استایل پوشش افراد بسته به حالت روحی، سلیقه، طرز زندگی، موقعیت شغلی و یا اجتماعی آن‌ها در هر سن و سال و جایگاهی متفاوت است. اما همیشه سادگی و ظرافت در ساخت استایلی که برازنده ما باشد، فاکتورهای مهمی هستند که باید در نظر گرفت.
اگر بخواهیم جدا از دنیای مد و تنها با توجه به مفهوم ریشه‌ای اصطلاح Monochrome Magic به آن بنگیریم، در می‌یابیم که رسالتش به تصویر کشیدن جادوی تک رنگ بودن است. بیایید کمی عمیق‌تر به این قضیه نگاه کنیم. مفهوم کلمه Monochrome تک رنگی است. اما این تک رنگ بودن در دنیای مد، کمی متفاوت است. منظور از این کلمه استفاده از یک رنگ با تُن‌های مختلف بوده که ممکن است در ساخت یک استایل جذاب و چشمگیر، طرحی خاص، یک نقاشی منحصربفرد و یا حتی طراحی داخلی یک خانه به کار رفته باشد. اما در ادامه باید بگوییم در دنیای مد و فشن، نوعی از سبک Monochrome وجود دارد که به سبک Monochrome Magic شناخته شده و در دنیای فشن، مفهوم آن تلفیق دو رنگ کاملاً متضاد سیاه و سفید است. این سبک، روحی متفاوت به استایل و تصویر کلی افراد می‌بخشد. ادغام این دو رنگ در لباس‌های روزانه و خیابانی هنگام رفتن به خرید و یا محل کار و حتی دانشگاه، سادگی خاصی به دنبال دارد. گاهی مفهوم Monochrome و ترکیب سیاه و سفید در هم آمیخته شده و افراد آن‌ها را به جای هم استفاده می‌کنند. واقعیت آن است که در سکتور مد و فشن Monochrome و Monochrome Magic مفهومی نزدیک، اما متفاوت دارند.

رنگ سیاه را بیشتر می‌پسندید یا سفید را؟ اگر ترکیب هر دو را دوست دارید، می‌توانید از سبک Monochrome Magic استفاده کنید. این سبک نمایش هماهنگی بین تضادهاست. تضادی که میان سیاه و سفید حاکم است با بکارگیری این سبک هماهنگ شده و به شکل واحد درمی‌آید. حتماً گاهی در دنیای مد، مجلات، ویترین مغازه‌ها و یا حتی در یک فشن‌شو با سبکی از پوشش برخورد کرده اید که از ترکیب کامل اجزا مختلف، اما همرنگ و با تُن‌های مختلف همان یک رنگ تشکیل شده است. Monochrome Magic نیز سبکی خاص از این خانواده است. در این سبک ترکیب رنگ‌های سیاه و سفید اساس مفهوم آن را تشکیل می‌دهد. این سبک ساده‌ترین فرمول برای داشتن ظاهری جمع و جور است. نوع استایل Monochrome Magic نه تنها در دنیای مد و فشن، بلکه در طراحی داخلی منزل نیز مورد استفاده قرار گرفته و تصاویر مدرنی را به همراه دارد.

هدف سبک Monochrome Magic
می‌توان گفت هدف سبک Monochrome، برجسته‌سازی از طریق رنگ‌هاست. گاهی بهترین راه جلب توجه و نمایش ظاهر و حتی بیان یک حقیقت، انفجار رنگ‌هاست. اما استفاده از سبک Monochrome Magic در عین حال که نمایانگر سادگی است، مانند عکس سیاه و سفیدی می‌باشد که در آن، بافت، شکل، فرم، نور و تاروپود سازنده عکس بیشتر از عکس‌های رنگارنگ مشخص است. از طرفی طراحی سیاه و سفید همیشه مدرن به نظر رسیده و متعلق به زمان خاصی نیست. یعنی در واقع هیچ‌گاه از مُد نمی‌رود. گاهی بیان بی‌نظیر بودن و کمال ظاهری یک عکس، یک نقاشی و یا یک استایل، با وجود تضادی با درصد بالا، در کلمات نمی‌گنجد. اما وقتی که به آن نگاه می‌کنیم، می‌فهمیم که چقدر شیک، اصیل و زیباست و نمایشگر پاکی، سادگی و ظرافت است.

ه پیراهنی سفید همراه با اکسسوری‌های سیاه، چه بلوزی سفید با شلوار مشکی ساده یا طرح‌دار به تن کنید، به راحتی نمی‌توان این ترکیب رنگ بی‌زمان و بی‌حدومرز را بهم ریخت. ترکیب سیاه و سفید آمیزه‌ای قدرتمند است که به عنوان یک سبک در دنیای مد حرفی برای گفتن دارد. گزینش این ترکیب رنگ، از صرف زمان اضافی برای انتخاب اینکه چه لباسی به تن کنیم، جلوگیری می‌کند. در نتیجه سبکی سریع و کاربردی به شمار می‌رود. می‌توان گفت این روش پوشش، یک ترند زودگذر با بازه زمانی محدود نیست. بلکه به شکل یک سبک درآمده است. Monochrome Magic شرح و تفسیر سبکی واضح با رنگ‌های سیاه و سفید است که با حقیقت قدرت جاذبه عناصر متضاد رابطه‌ای مستقیم دارد. جذابیت حاصل از تضادها در این سبک، با بکار بردن چند عنصر کاربردی، برای ایجاد تاثیری بزرگ، تفسیر و بیانی برای استایل مینیمالیسم مدرن است.
عکس‌های Bella Hadid در سری آپریل 2020 مجله Vogue Korea حامی سبک Monochrome Magic شد. بلاحدید در عکس روی جلد این مجله، با لباس سرهمی سیاه رنگ خود جلب توجه کرد و سادگی این سبک پوشش را نمایش داد. همچنین در سری کلی عکس‌هایش در این شماره از مجله نیز، با استفاده از رنگ‌های سفید و سیاه، سبک Monochrome Magic را یک بار دیگر زنده کرد.

نمونه‌های کاربردی از سبک Monochrome Magic
شلواری سفید با پاچه‌های گشاد و فاق بلند همراه با صندل پاشنه بلند و کیف آویزی سفید انتخاب مناسبی برای ترکیب با یک بلوز سیاه تریکو و آستین بلند است که استایلی مدرن برای مصرف روزانه را تشکیل می‌دهد. این نمونه‌ای جذاب و کاربردی از سبک Monochrome Magic است. در این سبک شاهد طرح‌های چهارخانه و یا خطوط کج و راست سیاه و سفید خواهیم بود. خطوط سفید روی زمینه سیاه و یا برعکس از نشانه‌های این سبک است. همچنین طرح‌های توپی سفید و سیاه و تلفیق این دو رنگ از مشخصه‌های دیگر استایل Monochrome Magic می‌باشد.

جنبه کلاسیک سبک Monochrome Magic
در ترکیب کلاسیک لباس‌های سیاه و سفید، درصد خطا خیلی کمتر است. این ترکیب‌ها بسیار شیک می‌باشند و زمان مشخصی در دنیای مد و فشن ندارند. همچنین سبکی کلاسیک به شمار می‌روند و به صورت بی‌حد و مرز در هر زمانی قابل استفاده هستند.
تکمیل سبک Monochrome Magic
برای تکمیل این سبک می‌توان از اکسسوری‌های مختلف استفاده کرد. Monochrome Magic نظم و ترتیب و هارمونی خاصی به همراه دارد که با بکاربردن اکسسوری‌های خاص می‌توان به این ترکیب، رنگ و کیفیت متفاوتی بخشید.
منابع: peepingmoon.com, villeroyboch.com, harpersbazaar.com

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید