مصاحبه با مدل ایــرانــی علی اردانی

علی اردانی، ۲۲ سال دارد و در حال حاضر در ایران زندگی می‌کند. قد علی ۱۸۹، وزن ۷۶ و سایزش L و XL است. علی پوستی سبزه دارد و رنگ چشمانش قهوه‌ای است. او از سال ۲۰۱۷ با این حرفه آشنا شد و یک سال بعد، آن را به صورت حرفه‌ای پیگیری کرد. در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار، در «عرب فشن ویک» شرکت کرد و برای برند «Michael Cinco» مدلینگ انجام داد. او برای عکاسی این برند هم انتخاب شد و عکس‌هایش در مجله Bazaar چاپ شد. علی اردانی در سال ۲۰۱۹ هم با برند «بهنود» همکاری داشت. آدرس پیج اینستگرام او Aliardani_official است. او در این مصاحبه، از تجربیات خود در حرفه مدلینگ برایمان می‌گوید. خواننده مصاحبه علی با ما باشید و با او بیشتر آشنا شوید.

شما در کدام شاخه مدلینگ فعالیت دارید؟

مدلینگ بخصوص در خارج از ایران ساخته‌های بسیار زیادی دارد. من در شاخه فشن مدلینگ فعالیت می‌کنم؛ اما تجربه در شاخه‌های دیگر مدلینگ هم داشتم.‌

ایده فعالیت در شغل مدلینگ اولین بار چگونه به ذهنتان رسید؟

خیلی از دوستانم به من پیشنهاد دادند که وارد حرفه مدلینگ شوم. وقتی با آقای بردبار، مدیر برنامه مدلینگ، آشنا شدم، توانستم با برند «Michael Cinco» آشنا شوم. برای این برند در سال ۲۰۱۸، برای اولین بار در «عرب فشن ویک» به عنوان مدل راه رفتم. بعد از این تجربه تصمیم گرفتم حرفه مدلینگ را پیگیری کنم، اطلاعاتم تکمیل‌تر شد و این حرفه را شروع کردم.

وقتی این ایده را با دیگران در میان گذاشتید چه واکنشی داشتند؟

واکنش‌ها خیلی متفاوت بود؛ اما اکثراً تشویقم می‌کردند. کسانی که از این حرفه اطلاعات داشتند، انرژی مثبت می‌دادند، آن‌ها می‌گفتند که اگر به این حرفه علاقه دارم، حتماً در آن موفق خواهم شد. افراد دیگری هم بودند که نمی‌دانستند مدلینگ چیست؛ اما وقتی برایشان توضیح می‌دادم، خیلی علاقه‌مند می‌شدند.

تـا کنـون بـا چـه برندهـا، عکاسـان، مجـلات و میکاپ آرتیستهای مشـهوری همـکاری داشـتهاید؟

در سال ۲۰۱۹ با برند «بهنود» همکاری داشتم. ما در دبی عکاسی داشتیم و میکاپ آرتیست پروژه، با افرادی مانند Adele و
Taylor Swift کار کرده بود. عکس‌های این پروژه در سایت‌های لوفسیا ال عربیا، لایف و عرب فشن ویک منتشر شدند. همچنین با برندهایی نظیر «راموان» که متعلق به رضا بهرام عزیز است، برند زردوز، برند اوهو، سار، شانته و بهاره مطیعی کار کردم. این‌ها برایم بسیار ارزشمند هستند؛ زیرا باعث شدند رو به جلو حرکت کنم.

مهمترین هایلایت زندگی کاریتان در یك سال اخیر چه بوده؟

تصمیم گرفتم سه ماه به دبی بروم و در زمینه مدلینگ فعالیت کنم. از تجربیاتی که داشتم راضی هستم و با برندهای مختلف همکاری داشتم. از جمله برند «Splash» که عکسم در ابوظبی روی بیلبورد قرار گرفت و در شعب این برند منتشر شد، همچنین در تی‌وی بورد پاساژها پخش شد. از اینکه زحماتم نتیجه خوبی به همراه داشت، حس بسیار خوبی داشتم.

دوست دارید ٥ سال آینده در دنیای کاری کجا باشید؟

طبیعتاً هرکس در حیطه کاری خودش دوست دارد به بهترین درجات برسد. من هم مانند تمام مدل‌ها، دوست دارم با برندهای بزرگ و مطرح جهان همکاری کنم.

لایف استایل شما چگونه است؟

خواب کافی، خوردن غذای سالم و ورزش مداوم. من سعی می‌کنم این لایف استایل را حفظ کنم.

خوراکی مورد علاقهتان چیست؟و چطور در برابر وسوسه آن مقاومت میکنید؟

شکلات محبوب‌ترین خوراکی من است. واقعاً مقاومت در برابر آن سخت است؛ اما به اندازه مصرف کردن آن طبیعتاً ضرری ندارد.‌

اگر روزی خسته باشید، چطور خودتان را برای ورزش کردن تشویق میکنید؟

با فکر کردن به اهدافی که دارم و تماشای فیلم‌های تمرین بدنسازی. به خودم انرژی می‌دهم تا احساس کسل بودنم را از بین ببرم.

جذابترین بخش شغل شما چیست و از کدام لحظه بیشتر لذت میبرید؟

برای من تمام بخش‌های کارم جذاب است؛ اما وقتی در دل کار هستم و جنب و جوش دارم، بسیار لذت‌بخش است.

سختیهای شغل شما چیست؟

من باید برای پیشرفت کارم، از عزیزترین کسانی که در دنیا دارم دور شوم. باید به دنبال پیشرفت کاری و رویاهایم بروم. تمام دوستانی هم که الان دارند این کار را انجام می‌دهند، واقعاً قابل پرستش هستند.

چه مراقبتهای پوستی دارید؟

معمولاً دو هفته یکبار پاکسازی پوست انجام می‌دهم و از ماسک‌های مختلف استفاده می‌کنم. با این حال پیشنهاد می‌کنم حتی از آب خالی و ماسک‌های خانگی استفاده کنید؛ زیرا با وجود آلودگی هوا، ضرر بزرگی به پوست وارد می‌شود.

به نظر شما دنیای فشن چه واکنشی به چهرههای شرقی و ایرانی دارد؟

دنیای فشن به تمام رنگ‌ها و نژادها احترام می‌گذارد. اگر ویدئوهای این حرفه را تماشا کنید، می‌بینید که از هر رنگ و نژادی استفاده می‌شود. تجربه شخصی من به عنوان یک مرد ایرانی و چهره شرقی، بد نبوده و به خوبی از من استقبال شده است.

بزرگترین درسی که در طول زندگی گرفتید چه بوده؟

اگر ثابت باشید و تلاشی برای زندگی خود نکنید، هرگز متوجه نخواهید شد که چه آینده‌ای در انتظارتان است و چه کارهایی از دستتان برمی‌آید.

شعار علی در زندگی چیست؟

به حرف هیچکس توجه نکنید؛ به خصوص کسانی که انرژی منفی به زندگی شما وارد می‌کنند. به دنبال علایقتان بروید و مطمئن باشید در این مسیر، نتیجه مطلوبی که می‌خواهید را بدست می‌آورید. من به این حرف رسیده‌ام و به همه پیشنهاد می‌کنم.

چه توصیههایی برای کسانی که میخواهند وارد این شغل شوند دارید؟

با آگاهی و پرس و جو وارد این حرفه شوند و اطلاعات کافی داشته باشند. تمام استانداردهای لازم برای ورود به این حرفه را در نظر بگیرند. در آخر هم ارزش خودشان را در این کار حفظ کنند.

نظرتان درباره مجله پُل چیست؟

باعث افتخارم است که با مجله خوب پُل مصاحبه می‌کنم. از اینکه باعث شدید تجربیاتم را با مخاطبان عزیز این مجله در میان بگذارم، متشکرم.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید