بیوگرافی بهنام پروین

در شماره قبلی مجله پُل طرز تهیه «مرغ کره ای» را آموزش دادم و بسیار خوشحالم که مورد استقبال مخاطبان پُل قرار گرفت. در این شماره طرز تهیه برنج سرخ شده یا fried rice را البته به سبک چینی، آموزش می دهم. امیدوارم این غذا را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. من بهنام پروین هستم. از ابتدا یک کمک آشپز کوچولو بودم، یعنی وقتی فقط 3 سالم بود، همیشه در آشپزخانه مادرم بودم و از همان سن به خاطر شکمویی و خوش غذایی شیفته آشپزی شدم. چند سال که بزرگتر شدم هر چند وقت یک بار در یخچال را باز می کردم و با هر چیزی که به دستم می رسید، غذاهای جدید اختراع می کردم. همیشه هم همه به من می گفتند «داری خراب کاری می کنی». اما در نهایت از غذایی که درست می کردم شاید دو قاشق به خودم می رسید.

شانزده ساله که بودم به آلمان مهاجرت کردم و به دانشگاه هنر برلین رفتم و در رشته طراحی و ارتباطات مشغول به تحصیل شدم. ولی در کنار آن کلاس های آشپزی دانشکده تخصصی برلین را هم شرکت می کردم. اما بعد از فارغ التحصیلی به دنبال کار رفتم و از دنیای حرفه ای آشپزی دور شدم.

طرز تهیه برنج سرخ شده

از وقتی که به کانادا مهاجرت کردم، بیشتر برای خانواده و اطرافیانم آشپزی می کردم و همیشه هم همه بعد از خوردن غذا به من می گفتند «باید یک رستوران بزنی». تا دوران کرونا و قرنطینه شد، با دورکاری و خانه نشینی دوباره به کاری که همیشه بیشتر از همه از آن لذت می بردم، برگشتم. آشپزی به من آرامش می دهد. کم کم شروع به ویدئو گرفتن و آپلود کردن ویدئوها در کانال یوتوبم کردم. حالا هم تنها هدفم این است که خوشمزه ترین غذاهای بین المللی را طوری به مردم ایران و پارسی زبانان آموزش بدهم که آن ها هم بتوانند مواد اولیه این غذاها را راحت تهیه کنند و از این همه طعم و مزه های جذاب و دوست داشتنی لذت ببرند.

طرز تهیه برنج سرخ شده

ابتدا تخم‌مرغ ها را داخل کره به شکل هم زده درست می کنیم و کنار می گذاریم، سپس به سراغ درست کردن سس غذا می رویم. شکر، زنجبیل، سیر پوره شده، سس سویا و سرکه سفید را با هم مخلوط می کنیم و زمان می دهیم تا مزه ها کاملاً با هم درآمیخته شوند.

مواد لازم برای برنج سرخ شده

وک یا ماهی تابه را روی گاز بگذارید و روغن سبزیجات را داخل آن بریزید. سپس هویج نگینی خورد شده را مقداری تفت می دهیم و بعد پیازچه های خورد شده و نخود‌ فرنگی را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. حالا نوبت به برنج سفید می رسد که به بقیه مواد اضافه می کنیم. وقتی برنج را هم تفت دادید، مقداری از سس خوشمزه ای که قبلاً درست کرده بودید را به غذا اضافه و مخلوط می کنید و برای ۲ الی ۳دقیقه تفت می دهید. در نهایت هم تخم مرغ های هم زده که ابتدا درست کردید را اضافه می کنید.

اگر آموزش تصویری این برنج سرخ شده را هم دوست دارید که ببینید، می توانید از یوتوب benizkitchen آن را تماشا کنید. امیدوارم از این غذای خوشمزه هم لذت ببرید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید