قبل از اینکه هر روز برای آرایش روبه‌روی آینه قرار بگیرید، باید بپذیرید که شما زیباترین مخلوق خدا هستید. حالا در آینه به تک‌تک اجزای صورتتان نگاه کنید، چیزهایی که شاید شما به عنوان ایراد به آن‌ها نگاه می‌کنید باعث خاص شدن صورت شما و متفاوت شدن شما از دیگران می‌شوند. این خاص بودن بافت و فرم صورت باعث می‌شود هر کسی از روش خاص خودش در آرایش کردن پیروی کند، اما با دانستن روش‌ها و تکنیک‌ها می‌توانید از طریــق شخــصــی‌سـازی به آرایشـی مطلـوب برسید.

زیـرســازی

اولین قدم برای داشتن یک آرایش خوب، پاکیزه و مرطوب بودن پوست است. قبل از استفاده از کرم‌پودر برای داشتن آرایشی ماندگار، تمیز و یکدست‌ از پرایمر استفاده کنید. چند دقیقه صبر کنید تا پرایمر خشک شود و بعد سراغ کرم‌پودر بروید. برای انتخاب رنگ کرم‌پودر به سلیقه شخصی و رنگ پوست خود دقت کنید. اگر صورت شما لک و تیرگی‌ دارد، انتخاب یک کرم پودر برنز با پوشش بالا به پوشاندن این لک‌ها کمک خواهد کرد. دقت کنید که اگر از رنگ تیره استفاده می‌کنید و لباس شما باز است، حتماً کرم پودر را روی گردن و سینه نیز بمالید تا تفاوت رنگ وجود نداشته باشد.

کانتورینگ

هدف کانتورینگ بُعد دادن به صورت است. برای این منظور می‌توانید از یک پالت کانتور یا دو کرم پودر کمی تیره‌ و کمی روشن‌تر از کرم پودر اصلی‌تان استفاده کنید. همچنین در بازار انواع دیگری از محصولات کانتورینگ هم وجود دارند. برای کانتور کردن بسته به فرم صورت عمل کنید. برای گونه‌سازی زیر استخوان گونه را کمی تیره کنید. برای کوچک‌ کردن بینی خط دو طرف بینی را کمی تیره کنید. اگر غبغب دارید این کار را برای زیر استخوان فک نیز انجام دهید. حالا با رنگ روشن‌تر یا یک هایلایتر روی استخوان گونه و بینی را روشن کنید. می‌توانید اطراف پیشانی، زیر لب و سایر قسمت‌ها را نیز با همین روش بعد دهید. در این مرحله استفاده از کانسیلر برای زیر چشم را فراموش نکنید.

خــط چشــم

کشیدن خط چشم خوب و تمیز نیاز به مهارت دارد. خط چشم، چشم‌ها را کشیده، ‌زیبا و درشت می‌کند. اینکه با چه نوع خط چشمی کار کنید بستگی به مهارت و راحتی شما دارد. خط چشم‌های ماژیکی خیلی زود خشک می‌شود و خط چشم‌های مدادی همیشه نیاز به تیز کردن دارند؛ ‌اما خط چشم مویی که قلموی نازک دارد با وجود سختی استفاده از همه با دوام‌تر و تمیز‌تر است.

تثبیت آرایش

زمانی که مراحل ابتدایی آرایش شما تمام شد می‌توانید با یک اسپری فیکساتور آن را تثبیت کنید. یکی از روش‌های ارزان برای این کار استفاده از پودر بچه است. با استفاده از یک اسفنج پودر را روی برجستگی‌ها، پیشانی و زیر چشم بزنید؛ سپس پودر اضافی را با استفاده از یک براش به آرامی از روی پوست پاک کنید.

سـایـه

ساده‌ترین روش سایه زدن استفاده از همان پودر کانتور برای پشت پلک است که دوام آنچنانی ندارد. برای ماندگار شدن سایه باید از پرایمر استفاده کنید. سایه را به روش رفت و برگشتی معمول پشت پلک بزنید و روی پلک را با رنگی روشن‌تر بپوشانید. ساده‌ترین روش برای انتخاب رنگ سایه، ست کردن آن با رنگ چشم، لاک و یا لباس است. اگر به مهمانی می‌روید از رنگ‌های براق استفاده کنید، در غیر این صورت رنگ‌های مات بسیار شیک هستند.

ریمـل و فـرمـژه

بلند، پُر و سربالا بودن مژه‌ها صورت را زنانه و معصوم می‌کند. اگر مژه‌های شما بی‌حالت هستند قبل از ریمل زدن حتما فر مژه استفاده کنید. ریمل را باید چند بار روی مژه‌ها بزنید، پس ریملی انتخاب کنید که مژه‌های شما را به هم نچسباند، شانه زدن مژه قبل از ریمل زدن به نچسبیدن مژه‌ها کمک می‌کند. اگر مژه‌های شما کم پشت و کوتاه هستند و ریمل به آن‌ها کمکی نمی‌کند، از مژه مصنوعی با فرم طبیعی استفاده کنید.

رژگــونـه

خوش رنگ بودن گونه‌های یک زن به شاداب به نظر رسیدن او کمک زیادی می‌کند. محبوب‌ترین رژ گونه‌ها از سری‌های صورتی هستند که این حس شادابی را بیشتر تداعی می‌کنند. اما شما برای انتخاب رنگ رژگونه به رنگ پوست و سن خود دقت کنید. رژگونه براق در کنار یک هایلایتر همرنگ می‌توانند انتخاب خوبی برای مهمانی شب باشند.

رژ لب

انتخاب رژ می‌تواند آرایش شما را کامل یا خراب کند. برای استفاده‌ روزمره از رژهای نسبتاً چرب استفاده کنید. ایراد این رژها این است که نیاز به ترمیم دارند، اما پوست لب‌ها را خراب نمی‌کنند و فاقد مواد مضری هستند که برای ماندگار کردن رژها به آن‌ها اضافه می‌شود. رژهای مات برای مهمانی‌ها مناسبند. انتخاب رنگ از دیگر مشکلات انتخاب رژ مناسب است. برای خانم‌های نوجوان رنگ‌ها جسورانه و برای خانم‌های جوان رنگ‌های تیره‌تر توصیه می‌شوند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید