زمستان فصل رویایی عاشقان اسکی است؛‌ چه آن‌هایی که اسکی بلدند و چه آن‌هایی که فقط به این فعالیت‌ها و ورزش‌های زمستانی علاقه‌مندند. اگر ساکن ترکیه هستید در این فصل می‌توانید در بخش‌های مختلف این کشور اسکی کنید و لذت ببرید. پیست‌های ترکیه در زمستان مقصد تورهای خارجی اسکی از کشورهای مختلف و تورهای داخلی از شهرهای مختلف ترکیه است. در این پیست‌ها معمولاً به جز اسکی می‌توانید فعالیت‌های هیجان‌انگیز دیگری را نیز تجربه کنید.

KARTEPE

نزدیک‌ترین پیست به استانبول پیست کارتپه است که از استانبول ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد. اگر وسیله‌ اسکی ندارید نگران نباشید، زیرا می‌توانید در این پیست به راحتی وسایل مورد نیازتان برای اسکی را کرایه کنید. اگر تاکنون اسکی نکرده‌اید نیز می‌توانید خیلی زود آموزش ببینید و لذت ببرید. برای اقامت نیز به مشکلی برنخواهید خورد، زیرا ۱۵۰ هتل در منطقه وجود دارد. نزدیک‌ترین شهر به این پیست شهر کوجالی است که ۴۰ کیلومتر با آن فاصله دارد. مسیر دسترسی به پیست کارتپه هر روز برف‌روبی می‌شود تا مشکلی برای رفت و آمد وجود نداشته باشد.

PALANDÖKEN

اسکی‌بازان حرفه‌ای این پیست را بهترین پیست اسکی در کشور ترکیه می‌دانند. این پیست حدود ۴ ماه در سال قابل استفاده است و معمولاً فعالیت آن از اواخر ماه نوامبر شروع می‌شود. پالان دوکان در ارزروم ترکیه است. هتل های منطقه از نظر امکانات خوب ارزیابی می شوند و تعدادی از بهترین هتل های استانبول در این منطقه قرار دارد. از استانبول و آنکارا پرواز مستقیم برای ارزروم روزانه وجود دارد. فاصله‌ پیست تا فرودگاه تنها ۱۰ کیلومتر است. پالان دوکن در لیست وسیع‌ترین و عمودی‌ترین پیست‌‌های جهان قرار دارد. طول کل پیست ۲۸ کیلومتر است. می‌توان پالان دوکن را جزو استانداردترین پیست‌های ترکیه دانست.

ULUDAG 

این پیست در مرمره و استان بورسا در دهکده‌ توریستی آلپین واقع شده است و ۲۸ کیلومتر دامنه برای اسکی دارد. اولوداغ از قدیمی‌ترین پیست‌های ترکیه به شمار می‌رود و توریست‌های زیادی در زمستان به آن سر می‌زنند. ۱۶ آسانسور باری حمل و نقل مسافران در این پیست تدارک دیده شده است. نزدیک‌ترین هتل به این پیست ۱۲ کیلومتر دورتر است. در این پیست می‌توانید اسکی هلیکوپتری را تجربه کنید. همچنین به جز اسکی امکان پاتیناژ و موتور سواری روی برف نیز مهیا است.

BOZDAG

پیست بزداگ یکی از معروف‌ترین پیست‌های ترکیه در ازمیر است. ازمیر از شهرهای بزرگ و توریستی ترکیه است و در فصل اسکی میزبان مهمانان داخلی و خارجی بسیاری می‌شود. برای رسیدن به پیست باید ۲ کیلومتر با تله کابین بالا بروید. رسیدن به بالای کوه و بازگشت از آن حدود ۲ ساعت طول می‌کشد. قسمتی از این پیست بزرگ برای آموزش مبتدیان در نظر گرفته شده است. در این پیست علاوه بر اسکی می‌توانید از حمام ترکی، اسپا، ماساژ، استخر آب داغ و دیگر امکانات لذت ببرید. پیست بزداگ ۲۵ کیلومتر با ازمیر فاصله دارد.

SARIKAMIS 

این پیست جنگلی به خاطر کاج‌ها و برف کریستالی‌اش شهرت دارد. هر چند امکانات اقامتی آنجا چندان لوکس نیست، اما طبیعتش بسیار چشم‌گیر است. ساریکامیش در شرق ترکیه در آناتولی میان دو شهر ارزروم و کارس قرار دارد. ۵ پیست ۱۲ کیلومتری این مجموعه را تشکیل می‌دهند. فاصله پیست تا فرودگاه ۵۰ کیلومتر است. در مرکز اسکی می‌توانید مربی و وسایل اسکی پیدا کنید. این پیست ۱ تله فریک و ۲ تلسکی و پیست اسکی هلیکوپتری دارد.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید