ضروری ترین اقلام کمد از ساده‌ترین آیتم ها شروع می شوند

رضایت از استایل و ظاهر، تاثیر بسیاری در روحیه دارد و باعث افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود. بهتر است بدانید که اگر کمد لباس شامل آیتم‌های ضروری و بیسیک باشد، رسیدن به استایل مورد علاقه کار خیلی دشواری نیست. آیتم های بیسیک در کمد آقایان و خانم‌ها با یکدیگر متفاوت هستند؛ اما برخی از آن‌ها نیز یکسان می‌باشند. برای مثال در هر کمد لباسی، باید یک شلوار یا کت از جنس جین وجود داشته باشد. در این مطلب آیتم‌ های مهم و ضروری ترین اقلام کمد آقایان و خانم ها را بررسی می‌کنیم.

ضروری ترین اقلام کمد آقایان چیست؟

وجود انواع آیتم های ضروری و مهم در کمد آقایان باعث می‌شود که راه خلاقیت در ایجاد استایل‌های جدید و ست کردن اکسسوری‌ها و لباس‌ها باز باشد. اگر ضروری ترین اقلام در کمد آقایان وجود نداشته باشند، ست کردن لباس و اکسسوری‌ها از نظر رنگ و جنس کار سختی خواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید در انتخاب استایل موردعلاقه‌تان محدودیت کمتری داشته باشید، باید به لیست ضروری ترین اقلام کمد آقایان توجه کنید. در ادامه این مقاله از مجله پل با برخی از مهم‌ترین آیتم‌های بیسیک کمد آقایان آشنا می‌شویم.

پیراهن جین

پیراهن جین انتخابی عالی برای استایل‌های رسمی و کژوال است. در حقیقت دلیل ضروری بودن این آیتم در کمد آقایان، ست کردن راحت با سایر اکسسوری‌ها می‌باشد. شما می‌توانید پیراهن جین را با انواع شلوار و شلوارک در هر رنگی ست کنید. البته بهتر است به‌جای ست کردن پیراهن جین آبی با شلوار جین آبی، آن را با شلوار کتان یا جین مشکی ست کنید. این پیراهن بسیار چشم‌نواز است و در تمام شرایط آب‌وهوایی کاربرد دارد. شما می‌توانید زیر پیراهن جین، تی‌شرت، پلوشرت، پیراهن یقه اسکی و … بپوشید. همچنین برای ایجاد استایل خاص، می‌توانید این پیراهن را با کت تک اسپرت و بلیزر نیز ست کنید.

پیراهن جین مردانه

هودی؛ آیتمی پرطرفدار

یکی از کاربردی‌ترین و ضروری ترین اقلام کمد آقایان می‌توان به هودی (Hoodie) است. این لباس برای خانم‌ها نیز مناسب است و یکی از پرطرفدارترین آیتم‌ها در انواع استایل‌ها به‌شمار می‌رود. هودی‌های مختلف با رنگ‌ها و جنس‌های مختلفی به‌فروش می‌رسند. سویشرت هودی معمولا با پارچه‌های ضخیم و نازک از الیاف‌های ظریف تولید می‌شود و برای اغلب ماه‌های سال مناسب است. بنابراین بهتر است که یک هودی بهاره با جنس سبک و یک هودی زمستانه تهیه کنید. با توجه به دمای هوا و نوع استایل، می‌توانید هودی را با انواع شلوار جین، کتان و … ست کنید. همچنین پافر، کت اورسایز، صندل، اسنیکر کژوال و … نیز برای ست کردن با هودی مناسب هستند.

هودی مردانه یکی از ضروری ترین اقلام کمد

پیراهن فلانل؛ از ضروری ترین اقلام کمد آقایان

یکی از آیتم‌های مورد علاقه اغلب آقایان پیراهن فلانل است. پیراهن فلانل با پارچه‌های نرم، سبک و گرم تولید می‌شود. این پیراهن بسیار بادوام است و تا چندین سال برای کامل کردن انواع استایل، به کمک آقایان می‌آید. اگر به استایل‌های لایه‌لایه و چهارخانه علاقه دارید، به‌سادگی می‌توانید استایل خود را با پیراهن فلانل، به خاص‌ترین استایل تبدیل کنید. این پیراهن را می‌توانید با تی‌شرت ساده، کت جین، کت تک، کت چرم یا حتی سویشرت و کاردیگان ست کنید.

پیراهن فلانل مردانه

کلاه های بینی برای هوای سرد

بینی (beanie) نام نوعی کلاه‌ مناسب هوای سرد است. کلاه‌های بینی معمولا با الیاف گرم و نرم پنبه یا پشم تولید می‌شوند و برای آقایان یا خانم‌هایی که در نواحی سرد و خنک زندگی می‌کنند مناسب هستند. کلاه بینی پشمی نسبت به بینی پنبه‌ای ضخامت بیشتری دارد؛ بنابراین کلاه‌های پنبه‌ای که ضخامت کمتری دارند، برای تمام فصول سرد و گرم سال مناسب هستند.

کلاه بینی beanie مردانه

ژاکت کاردیگان

از یکی دیگر از ضروری ترین اقلام کمد آقایان می‌توان به کاردیگان (Cardigan) اشاره کرد. کاردیگان نوعی ژاکت‌ جلوباز و مناسب برای انواع استایل‌های رسمی و کژوال است. این آیتم با استفاده از الیاف پنبه یا کاموای پشمی بافته می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که کاردیگان‌ها با ضخامت متفاوت تولید می‌شوند و باید با توجه به ضخامت پارچه در مواقع مختلف سال از آن‌ها استفاده کرد. کاردیگان معمولا با دکمه یا زیپ تولید می‌شود و شما می‌توانید با توجه به استایل خود، دکمه‌ها را باز کنید یا ببندید. ژاکت کاردیگان را می‌توانید با تی‌شرت، پیراهن آکسفورد، پیراهن فلانل، شلوار کتان و جین ست کنید. با کت جین و کت اسپرت همراه با کاردیگان نیز می‌توانید ظاهری غیررسمی اما شیک را ایجاد کنید.

ژاکت کاردیگان مردانه

شلوار کتان

یکی از دلایل محبوبیت شلوارهای کتان تنوع آن‌ها در رنگ است. در صورت تمایل می‌توانید چند رنگ مختلف از شلوارهای کتان تهیه کنید و خیال خود را تا چندین سال برای ایجاد استایل باب میل خود راحت کنید. برخی از رنگ‌های محبوب شلوار کتان، مشکی، نوک‌مدادی، خاکی، سبز ارتشی، زرشکی، سورمه‌ای و … هستند. این آیتم مهم در کمد آقایان را می‌توانید با پیراهن آکسفورد، تی‌شرت، کت جین، بلیزر و … ست کنید. همچنین شلوار کتان در کنار کفش لوفر بسیار پرطرفدار است.

شلوار کتان مردانه یکی از ضروری ترین اقلام کمد

کت کژوال اورسایز

اگر می‌خواهید در مراسم یا یک موقعیت اجتماعی، ظاهر رسمی نداشته باشید و از طرف دیگر خیلی کژوال به‌نظر نرسید، کت‌های کژوال اورسایز بسیار مناسب هستند. این کت‌ها در رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و در انواع استایل‌ها کاربرد دارند. شما می‌توانید این کت‌ها را در هر فصل از سال و با هر لباس، شلوار و کفشی ست کنید.

کت کژوال اورسایز مردانه

تی شرت ساده سفید؛ یکی دیگر از اقلام ضروری کمد آقایان

تی‌شرت‌های ساده با رنگ‌های خنثی چه برای آقایان و چه برای خانم‌ها، از کاربردی‌ترین لباس‌ها در انواع استایل به‌شمار می‌آیند. بسیاری از افراد بیش از یک تی‌شرت سفید خریداری می‌کنند؛ چرا که اضافه کردن یک تی‌شرت سفید به استایل، می‌تواند ظاهر شما را متحول کند. این تی‌شرت‌ها در موقعیت‌های مختلف کاربرد دارند و شما می‌توانید آن‌ها را با کت جین، پیراهن جین، کاردیگان، فلانل و انواع شلوارها و کفش‌ها ست کنید. بنابراین یکی از اصلی‌ترین مزایای تی‌شرت سفید، راحتی ست کردن آن با انواع پیراهن و شلوار است. پیشنهاد می‌کنیم که همواره یک تی‌شرت سفید نو و استفاده‌نشده در کمد، برای روزهای مبادا داشته باشید تا همواره بتوانید با کمک آن،‌ استایلی ساده و در عین حال منحصربه‌فرد ایجاد کنید.

تی‌شرت ساده سفید

پیراهن یقه اسکی

پیراهن یقه اسکی در هر جنس و در هر رنگ تولید می‌شود و اغلب آقایان از آن استفاده می‌کنند. این پیراهن در هوای سرد کاربرد زیادی دارد و باعث می‌شود که استایل شما خاص‌تر و زیباتر از همیشه به‌نظر برسد. پیراهن یقه اسکی را می‌توانید با کت‌های کژوال، پلیور یقه هفت، کاردیگان و انواع شلوارها ست کنید. جنس خنک‌تر این پیراهن با الیاف نخ و پنبه تولید می‌شود.

پیراهن یقه اسکی مردانه یکی از ضروری ترین اقلام کمد

پیراهن آکسفورد؛ یکی دیگر از ضروری ترین اقلام کمد آقایان

از آیتم‌های بیسیک کمد آقایان لازم است که به پیراهن آکسفورد اشاره کنیم. این پیراهن‌ها با هر لباسی ست می‌شوند و در انواع مراسم و موقعیت‌های اجتماعی مناسب هستند. می‌توانید پیراهن آکسفورد را با کت و شلوار رسمی و پارچه‌ای بپوشید تا ظاهری رسمی ایجاد کنید. همچنین این پیراهن‌ها با کت اسپرت و بلیزر برای ظاهری شیک اما راحت مناسب هستند.

پیراهن آکسفورد مردانه

برخی دیگر از آیتم های جذاب در کمد آقایان

آیتم‌های مختلف و گوناگونی وجود دارند که در کمد آقایان قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند که جذابیت استایل آقایان به‌شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. در ادامه از برخی دیگر از ضروری ترین اقلام کمد آقایان نام می‌بریم تا با تمام اکسسوری‌ها و لباس‌های خاص آشنا شده باشیم:

  • کفش آکسفورد
  • اسنیکر راحتی
  • پولوشرت
  • صندل چرم تابستانه
  • کمربند چرمی و کتان
  • عینک آفتابی
  • شلوار جاگر
  • ترنچ کت
  • تی‌شرت ساده
  • کفش ورزشی
  • کت جین
  • شلوار جین راسته
  • کت و شلوار رسمی
  • پیراهن راه‌راه و طرح‌دار رسمی
  • شال گردن
  • کت چرم؛ از شیک‌ترین آیتم‌های کمد آقایان
  • کمربند چرمی و کتان
  • بلیزر (Blazer)
  • شلوار جین مشکی
  • انواع کروات
  • پلیور بافت

ضروری ترین اقلام کمد خانم ها

بسیاری از خانم‌های خوش‌پوش همواره به‌دنبال استایل‌های نو و خاص هستند. این مساله باعث علاقمندی بانوان به دنیای مد و طراحی لباس می‌شود. در بسیاری از موقعیت‌های اجتماعی محدودیت‌های پوشش وجود دارد و افراد نمی‌توانند در محل کار، محیط‌های اداری و … استایل باب میل خود را داشته باشند؛ اما اگر به ضروری ترین اقلام کمد خانم‌ها دقت کنید، می‌توانید با ساده‌ترین لباس‌ها و اکسسوری‌ها ظاهر خود را چند پله برای هر موقعیتی ارتقا دهید. در ادامه مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آیتم‌های استایل زنانه را بررسی می‌کنیم.

پالتوی کلاسیک و ساده؛ از ضروری ترین اقلام کمد خانم ها

پالتوهای کلاسیک از کاربردی‌ترین و جذاب‌ترین آیتم‌ها در کمد خانم‌ها به‌شمار می‌آیند. در این بین پالتوی کلاسیک با رنگ‌های خنثی مانند سفید، صورتی کم‌رنگ، کرم، خاکستری، مشکی و … طرفداران زیادی دارد. این یک لباس گرم و یکی از دوست‌داشتنی‌ترین آیتم‌های کمد خانم‌ها است. این پالتوها در انواع استایل‌های رسمی، مدرن و اسپرت کاربرد دارند و با انواع لباس‌ها، اکسسوری‌ها و شلوارها ست می‌شوند. به‌طور کلی پالتوهای کلاسیک برای مناطق سرد مناسب هستند و ممکن است در مناطق گرمسیر، جز در زمان مسافرت، کاربرد زیادی نداشته باشند.

پالتوی کلاسیک و ساده زنانه

انواع پافر

پافرها کاپشن‌های پفی و بسیار شیک هستند که در دو نوع آستین‌دار و بدون آستین تولید می‌شوند و طرفداران بسیاری دارند. کاپشن‌های پافر را می‌توان با هر لباسی ست کرد. بنابراین ضروری بودن این آیتم در کمد خانم‌ها و آقایان به‌دلیل راحتی ست کردن آن با انواع کفش و انواع شلوار است. شما می‌توانید پافر را با شلوار جین، جاگر یا شلوار کژوال بپوشید. همچنین برای زیر پافر، بلوز یقه اسکی، پلیور، سویشرت و … مناسب هستند.

پافر زنانه یکی از ضروری ترین اقلام کمد

پیراهن مشکی ساده؛ یکی دیگر از ضروری ترین اقلام کمد خانم ها

یکی دیگر از آیتم‌های ضروری کمد خانم‌ها پیراهن اسلپ مشکی است. منظور از پیراهن اسلپ یک پیراهن ساده، شیک و راحت با قد متغیر می‌باشد که در انواع مراسم و موقعیت‌‌ها مناسب است. این پیراهن با کفش‌های پاشنه‌بلند استایلی ایده‌آل ایجاد می‌کند. شما می‌توانید این پیراهن را با کفش‌های پاشنه سه‌سانتی، صندل‌های تخت، کفش ورزشی ست کنید. همچنین کت چرم یا کت جین نیز با این پیراهن ظاهری شیک را ایجاد می‌کند.

پیراهن مشکی ساده زنانه

شلوار کرپ

امروزه شلوار کرپ به یکی از پرطرفدارترین آیتم‌ها در کمد خانم‌ها تبدیل شده است. شلوارهای کرپ با فاق بلند و پاچه‌های گشاد بسیار جذاب هستند و استایلی مدرن و در عین حال رسمی ایجاد می‌کنند. رنگ مشکی این شلوارها از سایر رنگ‌ها محبوب‌تر است. این شلوار را با توجه به موقعیت و سلیقه می‌توانید با شومیز رسمی، شومیز نخی و کژوال، تاپ، جین، کت چرمی و شومیز حریر بپوشید. با این شلوار محدودیت مدل کفش نخواهید داشت و می‌توانید این شلوار را با کفش پاشنه‌بلند، لوفر، صندل، اسنیکر و … ست کنید.

شلوار کرپ زنانه

مانتوی عبایی ساده

از محبوب‌ترین و خاص‌ترین مانتوها می‌توان به مانتوی عبایی اشاره کرد. این مانتوها در جنس‌های متنوع تولید می‌شوند و مطابق با اغلب سلایق و استایل‌ها هستند. این مانتو در تمام فصول سال کاربرد دارد. مثلا مانتوهای عبایی در تابستان با اسنیکر، کفش اسپرت، صندل، لوفر و کفش پاشنه‌بلند استایلی جذاب ایجاد می‌کنند. برخی از این مانتوها نیز با ضخامت بیشتر تولید می‌شوند و برای فصول سرد نیز مناسب هستند که می‌توان آن‌ها را چکمه و نیم‌بوت ست کرد. دلیل نام عبایی، گشاد بودن آستین‌ها و سرشانه‌های این مانتو است.  این مدل مانتو همچنین به‌عنوان لباس بارداری کاربرد دارد.

مانتوی عبایی ساده

انواع تاپ

فارغ از رنگ و مدل، تاپ‌ها از آیتم‌های موردعلاقه خانم‌ها در کمد لباس هستند. تاپ‌ها از کاربردی‌ترین لباس‌ها می‌باشند که می‌توان آن‌ها را با انواع لباس‌ها همچون کت، دامن، شلوار، کفش‌های مختلف ست کرد. معمولا از تاپ‌ها در مهمانی‌های غیررسمی، جشن‌ها و خیابان‌گردی‌های روزمره استفاده می‌شود.

تاپ زنانه یکی از ضروری ترین اقلام کمد

انواع دامن

یکی دیگر از انعطاف‌پذیرترین و کاربردی‌ترین آیتم‌های کمد خانم‌ها، دامن است. دامن کاربردهای پرشماری دارد و در انواع مراسم و موقعیت‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر کاربرد، دامن از نظر مد نیز استایل جذاب و منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند. دامن‌ها به رنگ‌های تیره مانند مشکی، خاکستری، قهوه‌ای و … و به رنگ‌های روشن مانند کرم، سفید، طوسی و … بسیار پرطرفدار هستند. دامن‌ها تقریبا با تمام آیتم‌های دیگر کمد همخوانی دارند و در انواع استایل‌ها ست می‌شوند. شما می‌توانید دامن را با کفش پاشنه‌بلند، لوفر، اسنیکر، کفش ورزشی و … بپوشید. همچنین ترکیب دامن با شومیز و انواع پیراهن و تی‌شرت ترکیبی ایده‌آل است.

دامن زنانه

شلوار پارچه ای

یکی از کاربردی‌ترین شلوارها، شلوارهای پارچه‌ای ساده هستند که مطابق با تمام استایل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال شما می‌توانید شلوار پارچه‌ای را همراه با یک بلیزر یا کت رسمی بپوشید و در محیط‌های اداری بدرخشید. همچنین شما می‌توانید با شلوار پارچه‌ای کت جین، کت چرم، تی‌شرت، شومیز و … بپوشید و استایل کژوال خود را به شیک‌ترین حالت حفظ کنید.

شلوار پارچه ای زنانه

کفش لوفر

یکی از شیک‌ترین، کاربردی‌ترین و راحت‌ترین کفش‌های زنانه کفش لوفر است. این کفش‌ در استایل‌های مینیمال بسیار کاربرد دارد؛ اما به‌طور کلی در اغلب استایل‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. لوفر با انواع لباس‌های رسمی و کژوال مانند شلوار جین یا کت و شلوار ست می‌شود.

کفش لوفر زنانه یکی از ضروری ترین اقلام کمد

ترنچ کت

یکی از کت‌های پرطرفدار خانم‌ها و آقایان در هوای بارانی، ترنچ کت (Trench Coat) است. این کت بارانی با پارچه‌های ضدآب نخی، پنبه‌ای، پشمی، کتان، چرم و گاباردین تولید می‌شود. این بارانی معمولا آستر دارد و بدون آستر آن نیز تولید شده است. به‌ دلایل تاریخی از زمان جنگ جهانی دوم، رنگ خاکی ترنچ کت محبوب می‌باشد. شما می‌توانید این لباس را با اسنیکر، کفش پاشنه‌بلند، لوفر و … ست کنید.

ترنچ کت زنانه

برخی دیگر از لباس ها و اکسسوری های جذاب زنانه

آیتم‌های گوناگونی در کمد خانم‌ها وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای ایجاد استایل مناسب برای محیط‌ها و رویدادهای مختلف استفاده کرد. همان‌طور که گفته شد، دامن، کفش لوفر، پالتوی کلاسیک، پیراهن ساده مشکی، انواع تی‌شرت و … از ضروری ترین اقلام کمد خانم‌ها هستند.

در ادامه با برخی دیگر از این آیتم ها آشنا می شویم:

  • کت چرم
  • شلوار جین راسته
  • نیم‌بوت
  • کت جین
  • کفش ورزشی
  • هودی
  • پلیور بافت
  • پیراهن مشکی
  • شلوار جین اسکینی
  • شلوار کتان
  • پیراهن آکسفورد
  • تی‌شرت ساده
  • کیف دستی چرم
  • کفش پاشنه بلند
  • بلیزر
  • شال نخی
  • شال کشمیر رسمی
  • انواع اسنیکر
  • صندل
  • عینک آفتابی
  • بلوز یقه‌ اسکی
  • شلوار لنگینگ
  • کیف کلاسیک کراس‌بادی

برخی دیگر از لباس های جذاب زنانه

ایجاد تنوع در استایل با ضروری ترین اقلام کمد ممکن می شود

خانم‌ها و آقایان همواره درگیر انتخاب مناسب‌ترین لباس و استایل مناسب برای شرکت در انواع موقعیت‌های اجتماعی هستند. یکی از دلایلی که خانم‌ها و آقایان از استایل خود رضایت کامل ندارند، تنوع کم در مدل اکسسوری‌ها و لباس‌ها است. برای مثال، آقایان به‌جای تهیه چندین تی‌شرت، در رنگ و طرح مختلف، بهتر است به سایر آیتم‌های ضروری کمد آقایان مانند کت جین، بلیزر، اسنیکر، شال گردن و … نیز توجه کنند. از برخی از ضروری ترین اقلام کمد خانم‌ها نیز می‌توان به دامن، پالتو، پیراهن مشکی، هودی، تی‌شرت و … اشاره کرد.

سوالات متداول

کفش اسنیکر سفید یا رنگی برای چه موقعیت‌هایی مناسب است؟

از اسنیکرها می‌توان برای پیاده‌روی، ورزش، دیدارهای دوستانه، مهمانی‌های دورهمی، خرید و … استفاده کرد.

کدام آیتم‌ها برای ست کردن با نیم‌بوت مشکی مناسب هستند؟

شلوار جین مشکی، کت چرم، کت جین، شلوار جین آبی راسته، تی‌شرت، پیراهن فلانل، ترنچ کت، پیراهن آکسفورد و … همراه با نیم‌بوت چرم مشکی موارد مناسبی هستند.

استایل ورزشی خانم‌ها و آقایان با کدام آیتم‌های کمد کامل می‌شود؟

آقایان و خانم‌ها حتما باید از کفش‌های کتانی ورزشی استفاده کنند. خانم‌ها می‌توانند هنگام ورزش مانتو سبک، دامن، تی‌شرت، سویشرت و … بپوشند. برای آقایان نیز سویشرت، تی‌شرت، هودی و … مناسب هستند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید