نمی‌کنید، این مطلب مخصوص شما است تا با خواص این داروی خانگی را بیشتر بشناسید. پس با ما همراه باشید.

سرکه سیب چیست؟

زمانی که سیب در اثر ترکیب با مخمرها تخمیر می‌شود، قند موجود در آن به الکل تبدیل می‌شود و در صورتی که این ماده را با باکتری‌هایی مخصوص ترکیب کرد، الکل تخمیری به استیک اسید که ماده‌ای ترش مزه است تبدیل می‌گردد. این ماده تولید کننده سرکه سیب است. البته استیک اسید خالص در بدن مشکلات متعددی ایجاد می‌کند، بنابراین جهت تولید سرکه سیب از این ماده آن را با آب، برخی اسیدهای ضعیف دیگر، ویتامین‌ها و مواد معدنی ترکیب می‌کنند.

مواد و ترکیبات موجود در سرکه سیب

همان طور که گفته شد سرکه سیب از تخمیر سیب حاصل می‌شود. بنابراین بیشتر مواد مغذی موجود در سیب را می‌توان در این ماده هم پیدا کرد. از مهم‌ترین ترکیبات موجود در این ماده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مواد معدنی: پتاسیم، کلسیم، منیزیم، سدیم، فسفر، کلر، گوگرد و….
  • برخی عناصر: آهن، فلور، مس، منگنز، روی، بور و….
  • ویتامین‌ها: B1، B2، B6، اسید فولیک، ویتامین C، ویتامین E، بتاکاروتن
  • فیبر
  • تانن اسید تانن
  • آنتی‌اکسیدان فلاونوئیدها
  • آمینو اسیدها
  • آنزیم‌ها
  • اسیدهای آلی مانند اسیدهای سیتریک و استیک

سرکه سیب در طب سنتی

سرکه سیب برای بسیاری از افراد تنها یک چاشنی کاربردی است که از آن برای طبخ غذاهای مختلف یا همراه با سالاد و… استفاده می‌کنند اما واقعت در مورد این ماده چیز دیگری است. در بسیاری از منابع معتبر طب سنتی سرکه سیب را به عنوان مفیدترین ماده خوراکی و معجزه سلامتی بدن معرفی می‌کنند. این ماده حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و املاح بسیاری است، کالری ناچیزی دارد و به دلیل فرآیندی که در تولید آن به کار رفته قند و…. را از دست می‌دهد؛ در نتیجه مصرف آن آسیبی به بدن وارد نمی‌کند.

سرکه سیب در طب سنتی طبعی سرد و خشک دارد، به همین دلیل برای خنثی‌سازی مزاج و طبع گرم و درمان بیماری‌هایی که در اثر طبع گرم بروز می‌کنند کاربردی و مناسب است. خواص این ماده هم شامل حال مردان و هم شامل حال زنان است و هیچ منعی در مصرف آن وجود ندارد. سرکه سیب یک داروی کم هزینه و در دسترس برای درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف است.

فواید سرکه سیب

خواص و فواید سرکه سیب این ماده را به پایه ثابت نسخه‌های درمانی طب سنتی تبدیل می‌کنند اما تنها در طب سنتی به مصرف این ماده توصیه نمی‌شود. این ماده آنقدر مفید است که در پزشکی نوین هم مصرف آن در کنار مواد غذایی توصیه می‌گردد. از این ماده به دلیل خواص و فواید فراوان در تولید محصولات مختلف هم استفاده می‌شود. شامپوهای حاوی سرکه، کرم‌های بهداشتی حاوی سرکه و… از جمله محصولاتی هستند که با سرکه سیب تولید می‌شوند تا امکان استفاده از فواید آن به شکل‌های مختلف وجود داشته باشد.

فواید سرکه سیب

کاهش قند خون

از جمله خواص و فواید سرکه سیب می‌توان به کنترل قند خون اشاره کرد. مصرف این ماده بعد از وعده‌های غذایی با کربوهیدرات بالا، حساسیت به انسولین را تا حد زیادی بهبود بخشیده و موجب کنترل سطح قند خون می‌شود. البته بیماران مبتلا به دیابت که برای کنترل قند خون خود دارو مصرف می‌کنند، پیش از مصرف سرکه سیب باید با پزشک خود مشورت کرده و مصرف این ماده را در صورت تایید پزشک آغاز کنند.

درمان مشکلات معده

فواید سرکه سیب برای معده هم بسیار زیاد است که از جمله آن‌ها می‌توان به خواص سرکه سیب برای رفلاکس معده اشاره کرد. احساس سنگینی در معده و عدم هضم کامل غذا که باعث بروز مشکلاتی مانند رفلاکس می‌شود را با مصرف روزانه و منظم سرکه می‌توان به راحتی درمان کرد. به علاوه از خواص سرکه سیب برای اسید معده هم نباید غافل شد. این ماده با کاهش میزان اسیدیته معده مشکلاتی مانند سوزش سر دل به خصوص پس از مصرف غذا را کاهش می‌دهد.

برخی از متخصصان در مورد خواص سرکه سیب برای زخم معده هم نکات مختلفی را عنوان می‌کنند. طبق منابع طب سنتی در صورت ترکیب این ماده با عسل، اسید معده کاهش پیدا کرده و متعادل می‌شود و مشکلات ناشی از آن مانند زخم معده برطرف می‌شود. این ماده همچنین یک داروی ضد التهاب طبیعی است و مصرف آن با عسل، درد و مشکلات مری و معده ناشی از زخم معده را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

کنترل فشار خون

با استفاده از خواص سرکه سیب فشار خون قابل کنترل است و این موضوع یکی از ده‌ها دلیلی است که نباید این ماده را از برنامه غذایی خود حذف کرد. این ماده علاوه بر کنترل فشار خون، قادر به کنترل کلسترول خون نیز هست و تاثیر زیادی در پیشگیری از خطر ابتلا به حمله قلبی و سکه مغزی دارد. تاثیر سرکه سیب در کنترل فشار و کلسترول طی یک آزمایش 12 هفته‌ای ثابت شده است. طی این آزمایش به گروهی از افراد روزانه میزان مشخص سرکه سیب داده می‌شد، در انتهای هفته دوازدهم افرادی که سرکه سیب مصرف می‌کردند، کلسترول پایین‌تر و فشار متعادل‌تری داشتند.

خاصیت ضد قارچی

از دیگر فواید سرکه سیب می‌توان به خاصیت ضد قارچی این ماده اشاره کرد. سرکه سیب حاوی 4 درصد مالئیک است و این ماده نیز تاثیر زیادی در درمان عفونت‌های قارچی دارد. عفونت‌های قارچی جزو رایج‌ترین انواع عفونت‌ها هستند که ابتلا به آن‌ها مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می‌کند. عفونت‌های قارچی در سطح پوست یا در دهان و گلو ایجاد می‌شوند و در صورت عدم درمان به موقع باعث مشکلات جدی شده و حتی به مرگ فرد منجر می‌شوند. با مصرف سرکه سیب به مدت 7 روز و روزانه 2 مرتبه می‌توان تا حد زیادی احتمال ابتلا به این عارضه را کاهش داد.

سم زدایی بدن

این ماده در سم‌زدایی بدن هم تاثیرگذار است. مصرف روزانه یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب همراه با غذا، آب یا به تنهایی موجب گردش خون بهتر در غدد لنفاوی می‌شود و با بهبود گردش خون در این غدد نیز سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود و در نهایت سموم بدن به مرور زمان دفع می‌شوند. سم زدایی بدن با مصرف سرکه سیب یک خاصیت مهم این ماده است و برای افرادی که دائما بیمار هستند، کمک زیادی به حفظ سلامتی می‌کند.

لاغری و کاهش وزن

سرکه سیب در میان بیشتر افراد به دلیل خواصی که برای لاغری و کاهش وزن دارد، شناخته می‌شود. اگر شما هم به دنبال لاغری باشید و درباره غذاهای سالم و موثر برای این موضوع جستجویی کرده باشید، به احتمال زیاد با سرکه سیب به عنوان یکی از گزینه‌های این کار مواجه شده‌اید. فواید سرکه سیب در کاهش وزن بسیار زیاد است. این ماده مستقیما با افزایش سوخت و ساز بدن به لاغری کمک می‌کند و از طریق کاهش جذب قند غذای مصرفی نیز به طور غیرمستقیم در فرآیند لاغری اثر می‌گذارد.

فواید سرکه سیب برای لاغری

اگر این ماده را با عسل ترکیب کنید و همراه با آب به صورت ناشتا میل کنید، اشتهای شما کاهش پیدا می‌کند و از این طریق هم وزن شما کنترل خواهد شد. خواص سرکه سیب برای لاغری شکم و پهلو، بیشتر از دیگر قسمت‌ها است و با مصرف روزانه این ماده می‌توان حجم زیادی از چربی‌ها در این بخش از بدن را نابود کرد.

رفع بوی بد دهان

بوی بد دهان مشکلی ناخوشایند است که بیشتر ما آن را تجربه کرده‌ایم. حتی اگر به طور دقیق به نظافت دهان و دندان خود برسید و روزانه چند نوبت مسواک بزنید هم به دلیل عفونت در دهان و دندان و… احتمال بروز این مشکل وجود دارد. با مصرف سرکه سیب، به راحتی می‌توان با این مشکل هم مقابله کرد. سرکه سیب باکتری‌هایی که باعث ایجاد بوی بد در دهان می‌شوند را از بین می‌برد و از این طریق باعث خوشبو شدن دهان می‌شود. برای استفاده از این خاصیت سرکه سیب باید مقدار مناسب این ماده را در دهان خود قرقره کنید. اگر انجام این کار برای شما دشوار است می‌توانید آن را همراه با آب بنوشید.

درمان گلودرد

سرکه سیب به عنوان درمان خانگی گلودرد، یک گزینه مناسب است. این ماده دارای خواص آنتی باکتریال است و توانایی نابودی باکتری‌های مضر را دارد. به افرادی که گلودرد دارند، توصیه می‌شود که یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو – سه قاشق آب ولرم مخلوط کرده و چند لحظه قرقره کنند. انجام مداوم این کار در زمان ابتلا به گلودرد، با از بین بردن باکتری‌ها و عفونت‌های داخلی، درد را کاهش می‌دهد و مشکل را برطرف خواهد کرد.

فواید سرکه سیب برای کبد چرب

سرکه سیب یک ماده مفید برای کبد نیز هست و با پاکسازی سلول‌های چربی از اطراف و داخل آن، بسیاری از بیماری‌های این عضو بدن مانند کبد چرب را درمان می‌کند. افرادی که به کبد چرب و عارضه‌های ناشی از آن دچار هستند، با مصرف مخلوط سرکه سیب و آب گرم قبل و بعد از غذا می‌توانند مشکلات ناشی از این بیماری را تسکین دهند.

شکستن سنگ کلیه

در لیست فواید و خواص سرکه سیب، این ماده معجزه آسا نباید از تاثیر این ماده برای درمان مشکلات کلیه‌ها نیز غافل شد. از جمله فواید سرکه سیب برای کلیه کاهش جذب قند از مواد غذایی و به تعادل رساندن وضعیت انسولین بعد از مصرف غذا بود که به آن اشاره شد اما این ماده در شکستن سنگ کلیه که یک عارضه شایع و دردناک است نیز تاثر زیادی دارد. اسید موجود در سرکه سیب، سبب تحریک مواد قلیایی موجود در بدن می‌شود و خون و ادرار را قلیایی‌تر می‌کند. نتیجه‌ این موضوع، شکستن سنگ‌های کلیه و جلوگیری از تشکیل سنگ جدید در این عضو بدن است. برای استفاده از این خاصیت سرکه سیب، توصیه می‌شود که از سرکه خام و تصفیه نشده استفاده کرد.

خواص سرکه سیب در بارداری

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که حالت اسیدی و طعم ترش سرکه سیب باعث آسیب به جنین می‌شود اما بد نیست بدانید که مصرف منظم این ماده به صورت رقیق و به مقدار مجاز می‌تواند حالت تهوع صبحگاهی در زنان باردار را کاهش دهد. دیگر خاصیت سرکه سیب برای زنان باردار، خاصیت آنتی اکسیدانی است که از بدن مادر در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و موجب سلامتی مادر و جنین می‌شود.

خواص سرکه سیب در بارداری

از سرکه سیب همچنین جهت آزادسازی کلسیم موجود در استخوان‌ها نیز استفاده می‌کنند. با قرار دادن چند تکه استخوان در سرکه سیب، کلسیم این ماده در سرکه آزاد می‌شود و با نوشیدن آن همراه با آب می‌توان این ماده را به طور مستقیم وارد بدن کرد تا جنین کلسیم بیشتری دریافت کند.

فواید سرکه سیب برای بینایی

تخمیر سیب و تولید سرکه از آن، باعث استفاده بیشتر از خواص و فواید این ماده می‌شود که یکی دیگر از آن‌ها، خواص سرکه سیب برای چشم است. همان‌طور که گفته شد سرکه سیب خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچی دارد، بنابراین در صورت ابتلا به عفونت‌های چشمی می‌توان با استفاده از این ماده عارضه عفونت و مشکلات ناشی از آن را برطرف نمود. از طرف دیگر سرکه با تعدیل قند خون، از نابینایی و بالا رفتن فشار چشم که دو مشکل بزرگ بیماران دیابتی هستند نیز جلوگیری می‌کند.

خواص سرکه سیب برای بدنسازی

ورزشکاران و افرادی که به طور حرفه‌ای بدنسازی می‌کنند، باید مصرف چاشنی‌هایی مانند سرکه سیب را در برنامه تغذیه خود داشته باشند و همراه با مواد غذایی مختلف از آن استفاده کنند. از جمله فواید سرکه سیب در بدنسازی می‌توان به جذب بیشتر پتاسیم از وعده‌های غذایی اشاره کرد. به علاوه در بدن افرادی که به ورزش حرفه‌ای می‌کنند، اسید لاکتیک بیشتری تولید می‌شود و این ماده نیز باعث درد، خستگی و سفتی عضلات می‌شود. سرکه سیب با از بین بردن اثر این اسید، عوارض گفته شده را از بین می‌برد.

فواید سرکه سیب برای پوست و مو

سرکه سیب ماده‌ای موثر برای درمان مشکلات پوست و مو نیز هست و در صورتی که به مشکلی در این بخش از بدن خود دچار هستید هم نباید از مصرف سرکه غافل شوید. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین فواید و خواص سرکه سیب برای پوست و مو را معرفی خواهیم کرد.

درمان شوره و چربی سر

از جمله فواید سرکه سیب برای مو می توان به درمان شوره سر اشاره کرد. اسید موجود در سرکه از رشد قارچ مالاسه زیا که عامل بروز شوره در میان موها است، جلوگیری می‌کند. به علاوه با ماساژ کف سر و موها با سرکه سیب، علاوه بر کنترل شوره می‌توان از ابتلا به چربی سر هم جلوگیری کرد. سرکه سیب در به تعادل رساندن فعالیت غدد چربی سر موثر است و مانع چرب شدن بیش از اندازه موها می‌شود.

درمان آکنه و مشکلات پوستی

آکنه یکی از مشکلات رایج پوست صورت است که حتی اگر روتین پوستی منظم و کاملی داشته باشید هم احتمال ابتلا به آن وجود دارد. سرکه سیب در از بین بردن این مشکل نیز موثر است. برای استفاده از این خاصیت سرکه سیب کافی است مقدار مناسب این ماده را با آب رقیق کنید و آن را روی جوش و آکنه‌ها بمالید. دقت کنید که سرکه سیب غلیظ ممکن است باعث سوزش پوست صورت شود، به همین دلیل باید این ماده را با میزان مناسب آب رقیق کنید.

فواید سرکه سیب برای پوست و مو

تونر صورت

سرکه سیب یک پاک کننده قوی است و با استفاده از آن می‌توان چربی و آلودگی‌های سطح پوست را به بهترین شکل تمیز کرد. بسیاری از افرادی که دچار مشکلات پوستی هستند با استفاده از این ماده می‌توانند علائم پیری و… را کاهش دهند. در این مورد هم توصیه می‌کنیم که از استفاده سرکه سیب به صورت خالص جلوگیری کنید و این ماده را با آب رقیق کنید تا پوست شما دچار سوزش نشود.

استفاده منظم از سرکه سیب برای تمیز کردن پوست صورت باعث کاهش چین و چروک‌های پوستی نیز می‌شود. آنتی اکسیدان‌های موجود در این ماده مانع پیری زودرس می‌شوند و با حفظ تعادل اسیدیته پوست صورت سرعت پیری پوست را کاهش می‌دهند.

موارد مصرف سرکه سیب

برای استفاده از خواص و فواید سرکه سیب باید آن را به شکلی درست مصرف کرد. از این ماده می‌توان به عنوان سس یا چاشنی سالاد و غذاهای مختلف، پاک کننده سطوح، ضد عفونی کننده سبزی‌ها و میوه‌ها و… استفاده کرد. در ادامه با چند مورد مصرف سرکه سیب آشنا خواهید شد.

موارد مصرف سرکه سیب

پاک کننده قوی

سرکه سیب یک پاک کننده قوی و همه کاره برای سطوح مختلف است. از این ماده به دلیل خواص آنتی باکتریال به عنوان جایگزینی برای پاک کننده‌های شیمیایی استفاده می‌کنند. ترکیب یک فنجان آب و نصف فنجان سرکه سیب، انواع لکه‌های چربی و آلودگی را از سطح گاز و کابینت‌های شما پاک می‌کند.

تازه نگه داشتن میوه‌ها

از دیگر فواید سرکه سیب می‌توان به خاصیت این ماده در تازه و سالم نگه داشتن میوه‌ها و سبزیجات اشاره کرد. برای استفاده از این خاصیت سرکه سیب کافی است آن را در آب بریزید و میوه‌ها را در آن قرار دهید. این کار کمک می‌کند که سطح میوه کاملا تمیز شده و در صورتی که کرمی داخل آن باشد از بین برود. خاصیت ضد عفونی کنندگی این ماده سموم و آفات موجود روی میوه‌ها و سبزیجات را از بین می‌برد تا افرادی که به این مواد حساسیت دارند، بدون هیچ مشکلی قادر به مصرف آن‌ها باشند.

تهیه کرم‌های آرایشی

از سرکه سیب برای تهیه کرم‌ها و محصولات آرایشی نیز استفاده می‌کنند. درر تولید بعضی کرم‌ها و تونرهای پاک کننده پوستی، شامپو ضد شوره و ضد چربی و صابون‌های بدن از این ماده استفاده می‌شود.

استفاده به عنوان سس سالاد

یک راه آسان برای استفاده از سرکه سیب و بهره‌گیری از خواص بی‌نظیر آن، مصرف همراه با غذا به خصوص سالاد است. این ماده را می‌توان به عنوان چاشنی سالاد استفاده کرد و از طعم بی‌نظیر آن لذت برد. به علاوه با استفاده از آن می‌توان انواع سس را برای گوشت و مرغ نیز تهیه کرد و از طعم و خواص فوق‌العاده‌ای که دارد لذت برد.

استفاده از سرکه سیب برای سالاد

رفع بوی بد سطوح

از سرکه سیب برای رفع بوی بد سطوح هم استفاده می‌شود. به عنوان مثال سینک ظرفشویی یکی از سطوحی است که به مرور زمان دچار بوی رطوبت و نم می‌شود. سرکه سیب بوی بد سینک ظرفشویی را از بین می‌برد و سینک را ضد عفونی می‌کند. از این ماده همچنین برای ضد عفونی و رفع بوی بد بخش‌های دیگر خانه مانند حمام و دستشویی هم استفاده می‌کنند.

جلا دادن فلزات

ترکیب نصف فنجان سرکه سیب با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک فنجان آب ولرم، محلولی قوی و کاربردی برای تمیز کردن و جلا دادن فلزات ایجاد می‌کند. برای جلا دادن فلزاتی مانند نقره، برنج یا مس با استفاده از این محلول کافی است جواهرات یا ظروف فلزی خود را چند ساعت در مخلوطی که ساختید قرار دهید و سپس با یک دستمال یا برسی نرم تمیز کنید. برای تاثیر بیشتر این مخلوط می‌توانید مقداری نمک هم روی فلزات بریزید و سپس سطح آن‌ها را پاک کنید. در نهایت فلزات را با آب سرد، آبکشی کنید و با یک حوله خشک تمیز کنید تا دچار زنگ‌زدگی نشوند.

فواید سرکه سیب ناشتا

فواید سرکه سیب صبح ناشتا بیشتر از هر زمان دیگری است. هر چند مصرف این ماده در هر ساعت شبانه‌روز خواص و فواید زیادی دارد اما استفاده از آن صبح ناشتا کمک بیشتری به بدن می‌کند. مصرف سرکه سیب صبح زود و قبل از اینکه هر ماده دیگری استفاده کنید، سطح قند خون را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند. سرکه سیب با سم زدایی کامل بدن، اندام‌ها و بدن شما را برای شروع یک روز جدید و مصرف مواد غذایی مختلف آماده می‌کند.

فواید سرکه سیب قبل از خواب

از دیگر زمان‌هایی که مصرف سرکه سیب توصیه می‌شود، شب هنگام و قبل از خواب است. بسیاری از افراد این ماده را قبل از خواب، با هدف لاغری استفاده می‌کنند. این ماده سوخت و ساز را افزایش می‌دهد و در هنگام شب که غذایی مصرف نمی‌شود، چربی‌سوزی را بیشتر می‌کند. به علاوه سرکه سیب به هضم غذاهایی که در طول روز مصرف شده‌اند نیز کمک می‌کند تا با سبک کردن معده، خواب راحت‌تری تجربه شود.

بهترین دستورالعمل های‌ مصرف سرکه سیب

برای نتیجه‌گیری بهتر از مصرف سرکه سیب و جلوگیری از بروز عارضه ناشی از مصرف این ماده، باید با نحوه صحیح مصرف سرکه سیب آشنایی داشته باشید. رعایت چند نکته زیر کمک می‌کند که از مصرف این ماده بهترین نتیجه را بگیرید:

  • مصرف به اندازه و محدود به خصوص در روزهای اول
  • رقیق کردن سرکه با آب و مصرف آن با قاشق یا نی برای به حداقل رساندن تماس با دندان
  • شستشوی دهان با آب بعد از قرقره کردن سرکه
  • دریافت تاییدیه از پزشک، قبل از مصرف این ماده
  • اطمینان از عدم حساسیت به سرکه سیب و ترکیبات آن و…

عوارض مصرف سرکه سیب

همان‌طور که تا اینجا گفتیم، فواید سرکه سیب بسیار زیاد است اما مانند هر ماده مفید دیگری این چاشنی ترش و طبیعی هم عوراضی دارد که در صورت استفاده بیش از اندازه یا نامناسب بروز خواهند کرد. البته عوارض مصرف سرکه سیب نسبت به خواص و مزایای آن بسیار ناچیز هستند و اگر دستورالعمل صحیح مصرف این ماده و مقدار مناسب آن را رعایت کرد، هرگز اتفاق نخواهند افتاد. از جمله عوارض مصرف سرکه سیب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش سرعت تخلیه معده
  • فرسایش مینای دندان
  • سوزش پوست
  • تداخل با بعضی داروها
  • کاهش بیش از اندازه اشتها
  • سوزش گلو

عوارض مصرف سرکه سیب

فواید سرکه سیب؛ ماده‌ای که نباید از مصرف آن غافل شد

فواید سرکه سیب بسیار زیاد است اما تاثیر این ماده در افراد مختلف، متفاوت است بنابراین اگر قصد استفاده از این ماده خوراکی را دارید ابتدا باید از سازگاری آن با بدن خود اطمینان حاصل کنید. به منظور اطمینان از این موضوع می‌توانید مصرف این ماده را با حجم کم آغاز کنید و به مرور زمان میزان آن را افزایش دهید. این ماده درمان بیماری‌های قلبی، کبد چرب، قند خون و بسیاری بیماری‌های دیگر است و در صورتی که مصرف آن را به درستی انجام دهید به سلامت پوست و موی شما نیز کمک می‌کند.

سوالات متداول

سرکه سیب به چه صورت تهیه می‌شود؟

سرکه از الکل تخمیری سیب و ترکیب آن با باکتری‌های خاص تهیه می‌شود.

علت توصیه به مصرف سرکه سیب در طب سنتی چیست؟

طبع سرکه و خواص فراوانی که برای بدن دارد موجب می‌شود که مصرف این ماده در طب سنتی بسیار توصیه شود.

بهترین حالت مصرف سرکه سیب چیست؟

بهترین حالت مصرف سرکه سیب برای کاهش عوارض آن، ترکیب مقدار مناسب این ماده به آب و رقیق کردن آن است.

خواص سرکه سیب برای پوست چیست؟

سرکه سیب به عنوان یک تونر و پاک کننده چربی و آلودگی‌های سطح پوست را کاهش می‌دهد و از جوش یا آکنه زدن سطح پوست نیز جلوگیری می‌کند.

سرکه سیب به چه صورت باعث لاغری می‌شود؟

سرکه سیب از طریق افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن، ایجاد حس سیری و کاهش قند موجود در غذاها موجب لاغری و کاهش وزن می‌شود.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید