پاریـس بـاز هـم میـزبان هفتـه‌ مـد بود. در ایـن رویـداد برنــدهـای مختلفـی حضـور داشتنـد و کالکشن‌هـای خـود را به نمـایش درآوردنـد. برنـد جرجیــو آرمانــی (Giorgio Armani)، نیز یکی از حاضران در هفته‌ مد پاریس بود. برند ایتالیایی جرجیو آرمانی هر سال دو بار مراسم شوی لباس اختصاصی و اوت کوتور (فشن سطح بالا یا همان لباس‌های بسیار گران با استاندارد‌های خاص) خود به نام Privé را در پاریس برگزار می‌کند. تفاوت شوی پریوه با سایر شوهای این برند در این است که تمام لباس‌هایی که در پریوه به نمایش گذاشته می‌شوند، توسط شخص جورجیو طراحی شده‌اند. جورجیو ۸۴ ساله همچنان با علاقه مشغول کار است. محصولات این کالکشن بسیار شخصی‌سازی شده و سفارشی هستند و برای آماده‌سازی هر کدام از آن‌ها هزینه، زمان و انرژی بسیاری صرف می‌شود. این لباس‌ها از پارچه‌های گرانی مانند ابریشم تهیه می‌شوند و بیشتر آن‌ها با کریستال تزیین شده‌اند و یا روی آن‌ها گلدوزی شده است. طــرح‌هــای اوت کوتــور آرمــانــی دست کمـی از یک تکه جواهــر با ارزش ندارنـد.

چه کسانی به پریوه آمدند؟
در این مراسم معمولاً از افراد برجسته دعوت می‌شود. مهتاب کرامتی، نیکل کیدمن، زندیا کلمن، سارا سمپایو، نیکی هیلتون، مالوری ادنس، آلیس دلال، الساندرا ماستروناردی، زویی دوییچ و… برخی از مهمانان ویژه‌ این مراسم بودند. مهتاب کرامتی نماینده‌ برند جورجیو آرمانی در ایران است. جرجیو آرمانی با همکاری برندی به نام دایا مد در ایران عرضه می‌شود. آنطور که گفته می‌شود دایا مد اسپانسر سفر مهتاب کرامتی به فرانسه بوده است.

استایل‌های زیر ذره بین
کرامتی برای این مراسم بلوز و شلواری گشاد به رنگ طوسی به تن کرده بود. این استایل با یک دستار و چیزی شبیه شال گردن کامل شده بود تا موها و گردن را بپوشانند. استایل او بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخل ایران و خارجی داشت. همچنین یک شال حریر استخوانی رنگ برای انداختن روی دست و یک کیف و کفش طوسی هم برای تکمیل این استایل در نظر گرفته شده بودند. طراحی این استایل بر عهده‌ استایلیست ایرانی برند جرجیو آرمانی، سونیا معین بود. معین به صورت تخصصی به طراحی کلاه‌های حجاب می‌پردازد. استایل معین نیز بی‌شباهت به کرامتی نبود؛ شاید دلیل این شباهت استفاده از دستار تقریباً هم‌رنگ بود. لباس‌ها و اکسسوری‌های این بازیگر ایرانی از برند آرمانی بودند. بنا به گفته‌ سونیا معین، تمام آیتم‌های لباس مهتاب کرامتی از کالکشن ۲۰۱۹ این برند انتخاب شده بودند. با توجه به محدودیت‌هایی که در مورد پوشش بازیگران زن ایرانی وجود دارد، طراحی استایل آن‌ها بسیار دشوار است.
نیکل کیدمن ۵۲ ساله از دیگر افراد خوش‌پوش این مراسم بود. او یک لباس بلند مشکی پر زرق و برق به تن داشت و یک کت سفید روی شانه‌هایش انداخته بود. زندیا خواننده‌ معروف آمریکایی برای این مراسم یک بلوز کوتاه سفید با برشی بسیار خاص را انتخاب کرد؛ شلوارش نیز از برند آرمانی بود. این استایل زیبا با کفش پاشنه بلند کف قرمز از برند لوکس لوبوتین تکمیل شده بود. سارا سمپایو مدل و بازیگر پرتقالی، با کلاه و لباسی از همین برند به این مراسم آمد. کلاه بزرگ و قرمز رنگ سارا استایل او را کاملاً متمایز و برجسته کرده بود. هماهنطور که متوجه شدید، مهمانان این مراسم باید حتماً لباسی از این برند به تن کنند. با توجه به اینکه آرمانی به طور تخصصی به طراحی و دوخت لباس مردانه می‌پردازد، پس جای تعجب ندارد که بیشتر استایل‌های این مراسم ریشه‌های مردانه داشتند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید