جشنواره سالانه‌ فیلم کن (Festival de Cannes) یکی از مهم‌ترین رویدادهای دنیای سینما در سطح جهانی است. در ماه مِی، ستارگان سینمای کشورهای مختلف و فیلم‌سازان برجسته از سراسر دنیا برای این جشنواره به شهر ساحلی کن در جنوب فرانسه می‌آیند. این مراسم معمولاً ۱۲ روز طول می‌کشد. امسال هفتاد و دومین مراسم فستیوال کن برگزار شد و مانند هر سال پوشش و استایل بازیگران سوژه‌ شکار دوربین‌ها و منتقدان مد و فشن شد. در این مراسم بازیگران خوش اندام و جذاب در مناسبت‌ها و روزهای مختلف، لباس‌های متفاوتی به تن می‌کنند تا استایل‌های مختلفی را روی فرش قرمز به نمایش بگذارند. برندهای مختلف اسپانسر لباس بازیگران می‌شوند و جواهرات نیز معمولاً به بازیگران کرایه داده می‌شوند. این لباس‌ها از کالکشن‌های اوت کوتور (لباس‌های بسیار سطح بالا) برندهای مختلف انتخاب می‌شوند و بسیار قیمتی و ارزشمند هستند. در این مقاله از پل برجسته‌ترین استایل‌‌ها در فستیوال کن ۲۰۱۹ را بررسی خواهیم کرد.

استایل بیشتر هنرمندان مردی که در کن شرکت می‌کنند، معمولاً به یک تاکسیدوی بسیار گران‌قیمت ختم می‌شود. در ظاهر تمام این تاکسیدوها شبیه به هم هستند،‌ اما جزئیاتشان کمی با هم متفاوت است. دسته‌ای دیگر از مردان حاضر در کن نیز کت و شلواری به سلیقه‌ خودشان می‌پوشند. دو ستاره‌ درخشان و بلوند سینمای هالیوود یعنی برد پیت و لئوناردو دیکاپریو که برای فیلمی پر سر و صدا به نام روزی روزگاری در هالیوود روی فرش قرمز آمدند، با استایل جذابشان یک تنه تمام نگاه‌ها را به خود خیره کردند.

Bella Hadid سوپر مدل و بازیگر هالیوودی مشهور مانند سال‌های گذشته برای یکی از استایل‌هایش لباس قرمز رنگ را انتخاب کرد. لباس او متعلق به برند Roberto Cavalli بود که با جواهراتی از Bvlgari استایلش را به زیبایی کامل کرده بود. بلا برای روز سوم لباسی با تورهای سفید از برند کریستین دیور انتخاب کرد که بسیار به تنش نشسته بود.

Selena Gomez که مراسم مت‌گالا را به نوعی تحریم کرده بود و در آن حضور نیافت، در مراسم کن با لباسی از Louis Vuitton روی فرش قرمز آمد. سلینا برای استایل روز بعدش از برند شانل استفاده کرده بود. جواهرات او از برند بولگاری بودند. فیلمی که در آن بازی کرده است The dead don’t die نام دارد و فیلم افتتاحیه‌ جشنواره‌ کن امسال بود. صحبت‌های سلینا گومز درباره‌ خطرات شبکه‌های اجتماعی در نشست رسانه‌ای فیلمش در جشنواره‌ کن بسیار تاثیرگذار بود.

یکی از استایل‌های زیبای امسال متعلق به بازیگر و مدل ۲۱ ساله‌ آمریکایی-فرانسوی Elle Fanning بود. این خانم جوان که لقب خوش پوش‌ترین دختر کن را به خودش اختصاص داده است جزو داوران این دوره از جشنواره نیز بود. او در ابتدا لباسی با گل‌های صورتی و سفید از کالکشن بهار و تابستان اوت کوتور ۲۰۱۹ برند Valentino و جواهراتی از برند Chopard داشت که با رنگ پوست و مویش همخوانی بسیار زیادی داشت. یکی دیگر از استایل‌های برجسته‌ ال شومیز و دامنی از برند دیور بود. ال یک کلاه مشکی نیز به سر داشت و استایلش بی‌شباهت به استایل‌های کلاسیک دهه‌ ۵۰ نبود.

مانند سال‌های اخیر Aishwarya نیز در کن حضور داشت. او یک لباس از پارچه‌ متالیک به رنگ زرد و سبز را انتخاب کرده بود که کمی دنباله طبقاتی داشت. پارچه‌ متالیک و درخشان مورد توجه دیگر بازیگران مانند Julianne Moore، Eva Longoria، Izabel Goulart، Sara Sampaio و Camilia Morrone (دوست دختر لئوناردو دیکاپریو) نیز بود. در روز ششم آیشوارا یک لباس توری سفید با پرهای زیاد روی شانه به تن کرد.

کن امسال شاهد استایل‌های متفاوت و برجسته‌ای نسبت به سال‌های قبل بود. هر چند هدف از برگزاری این مراسم پرداختن به فیلم‌های منتخب سال است،‌ اما بررسی استایل‌ها نیز مورد توجه بیشتر رسانه‌های مطرح دنیا در حوزه‌ مد است. استایل بازیگران و سوپر مدل‌ها روی فرش قرمز کن می‌تواند الهام‌بخش شما در طراحی لباس‌ و ساخت استایل شخصی‌تان باشد.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید